Enkät: Hur många timmar per dag lyssnar du på musik?

Permalänk
Medlem

Enkät: Hur många timmar per dag lyssnar du på musik?

Hej clockers!
Behöver veta hur mycket ni lyssnar på musik per dag till ett skolarbete.

Tack!

Permalänk
Medlem

Lätt mer än 4h ... bussen till skolan .. lektionerna (;)) bussen hem datorn å såklart i sömnen ;D lycka till med skolarbetet

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på hur detta nya sätt att umgås med musik kommer drabba mångas hörsel. Är örat kapabelt att ha väldigt hög ljudnivå i +4h/dag året om? Kommer vi få se ett nytt folkhälsoproblem framöver? Vore intressant med lite ny forskning runt detta. Jag brukar vila mina öron medvetet ibland då jag kan känna mig trött i dom.
Man omges ju av ett ständigt sorl idag från TV, MP3, motorvägar osv. Tystnad är oerhört svårt att tillgå. Man kanske borde sälja tystnad på burk

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

på, i och hem från skolan med mp3n på hyffsat låg nivå, när man kommer hem på 2kanalen, på kvällar/nätter med lurarna, fortfarande på låg volym.

Permalänk
Medlem

0-60 minuter.
Till skolan, ibland i skolan, hem från skolan och när jag går ut med hunden

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Jag har funderat på hur detta nya sätt att umgås med musik kommer drabba mångas hörsel. Är örat kapabelt att ha väldigt hög ljudnivå i +4h/dag året om? Kommer vi få se ett nytt folkhälsoproblem framöver? Vore intressant med lite ny forskning runt detta. Jag brukar vila mina öron medvetet ibland då jag kan känna mig trött i dom.
Man omges ju av ett ständigt sorl idag från TV, MP3, motorvägar osv. Tystnad är oerhört svårt att tillgå. Man kanske borde sälja tystnad på burk

Man måste ju annars inte spela musiken på högsta volym

Jag lyssnar i snitt 2-4 timmar om dan.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Foobar står på Shuffle track så gott som hela dagen när man är hemmavid.
Annars går Ipoden varm när man åker tåg/buss, är ute med hunden eller tar cykeln till nån polare.

Orka vara utan musik?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

ja lyssnar på musik hela tiden då ja jobbar. så ca 10 timmar black metal per dag ääg

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar väl i snitt en till två timmar på min mp3-spelare varje dag och sedan har jag på stereon hemma väldigt mycket när jag skriver/pluggar/lagar mat etc. Hamnar väl runt en sju-åtta timmar om dagen allt som allt.

(Räknar inte med bakgrundsmusik på jobbet, då hjärnan filtrerar bort den efter ett litet tag.)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig omröstning!

Äntligen en vettig sådan (?:D), istället för trådar som: "Hur mycket pengar ska min pappa ge mig till en ny dator?"

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Till skolan@20 min.
I skolan@30 min.
Från skolan@20min.
Hemma@1tim.

Permalänk
Medlem

Med totalt 7 st olika högtalarsystem spridda i huset plus mp3spelare så kan jag säga att jag lyssnar på musik konstant. Förutom när jag sover såklart (fast det händer ju att man somnar med musiken på). Har en laptop bredvid sängen som är kopplad till harman/kardon-högtalare vilka nästan bara används de 20 minuterna det tar för mig att komma upp ur sängen på morgonen, borsta tänderna och skita

Permalänk
Hedersmedlem

I stort sett all tid som jag är vaken och inte behöver lyssna på något annat.

Hemma är stereon alltid på, annars lurar.
MP3-spelare på bussen/tåget
MP3-spelare när jag är ute och går.

så det blir väl uppåt 14 timmar om dagen ibland.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag har haft last.fm sen den Sep 9, 2005. Har spelat drygt 17323 låtar.
Så jag räknade ut att det blev ca 64 låtar per dag. Räknade sen med att en låt är ca 3 ½ minut lång. Detta gav resultatet 3,7565365551425030978934324659232 timmar / dag Detta är med winamp på min dator. Eftersom man lyssnar på musik mer än på sin dator röstade jag mer än 4 timmar

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Vanligtvis blir det väl 2-4 timmar, ibland mer, ibland mindre.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem

Liksom många andra har jag musik på i princip alltid. Så >4 timmar för min del.

Permalänk
Medlem

Mer än 4 timmar iaf, ibland 6 - 8 timmar kanske, sätter på webradio och lyssnar från internet.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Radioseven är nästan alltid på när jag sitter vid datorn. Så det bli oftast mellan 2-4 timmar om dagen. Men på lov och sånt så blir det många timmar per dag.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

för mej så skiftar det men det är vargefall så att jag inte rör mej utanför huset utan musik i öronen och inte heller sällan inanför huset men då kan jag glömma att sätta igång musiken.

Så det blir nog <4 h för mej med

Men jusst nu så är jag lite i kris, min musik börjar bli lite uttjatad och jag måste hitte nytt, tipps?

Permalänk
Medlem

Lär nog bli mer än 4 timmar eftersom vi har radion igång hela dagen på jobbet.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

10-16timmar per dag, lyssnar alltid på musik, sålänge jag inte har nått annat jag måste lyssna på, har alltid min iPod när jag är ute, och musik på när jag är hemma.

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

I bilen kör jag mp3-spelaren, och när jag är hemma så går stereon. Så all vaken tid, förutom när man kollar film/serier eller samtalar med någon (och ämnet för samtalet är viktigt ).

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

minst 10 timmar

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]