nån som vet hur mkt ström ett 1800gto drar?

Permalänk
Medlem

nån som vet hur mkt ström ett 1800gto drar?

Hur mkt ström drar ett 1800gto?
funderar på om jag ska köpa det och då kan det vara lite tråkigt att behöve köpa nytt nätagg...

Permalänk

vad har du för nätagg?

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk
Medlem

Jag har ett 300w tror jag...

Permalänk
Medlem

om det är riktigt bra kvalitet kanske du klarar dig, men du behöver troligen ett nytt nätagg, särskilt om det du har är gammalt eller av märket q-tec

Permalänk
Medlem

Det kortet kräver minst 18amp på 12 volts linanan oxå.

Permalänk
Medlem

är det värt å byta då eller har ett gammalt sunkigt 9600xt
har inte en särskillt stor budget...Jag kan spendera högst 4k på nytt moderkort + grafikkort lägger man in ett nytt nätagg me så kan det bli dyrt...

Permalänk
Medlem

X1800GTO kostar 1595, ska du ha ett Mobo för 2500kr???

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

klart , eller kanske inte men man ska ju passa på att köpa lite annat lull-lull t.ex 1gig mer minne men ska ta och köpa mej ett gto

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
Det kortet kräver minst 18amp på 12 volts linanan oxå.

Hmm, det skulle ju innebära att grafikkortet drar P=U*I=12*18=216W. (Ett X1900XT)
Enligt X-bit labs som faktiskt har mätt upp hur mycket effekt kortet drar, så drar kortet 48W under full last. Detta ger att kortet behöver 4A på 12V linan.

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/powercolor-x18...

Var fick du 18 ampere i från? Det är mer än 4ggr så mycket som kortet drar, möjligtvis så kräver hela systemet (moderkort, CPU, minne, hårddiskar, optisk enhet, fläktar, osv.) + grafikkortet 18A på 12V, men det beror ju på systemets övriga komponenter.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

hmm... så mitt 300w kanske räcker då :P?
ska köpa det när det rullar in pengar nästa gång så det vore ju bra att veta.
ifall det inte räcker har ni några förslag på nätagg (inte allt för dyra...)