Vilket drar minst resurser? (musikprogram)

Permalänk
Medlem

Vilket drar minst resurser? (musikprogram)

ag undrar helt enkelt vilket musikprogram så som winamp och itunes, foobar200 etc som drar minst resurser av datorn? Nu vill jag inte veta vilket program som "ni" anser vara bäst utan vilket det är som helt enkelt drar minst av datorn?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Foobar200 ser ju mer "light" ut, sen tror jag Winamp drar mindre än iTunes.

Permalänk

Beror nog på hur mycket tid man vill lägga ner på inställningar och liknande, men hos mig tar både foobar och winamp under 10 Mb på minnet

Edit: För att klargöra, antingen Winamp eller Foobar

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

QCD är snällt mot datorn..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör själv med nyaste Winamp och just nu efter 7 timmars musikunderhåll så ligger minnesanvändningen på 8 548kB

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Winamp är jobbigt eftersom att det tar 100 år att starta med annars märker man ingen större skillnad på det och något vettigt program när det väl är igång, men varför så ut med winamp när foobar finns?

edit: foobar2000.exe | 0% cpu | 6 336 kB, med ganska många plugins och saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Winamp är jobbigt eftersom att det tar 100 år att starta

Tja,nu vet jag inte vad du har för dator som gör uppstarten av Winamp till 100 år,men hos mig så slår Winamp igång efter någon sekund.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk

Ack och ve vad högt erat ligger i minnesanvändning

Edit: Winamp dvs, jag vet att mitt system inte är direkt optimerat ännu

Visa signatur

Mitt galleri

Permalänk
Medlem

Se bra ut förutom Firefox (minnesanvändningen)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrus Grissom
Se bra ut förutom Firefox (minnesanvändningen)

Jag har varit för lat för att gå igenom 100 rader med inställningar sedan formateringen

Visa signatur

Mitt galleri

Permalänk
Medlem

mitt firefox drar mycket mer. ofta över 80mb. hur fixar man de?

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
mitt firefox drar mycket mer. ofta över 80mb. hur fixar man de?

Ligger en klistrad FAQ om Firefox.Bläddra in över denna del så finner du den.

Visa signatur

Permalänk

Skriv about:config i adressfältet och sedan får man ändra bäst man vill

En bra liten introduktion finns på IDG

Visa signatur

Mitt galleri

Permalänk
Medlem

Jag kör med Billy. Riktigt skönt och det drar ca 2 mb.

http://www.sheepfriends.com/?page=billy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thidor
Jag kör med Billy. Riktigt skönt och det drar ca 2 mb.

http://www.sheepfriends.com/?page=billy

Tycker den är väligt lik standard foobar configen

Inte foobar2k

t.ex. denna något konfigurerade foobar:

Foobar2k

Permalänk
Medlem

Hur lite ram har folk som gnäller över minnesanvändningen på detta sätt? Ram är till för att användas.

Visa signatur

Hej jag är snäll.

Permalänk

foobar2000:

Foobar2000 och fulDC har stått på i ~ 20 dagar och firefox i 2-3 dagar.

I mitt foobar2000 har jag audioscrobbler, AMIP (För msn-namn/låt) och foo_syfm laddade.
15st playlists med ~5000 låtar i en och sedan de resterande 14 är det 200-300 låtar i varje.
Tycker helt klart foobar2000 är den ultimata musikspelaren för win32.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med musikCube cvs för stunden
har inga plugins utöver standard just nu och har 3.6MB minnesanvändning så
den är rätt "light" enligt mig. Värt att notera att den är i beta och har en del nasty buggar ibland.

Fråga till CIC : Hur fick du foobar att se ut sådär ?

Permalänk
Medlem

RAM brukar ju inte vara ett problem, däremot CPU-användning om man har en seg dator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nano
Hur lite ram har folk som gnäller över minnesanvändningen på detta sätt? Ram är till för att användas.

Föredrar att den RAM jag har används till det jag vill, dvs köra daoc och inte till att köra t.ex. Firefox som har en tendens att suga åt sig resurser.

Jag har 2 GB ram, 2 kto = 1.4-1.8 GB ram om jag dual loggar och inte har på min buffbot dator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nano

64MB på min musikserver Vill du offra lite minne till mig?

Visa signatur

Mitt galleri

Permalänk

Tar ganska lite.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Verkligen,men attan vad processer du har igång

Visa signatur

Permalänk
Medlem

foobar2000 är snålast, bäst och vackrast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgul

foobar2000 är snålast, bäst och vackrast[/url]

Notera dock att Winamp har lägst minneanvändning av de screenshots vi postat

Visa signatur

Mitt galleri

Permalänk
Medlem

När jag körde Winamp med många låtar i playlisten så drog minnesanvändningen iväg ordentligt. Visserligen var det nog winamp3 kanske, så det kan ju vara ändrat nu.

Mitt foobar med en del plugins drar 7716 K med en väldig massa låtar, alla jag har såklart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cecil173
Fråga till CIC : Hur fick du foobar att se ut sådär ?

Det är inte min, trog bara ett exempel från foobar-forumet, men det finns ett sökplugin och så är det inte så svårt att trixa med färgerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi05
Notera dock att Winamp har lägst minneanvändning av de screenshots vi postat

Beror ju dock helt på hur man använder det. Stänger jag av trackinfon och tar bort ett par playlists så ligger det under 2 mb.

Men det gäller ju alla spelare, i större eller mindre utsträckning. Kanske mest foobar dock, med tanke på att det är den mest konfigurerbara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgul
Beror ju dock helt på hur man använder det. Stänger jag av trackinfon och tar bort ett par playlists så ligger det under 2 mb.

Men det gäller ju alla spelare, i större eller mindre utsträckning. Kanske mest foobar dock, med tanke på att det är den mest konfigurerbara.

Stämmer.

Jag tycker vi kan säga att Winamp och Foobar går hand i hand faktiskt. Valet kommer mer till vilken som funkar bäst för en själv.

Visa signatur

Mitt galleri

Permalänk
Medlem

winamp under 5.2 drar satans lite..märker ingen skillnad i spel när det är på även då spelen laggar lite nya då så hjälper d inte att stänga av d

så lite drar det

men mediaplyer tex laggar spelen mer