Permalänk
Medlem

Modd på Antec Sonata.. (Äntligen:D)

Tjena!

Häromdan bestämde jag mej äntligen för vad jag skulle göra med mitt antec sonata...
Klaga inte på kanter o.d, jag är inte klar än, har bara grovkapat drygt halva motivet än så länge eftersom det tar tid...och lite till tid... och lite tid.. och till slut en jävla massa tid:P
Har lagt ner ca 3 timmar bara på att kapa det lilla jag åstadkommit hittills... Det som syns runt om alla skär är typ varma metallspån som har brännt fast lite i lacken...jag har varit på och skrapat lite försiktigt med nageln på ett ställe som ni kanske ser, men det tar fruktansvärt lång tid.. någon som har något tips på hur jag får bort det på ett snabbare/enklare/smidigare sätt?

Börjar med att tejpa lite för att undvika fler repor utöver den som redan finns uppe i högra hörnet..

Sry för en extremt dålig bild. Här är repan som är i högra hörnet..

Färdigtejpat..

Tribalen ditritad på insidan av chassisidan..

Och här är statusen just nu.. inte riktigt färdigkapat. Där det ser ut som att lacken är avskavd är det metallspån som har brännt fast, som sagt; har ni några tips på hur jag lättast får bort dom så är jag tacksam.

Funderar även på att göra samma tribal på ovansidan, och sen på andra sidoplåten också. En omlackering kanske kan bli aktuell med..

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

ser bra ut men damn vilken dålig kvalitet på bilderna!

så länge man tar sin tid med en mod o tänker noga på komplikationer osv så blir det bra.
stressar man däremot fram allt för att lägga upp ett par bilder så brukar det inte bli snyggt på nåt sätt.

Permalänk
Medlem

säger som Yorgo_ , fint men kasst kvalle på bilderna.

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk

fett nice, men ritningarna såg det inte ut så :P.. men men suprise =D. blir grymt ska bli kul att följa!

Permalänk
Medlem

nå liknande mitt fönster, men lite mer avancerad:P kolla bygglogg i sign

Permalänk
Medlem

Sry för den dåliga bildkvallen.. blir inte bra varken med eller utan blixt:(

Bondepojk; Jag tröttnade på att bara sitta och planera och rita hur det skulle se ut, och tog tummen ur och gjorde en annan modd istället...

pritect; har läst den loggan innan och tycker att burken är helskön

Någon som har lite koll på hur stort mellanrum det är mellan moboplåten och chassisidan som den sitter fast på? Tänkte nämligen göra en likadan på den sidan, men det är ju inte så kul om det enda man ser är en plåt.. Tänkte sätta plexi, precis som på vänstersidan och så sätter jag en spegel på moderkortsplåten, och lite dioder där med. Får det inte plats med både plexi och spegel så kör jag väl på att bara använda en spegel som jag bakgrundsbelyser lite..

Omlackering kommer om ett par veckor hoppas jag.. hade varit bra om jag fått tag på ett annat chassi så länge medan jag lackar eftersom jag inte kan använda datorn annars:S Och som alla vet så tar ju en bra lackering minst en vecka om man ska ha många lager färg och allt ska torka.. inte så kul att vara datorlös i över en vecka..

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

Vad använder du för att göra detta? Skulle vara snyggt om du la på en skugga oxå-

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.

Permalänk

läckert erik hur gör du med plexit? Tror pappa kan fixa en semi-runda.

GJ! / -RoseLL

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjäskarN
läckert erik hur gör du med plexit? Tror pappa kan fixa en semi-runda.

GJ! / -RoseLL

Hade tänkt vanligt plexi först, men om du kan fixa en semi istället så är det ju 200 ggr ballare:D

S.Gaara; Skuggning?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

Vad heter sån där tejp nu igen, hjärnsläpp...

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Vad heter sån där tejp nu igen, hjärnsläpp...

Maskeringstejp eller papperstejp..

Här kommer en liten update..
Har inte gjort så värst mycket mer nu än att kapa färdigt. Det som återstår nu är att få bort fastbränt metallspån och det smälta klistret från tejpen, att fila till det och göra snyggt, och att smälla dit plexit, som kanske kan bli en specialare tack vare FjäskarN

Färdigkapat

Insidan

På tillfälligt besök i övriga chassit...

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

Ser nice ut. Metallen som är naken gör att man ser modden lite tydligare, om du ska lacka om kanske du ska ha nån annan färg runt hålet?

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skönnbrink
Ser nice ut. Metallen som är naken gör att man ser modden lite tydligare, om du ska lacka om kanske du ska ha nån annan färg runt hålet?

Metallen är bara naken precis i "snittet".. däremot ser det ut som att lacken är borta på nästan hela området runt tribalen, men det är spån och klisterrester som går att ta bort. Då kommer det inte att synas så väl mer än just på insidan av där jag har kapat. Iofs så spelar det inte så stor roll... jag har ändå tänkt att lacka om skiten snart.. blir nog samma färg på utsidan, men frågan är vad jag ska ha på insidan.. tror jag ska ha svart + att jag målar den kromfärgade luckan i fronten svart med..

Eller vad tror ni blir bäst?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

jag tycker du skall måla typ en 2 mm tjock rand längst tribalen. Alltså vid snittet som du själv säger
hoppas du förstår vad jag menar ;).

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut hade vart tufft om du lät det vara så och bara klarlackade hela burken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Sry för den dåliga bildkvallen.. blir inte bra varken med eller utan blixt:(

Bondepojk; Jag tröttnade på att bara sitta och planera och rita hur det skulle se ut, och tog tummen ur och gjorde en annan modd istället...

pritect; har läst den loggan innan och tycker att burken är helskön

Någon som har lite koll på hur stort mellanrum det är mellan moboplåten och chassisidan som den sitter fast på? Tänkte nämligen göra en likadan på den sidan, men det är ju inte så kul om det enda man ser är en plåt.. Tänkte sätta plexi, precis som på vänstersidan och så sätter jag en spegel på moderkortsplåten, och lite dioder där med. Får det inte plats med både plexi och spegel så kör jag väl på att bara använda en spegel som jag bakgrundsbelyser lite..

Omlackering kommer om ett par veckor hoppas jag.. hade varit bra om jag fått tag på ett annat chassi så länge medan jag lackar eftersom jag inte kan använda datorn annars:S Och som alla vet så tar ju en bra lackering minst en vecka om man ska ha många lager färg och allt ska torka.. inte så kul att vara datorlös i över en vecka..

Kan du inte bara plocka ut moderkortsplåten och alla komponenter, och låta moderkortsplåten ligga på skrivbordet eller nåt. Då kan du ju använda din dator medans den är på lackning.

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk

#tjern0byl

jo, han vet det (han skapade en tråd angående det) men han gör säkert något liknande

Permalänk
Medlem

Okej.. dags för en liten update.
Har torkat bort limresterna och filat en del nu. Är inte riktigt klar än, men jag ska nog göra klart det ikväll. Har även köpt en bit plexiglas nu.

Hoppas på att bli klar med det mesta av filandet och så ikväll eller imorron.

Visa signatur

Elektriker och musiker =)