sjö, hav, fartyg och båt spel??

Permalänk
Medlem

Nu finns ship simulator att ladda ner som demo på www.fz.se

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
finns det inget båt spel som är ungefär som det där lastbils spelet(18 wheels nånting)?

Du tänker på 18 Wheels of Steel ..
Riktigt bra lastbilsspel / simulator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Assman
Nu finns ship simulator att ladda ner som demo på www.fz.se

bra tryck det var i patrol båten man fick styra:D
var svårt att hitta den där gubben som låg och plaskade i vattnet,fattade inte riktigt det där med kompasen osv=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Ship Simulator kanske kan blåsa nytt liv i simulator genren... Längtar efter att få ratta en stor container-båt och känna sig som en kung bakom spakarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
bra tryck det var i patrol båten man fick styra:D
var svårt att hitta den där gubben som låg och plaskade i vattnet,fattade inte riktigt det där med kompasen osv=/

Det finns ett reglage till höger om kartan där du kan zooma ut och in, då är det lätt att hitta:D

Visa signatur

Kräm

Permalänk

såååå förbannat jävla dåligt
helt värdelösa skit
skäms
aldrig att detta går

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Ship Simulator kanske kan blåsa nytt liv i simulator genren... Längtar efter att få ratta en stor container-båt och känna sig som en kung bakom spakarna

nått som var skoj var att man kunde zooma in i själva hytten där man styr och sen kika med kikaren,rätt så mysigt tyckte jag,likadant var det i 18 wheels spelet,man kunde sitta inne i själva hytten och lyssna på musik medans man körde,ännu bättre var det om det regnade:).
ska se hur hela spelet ser ut,detta(så som 18 wheels) kan bli något som iaf jag kommer att tycka om:).

assman: ahaa,man kunde zooma in också,ska testa:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zear0x
Du tänker på 18 Wheels of Steel ..
Riktigt bra lastbilsspel / simulator

Det verkar vara ett bra spel.. Vad heter alla de där 18 wheels-spelen? Finns flera olika, verkar vara samma i stort sett fast lite uppgraderad spelmotor bara.

Fast USA i spelet är väl väldigt litet? Tror jag körde nått 18-wheelersspel, att åka från västra till östra USA tog under 1½ timme... Dessutom var det lite för arkadaktigt, och innehöll lite för lite interaktion.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

18 WoS Pedal to the Metal

Visa signatur

Xbox Live:WhoppingRobban

Permalänk

ok, vilka bra simulatorer finns idag på marknaden? alltså som går att köpa idag?
helst ska de va från 2006 så de är nya och spännande!

och inte flyg tack!

tackar i förhand

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
ok, vilka bra simulatorer finns idag på marknaden? alltså som går att köpa idag?
helst ska de va från 2006 så de är nya och spännande!

och inte flyg tack!

tackar i förhand

Ship Simulator 2006 släpps på fredag... annars om du gillar tåg så finns Trainz Simulator 2006 som är hyffsat bra...

Permalänk
Permalänk

jag hoppas rätt mycket på ship simulator.
men jag har inte sett bilder där det inte är spegelblankt vatten.

kan man ta sig ut till havet eller är det bara i kanaler i städer?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
jag hoppas rätt mycket på ship simulator.
men jag har inte sett bilder där det inte är spegelblankt vatten.

kan man ta sig ut till havet eller är det bara i kanaler i städer?

undrar jag med.
kan ju inte vara så smidigt att glida omkring med titanic eller en stor olje tanker inne i smala kanaler...sen vad ska titanic krocka med i en kanal?en fyr eller?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

när man kör demot och försöker krocka med något så verkar det inte hända så mycket! man stöter bara emot och allt fortsätter som förr. hade kanske varit trevligt med lite konsekvenser både i skador och uppståndelse.
man tycker ju att en stor patrullbåt borde repa en segelbåt!

Permalänk

jahopp,någon som har haft nöjet att testa spelet än:)?var det nå bra?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jahopp,någon som har haft nöjet att testa spelet än:)?var det nå bra?

Enligt webhallen så: Releasedatum: 2006-06-23
Jag ska köpa det iallafall.

Om du kollar runt i demot och läser om uppdragen så står det vad man ska göra med de olika skeppen. Bl.a. så styr man Titanic i en hamn och man kör henne bland phi phi öarna dessutom får man bogsera henne i nån hamn.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

fortfarande är jag fundersam över detta spel
kommer vädret att ändras? kommer det alltid att vara platt vatten?
kommer man kunna välja skepp och bege sig ut på långa färder, från hamn ut på havet och till ny hamn?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
fortfarande är jag fundersam över detta spel
kommer vädret att ändras? kommer det alltid att vara platt vatten?
kommer man kunna välja skepp och bege sig ut på långa färder, från hamn ut på havet och till ny hamn?

vad jag vet så kan vädret ändras.
om det regnar så ändrar vattnets form så att säga(typ som i verkligheten).
att det blir vågor och liknande har jag ingen aning om.
spelet går väl ut på att du ska göra uppdrag,tex med titanic så ska du åka från en hamn till en annan utan att krocka osv,i ett annat så ska du med racer båten köra över en massa ramper och i ett annat så ska du ta en olje tanker,åka och fylla på med olja och sen åka iväg till en annan del av hamnen och uppdrag ska det finnas mycket utav.
tror nog att du kan köra omkring som du vill,men i grund och botten så går det ut på att du ska göra en massa uppdrag.

detta är iaf vad jag har läst.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

http://www.burningsea.com/

Snart kommer Pirates of The Burning Sea! Coolt spel, typ MMO där man kan vara kapten, pirat, explorer och annat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
vad jag vet så kan vädret ändras.
om det regnar så ändrar vattnets form så att säga(typ som i verkligheten).
att det blir vågor och liknande har jag ingen aning om.
spelet går väl ut på att du ska göra uppdrag,tex med titanic så ska du åka från en hamn till en annan utan att krocka osv,i ett annat så ska du med racer båten köra över en massa ramper och i ett annat så ska du ta en olje tanker,åka och fylla på med olja och sen åka iväg till en annan del av hamnen och uppdrag ska det finnas mycket utav.
tror nog att du kan köra omkring som du vill,men i grund och botten så går det ut på att du ska göra en massa uppdrag.

detta är iaf vad jag har läst.

Eftersom ett av uppdragen går ut på att man ska rädda 4 personer i en storm på phi phi öarna så får man anta att det är lite vågor.
Det syns även vågor på trailern som finns på webhallen.com

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Finns det inget typ Rederi spel?
Kanske som har likheter med flygetsmotsvariget Airline Tycoon eller Airport tycoon 2 lr vad det heter fast till fartyg?

Hade varit roligt om man kunde få styra ett rederi, bygga båtar, köra båtar, bestämma rutter och få ens rederi att växa.
Man kanske skulle kunna mötas av olika svårigheter som man måste lösa så som ekonomiska till naturliga fenomen.
Eller varför inte börja som en vanlig Matros och sen stiga i rangen till Kapten eller något?..
Nån som vet nåt?.

// Kajan

Visa signatur

Kajan

Permalänk

Laddar ner Demot till Shipsimulator nu, vad ska jag förvänta mig? :>

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
i grund och botten

Förlåt, jag är jättetrött men jag tyckte det lät fruktansvärt roligt i en tråd som handlar om båtar

I övrigt tyckte jag demot var sådär. Ingen spel-genre jag tycker är kul, dock var det inte jättetråkigt heller. Är ju lite precision att styra fartyget rätt i trånga utrymmen etc.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Laddar ner Demot till Shipsimulator nu, vad ska jag förvänta mig? :>

tja,om du förväntar dej snabba båtar som kan göra en 180 graders vändning på stället eller annan action,så kan du sluta ladda hem genast.
förvänta dej långsamma båtar som du ska styra igenom en massa hamnar utan att krocka med var i sej båtar eller andra saker.
uppdrag: rädda en som har fallit i vattnet.
1.åk dit
2.sakta ner båten och stanna brevid gubben i vattnet
3.vänta ett par sek
4.vänd tillbaks och ankra båten
5.uppdraget avklarat

typ så är det.

men senare får du lite större uppdrag,lite mer att göra samt mycket större ytor att röra dej på.

btw,när ni kör det första titanic uppdraget och ska åka till ön där passagerara ska kliva av,åk då INTE vid kusten,utan kör en bra bit utanför ön och sen gö eran insvängning.trodde det var så enkelt att man kunde smyga sej fram längst kusten för att sen göra en sväng innåt,men nej nej,ett stort otrevligt grund låg och lurade på en,full fart rakt in i det,båten höll nästan på att tippa=/....blev skapligt less,båten går ju inte så fort kan man ju säga,tar typ 10 min att komma till första flaggan och tar nog 10 min till att komma fram till öarna,går ju ej att spara så det var ju bara att börja om då=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tja,om du förväntar dej snabba båtar som kan göra en 180 graders vändning på stället eller annan action,så kan du sluta ladda hem genast.
förvänta dej långsamma båtar som du ska styra igenom en massa hamnar utan att krocka med var i sej båtar eller andra saker.
uppdrag: rädda en som har fallit i vattnet.
1.åk dit
2.sakta ner båten och stanna brevid gubben i vattnet
3.vänta ett par sek
4.vänd tillbaks och ankra båten
5.uppdraget avklarat

typ så är det.

men senare får du lite större uppdrag,lite mer att göra samt mycket större ytor att röra dej på.

btw,när ni kör det första titanic uppdraget och ska åka till ön där passagerara ska kliva av,åk då INTE vid kusten,utan kör en bra bit utanför ön och sen gö eran insvängning.trodde det var så enkelt att man kunde smyga sej fram längst kusten för att sen göra en sväng innåt,men nej nej,ett stort otrevligt grund låg och lurade på en,full fart rakt in i det,båten höll nästan på att tippa=/....blev skapligt less,båten går ju inte så fort kan man ju säga,tar typ 10 min att komma till första flaggan och tar nog 10 min till att komma fram till öarna,går ju ej att spara så det var ju bara att börja om då=/

Okej, nu har jag prövat demot, var väl hyffsat. Kan man köra runt helt fritt i fullversionen eller är det bara uppdrag?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Okej, nu har jag prövat demot, var väl hyffsat. Kan man köra runt helt fritt i fullversionen eller är det bara uppdrag?

det verkar så,prövade att köra med racer båten ut ur hamnen och körde en rätt så bra bit med den,lessnade tillslut,men det ser så ut iaf.
finns bara uppdrag(som det ser ut som) men OM man vill så kan man göra så som jag skrev,glida runt lite.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
det verkar så,prövade att köra med racer båten ut ur hamnen och körde en rätt så bra bit med den,lessnade tillslut,men det ser så ut iaf.
finns bara uppdrag(som det ser ut som) men OM man vill så kan man göra så som jag skrev,glida runt lite.

Men när du körde ut en bit så var det bara vatten eller? Inga öar eller något?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

beror lite på vilka banor man kör på,tex när man körde andra uppdraget med den där taxi båten så kunde man dra iväg en bra bit och man kunde skymta lite öar här och där,men på hamn banorna så var det bara vatten,åkte bara åt ett håll,men jag tror inte det finns nå öar eller annat åt dom andra hållen heller.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer