Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao

Skriv mer exakt VAD NI VILL ha. Vi lyssnar.

/A

Så man kan lägga flera i samma låda! Minst 2 i en frysbox tex!

Tycker det är overkligt att det bara går i EN person!

Helst lite flera sätt att gömma undna lik på, tex under sängen eller under ett skåp eller liknande!

Permalänk
Citat:

Permanenta saves.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan_s
Permanenta saves.

Jo, jag instämmer. Även om det är mer "skillat" att klara allt i ett svep så borde det inte krävas så av rent sociala skäl, mina föräldrar har mer än en gång haft svårt att ha överseende med att jag "bara" var tvungen att spela en timme till.. Man kanske kunde göra rating-avdrag eller liknande om man använder permanenta saves istället?

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

/A

För att följa treden i tråden nu då Det är faktiskt inget speciellt jag vill ha, däremot skulle jag bra gärna vilja ha många fler banor, nu vet jag att det är just den biten som tar tid att göra. Men går det inte att göra någon sorts slumpgenerator som t.ex Soldier of Fortune har? Man väljer en bana/plats, tid på dygn. Sen slumpar spelet fram ett uppdrag, t.ex döda nån på en restaurang. Ok, kanske inte restauranger för dom kan vi vid det här laget, men du förstår poängen i alla fall Gärna lite större banor, med lite mera möjligheter till att ha nytta av W2000.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Mer vapen hade vart skoj. T.ex en M249 hade faktiskt vart skojig.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Ni måste för fan fixa så att man kolla stats på tidigare avklarade banor och sammanräknade stats. Se måste spelaren få reda på om någon bevittnar nånting olagligt eller om din förklädnad blir avlsöjad. Det är så illa att spela en bana som tar 2 timmar och utan att märka det få vittnen som sabbar din rating.

Permalänk
Medlem

De jag saknar i blood money är ren odlade sniper uppdrag är så kul att få sitta högst uppe i ett torn å bara ha en liten chans på sig att mörda nån viktigpetter som åker förbi i en bil eller nått

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Mer vapen hade vart skoj. T.ex en M249 hade faktiskt vart skojig.

Hehe man hade ju m60 i 1:an va?

Tror ej detta spel är ett sådant spel (som man ska mejja och mosa på)

Verkar som om dom uppmanar till att smyga och ta tid på sig! (Vilket är det roliga i spelet, men oftast rätt långtråkigt)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Hehe man hade ju m60 i 1:an va?

Tror ej detta spel är ett sådant spel (som man ska mejja och mosa på)

Verkar som om dom uppmanar till att smyga och ta tid på sig! (Vilket är det roliga i spelet, men oftast rätt långtråkigt)

Jo, nu när jag tänker efter så hade inte det vart skoj. =/

Men några fler vapen och en annan sak jag har kärlek till, gadgets, prylar och allt vad det heter.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

/A

Jahadu. Då får vi hoppas det kommer en uppföljare då.

Här kommer några grejjer som jag skulle vilja ha med.

1. Täckmantel. Tex på Operabanan, du kommer in i operan klädd som snickare, med vertygslåda och allt. Du har en dämpad pistol på dig, och efter en stunds "arbetande" så ursäktar du dig hos dina snickarkompisar och "går på toaletten"

2. Polisinsats. Spränger man en bomb på allmän plats så är det ett par saker som händer: Alla "civila" kommer att ta på sig sina snabbaste skor och lägga benen på ryggen. (Inte jobba vidare som vanligt!) Sedan efter tio minuter (beroende på svårighetsgrad?) borde den första polispatrullen dyka upp (har en bomb smällt så kanske det kommer lite brandmän, sjukvårdare och annat också). Bedömmer denna patrull att våran käre herr 47 ställer till med så mycket oreda så man behöver lite tyngre vapen så kanske det tar 5 min för ytterligare förstärkning. Dessa enheter kommer även att spärra ingångarna. efter ett tag kanske man inte kan använda huvudingången att fly från, utan måste söka sig till baksidan. denna utgång kanske är spärrad efter 10 minuter, sedan måste man kräla genom kloaksystemet eller fly i en bil ifrån garaget.

3. Mera uppdrag av "militär" karaktär, som djungeluppdraget i ettan. Kanske lite orelistiskt att man genomför ett sådant själv, man kanske har en stridparskamrat med sig (Max Payne/Mona Sax någon??).

4. Funktion liknande "shout comply" i swat 4. Har man skjutit någon polis och snott dennes uniform samt gömt liket och det kommer poliser springandes till platsen så borde man kunna "säga" nåt i stil med "Det är lungt, har läget under kontroll, det va inget pistolskott, bara en dörr som small igen. Vad blir det för käk sedan??", Allt för att det ska verka mera naturligt.

Lite att fundera på va??

Permalänk

Argh, mitt Hitman kraschar vid porrhus-banan!

Under laddningssekvensen alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
extremt lätt, vid ingången till villan så finns det två vakter, o en kille me en låda som går in i huset du väntar i d lilla hörnet tills ahn gått in o dörrarna stängs, tar fram ljuddämpad baller sätter ett skott i skallen på vakt nr1, den ena vakten kommer springa fram sätt ett skott på han med, ta hans kläder gå in till tjejens omklädningsrum slakta henna tyst ta hennes microfilm, gå in i vardags rummet, gå bakom bossen ta fram pistolen skjut vakten som vaktar honom och han själv snabbt, sen så går du ut, jag fick iaf sån Ghost rating på den när jag gjorde så

Lite sent svar på ett ganska gammalt inlägg, men jag har inte så mycket annat för mig

Jag bröt mig in i djursjukhuset tvärs över gatan och snodde sömnmedel där, gick sen till offrets hus och hade sönder säkringslådan där. Sen gick jag över till andra grannan vars son har en träkojja, där det dessutom råkar ligga ett luftgevär :D. Skjuter hunden och livvakten som är där med sövningsmedlet, och som tur var så kommer frugan gående och råkar få syn på den medvetslösa livvakten.

Tur för mig så skriker hon inget utan hon rusar bara fram för att försöka väcka honom, så självfallet sänker även henne med luftgeväret ;). Går in genom grinden där, tar livvaktens uniform och microfilmen från frugans halsband.

Vandrar sen upp till målets arbetsrum, tar fram kanylen och väntar. När jag är klar där går jag lugnt ut igenm och ner för gatan till min EXIT :).

Tror det blev silent assassin. Jag dödade bara en person, målet. Fick tag i microfilmen, hade inga vittnen till nåt

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Nån som har tips på murder of crow?

Inte spelat på några dagar, spelade just den banan, insåg att den sög och dumpade spelet i ett tag (tröttnade och blev less på´t)

Övervägt att fuska igenom banan då jag bara inte orkar göra om allting....

Vet exakt vad jag ska göra men orkar inte göra det!

Brukar starta upp banan och sen går jag och gör något annat i fem minuter.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Nån som har tips på murder of crow?

Inte spelat på några dagar, spelade just den banan, insåg att den sög och dumpade spelet i ett tag (tröttnade och blev less på´t)

Övervägt att fuska igenom banan då jag bara inte orkar göra om allting....

Vet exakt vad jag ska göra men orkar inte göra det!

Brukar starta upp banan och sen går jag och gör något annat i fem minuter.

Följ efter fågeln med väskan... När han är framme vid rätt hus (där fasaner på stan vaktar), så häng inte med in. Gå runt till baksidan och ha ihjäl samtliga fasaner på valfritt, tyst sätt. Gå in på baksidan och rensa huset, när du har ihjäl en av målpersonerna (grå fasan) så kan du plocka upp hans walkie talkie. Då får du upp vart dom andra målen befinner sig. Bara att ta på sig kostymen och gå och döda dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Jahadu. Då får vi hoppas det kommer en uppföljare då.

Här kommer några grejjer som jag skulle vilja ha med.

1. Täckmantel. Tex på Operabanan, du kommer in i operan klädd som snickare, med vertygslåda och allt. Du har en dämpad pistol på dig, och efter en stunds "arbetande" så ursäktar du dig hos dina snickarkompisar och "går på toaletten"

2. Polisinsats. Spränger man en bomb på allmän plats så är det ett par saker som händer: Alla "civila" kommer att ta på sig sina snabbaste skor och lägga benen på ryggen. (Inte jobba vidare som vanligt!) Sedan efter tio minuter (beroende på svårighetsgrad?) borde den första polispatrullen dyka upp (har en bomb smällt så kanske det kommer lite brandmän, sjukvårdare och annat också). Bedömmer denna patrull att våran käre herr 47 ställer till med så mycket oreda så man behöver lite tyngre vapen så kanske det tar 5 min för ytterligare förstärkning. Dessa enheter kommer även att spärra ingångarna. efter ett tag kanske man inte kan använda huvudingången att fly från, utan måste söka sig till baksidan. denna utgång kanske är spärrad efter 10 minuter, sedan måste man kräla genom kloaksystemet eller fly i en bil ifrån garaget.

3. Mera uppdrag av "militär" karaktär, som djungeluppdraget i ettan. Kanske lite orelistiskt att man genomför ett sådant själv, man kanske har en stridparskamrat med sig (Max Payne/Mona Sax någon??).

4. Funktion liknande "shout comply" i swat 4. Har man skjutit någon polis och snott dennes uniform samt gömt liket och det kommer poliser springandes till platsen så borde man kunna "säga" nåt i stil med "Det är lungt, har läget under kontroll, det va inget pistolskott, bara en dörr som small igen. Vad blir det för käk sedan??", Allt för att det ska verka mera naturligt.

Lite att fundera på va??

Bra ideer. Jag vill höra mera. Vi har nog tänkt på de flesta ideerna vi också.
1) Jag skulle vilja ha mer interagering, tex att man kan bära glas om man är kypare och servera. Tyvärr svårt att göra.

2) Jag instämmer helt, men det finns väl också lite. På banan i förorten kommer det ju en limonsin med massor med vakter om man börjar skjuta. Men visst mer vore bra, såklart inte så lätt att göra det heller, men vore fräckt.

3). Mja. Den banan tyckte jag var rätt kass. Men visst det vore kul om det fanns lite mer tokröj utan att man får dålig rating eller dåligt samvete. Men ahh, vänta lite så ska du få se

4) Det låter rätt kul, skriv mer om hur det skulle funka.

/A

Permalänk
Medlem
Citat:

3). Mja. Den banan tyckte jag var rätt kass. Men visst det vore kul om det fanns lite mer tokröj utan att man får dålig rating eller dåligt samvete. Men ahh, vänta lite så ska du få se

/A

Hmm, vad menas med detta? Kommer det komma en expansion eller har vi att vänta oss ett nytt, krispigt spel?

Förklaring efterfrågas snarast!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Bra ideer. Jag vill höra mera. Vi har nog tänkt på de flesta ideerna vi också.
1) Jag skulle vilja ha mer interagering, tex att man kan bära glas om man är kypare och servera. Tyvärr svårt att göra.

2) Jag instämmer helt, men det finns väl också lite. På banan i förorten kommer det ju en limonsin med massor med vakter om man börjar skjuta. Men visst mer vore bra, såklart inte så lätt att göra det heller, men vore fräckt.

4) Det låter rätt kul, skriv mer om hur det skulle funka.

/A

4) Man skulle kunna ha en knapp som när man håller den intryckt så byter sifferknapparna 1,2,3,4,5 funktion, från att välja vapen till att välja nåt man kan säga.

Scenario: Polismordet ovan. (Få iväg Poliserna från området)

Knapp 1: Hey, area secured, secure the area over there, quick.
Knapp 2: I found a bomb! Evac building, move, move!

och så vidare, lite olika meningar som man kan använda för att poliserna inte ska storma vidare in i nästa rum och hitta liket.

Scenario: Ett vittne som sett dig göra något styggt. (du vill tysta vittnet)

Knapp 1: Down on the ground, face down, hands on your head, stay down or i WILL kill you. (vittnet kommer inte att larma nån)
Knapp 2: You havent seen a thing, right? if you ever say anything i will find you and kill you. (vittnet kommer inte att våga säga nåt till polisen)

Lite så, givetvis mer meningar, samt på alla lokala språk som pratas på de olika platserna som uppdragen utspelas på. (47 är väl ett klonat, lingvistiskt geni?)

Permalänk
Medlem
Citat:

4) Man skulle kunna ha en knapp som när man håller den intryckt så byter sifferknapparna 1,2,3,4,5 funktion, från att välja vapen till att välja nåt man kan säga.

Scenario: Polismordet ovan. (Få iväg Poliserna från området)

Knapp 1: Hey, area secured, secure the area over there, quick.
Knapp 2: I found a bomb! Evac building, move, move!

och så vidare, lite olika meningar som man kan använda för att poliserna inte ska storma vidare in i nästa rum och hitta liket.

Scenario: Ett vittne som sett dig göra något styggt. (du vill tysta vittnet)

Knapp 1: Down on the ground, face down, hands on your head, stay down or i WILL kill you. (vittnet kommer inte att larma nån)
Knapp 2: You havent seen a thing, right? if you ever say anything i will find you and kill you. (vittnet kommer inte att våga säga nåt till polisen)

Lite så, givetvis mer meningar, samt på alla lokala språk som pratas på de olika platserna som uppdragen utspelas på. (47 är väl ett klonat, lingvistiskt geni?)

De där låter klockrent! hade varit skit roligt och de hade även blivit en gnutta mer verkligt

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackzor
Hmm, vad menas med detta? Kommer det komma en expansion eller har vi att vänta oss ett nytt, krispigt spel?

Förklaring efterfrågas snarast!

Endast framtiden kan svara på dessa frågor

/Andreas

Permalänk

Jag fastnade på kartan "A new life", jag hittar inte microfilmen som gömd i en juvellåda. Vet någon var den finns?

Dessutom finns det ngnstans på nätet där man kan ladda hem kartor över spelet så man vet vart man ska leta efter saker?

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas.ka
Jag fastnade på kartan "A new life", jag hittar inte microfilmen som gömd i en juvellåda. Vet någon var den finns?

Dessutom finns det ngnstans på nätet där man kan ladda hem kartor över spelet så man vet vart man ska leta efter saker?

Du hittar filmen i bruden som går runt vid polen. I hennes halsband.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

omg hur ska man komma igenom metal detektorn i president banan skulle va bra med lite tips

Permalänk

Ta inte med några vapen?

Eller så kan du köpa den uppgraderade väskan om du vill ha snipern med dig.

Eller så kan du kasta pistolen över stängslet utanför.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk

nån som kan tips hur man ska göra utan att bli upptäckt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarthChubby
omg hur ska man komma igenom metal detektorn i president banan skulle va bra med lite tips

stopa vapnen i tjejen som ställer sig bakom bussens väska, så åker hon fast sen får du plocka vapnen ur kontoret. eller så köper du vadderade väskan så får du igenom snipret och det är det enda du behöver.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarthChubby
nån som kan tips hur man ska göra utan att bli upptäckt?

"Eller så kan du köpa den uppgraderade väskan om du vill ha snipern med dig."

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Man kan även slänga över alla vapen man har till höger på den banan över staketet och hämta när man väl är inne.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk

spela jag har redan klarat jag döda alla dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Följ efter fågeln med väskan... När han är framme vid rätt hus (där fasaner på stan vaktar), så häng inte med in. Gå runt till baksidan och ha ihjäl samtliga fasaner på valfritt, tyst sätt. Gå in på baksidan och rensa huset, när du har ihjäl en av målpersonerna (grå fasan) så kan du plocka upp hans walkie talkie. Då får du upp vart dom andra målen befinner sig. Bara att ta på sig kostymen och gå och döda dom.

Jag gjorde exakt det alldes nyss, men efter ett tag fick jag mission failed för att ett mål som jag skulle skydda dog.

Va fan!

Hur lång tid har man på sig? Orka vara stressad....

Permalänk

Hoho detta spel var kul.
Har inte nerver för sånna här spel egentligen, men spelar ändå.
Bara klarat första uppdraget än och är på andra dock

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan