Permalänk

Skulle vara kul med lite mer temperatur,ätningar nämligen rumstemperatur och vattentemperatur Helt meningslöst att veta vilken temp du har på komponenterna om vi inte vet om du har 15 eller 35 grader i rummet.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Mx: Lite väl noggran förklaring där med de 4'a punkterna. Hade räckt med att svara på T-kopplingsfrågan, hur stor värme/flöddesförändring som skiljer att de sitter en där eller att de inte sitter nån.
Själv kört vattenkylning i 2 år nu och ja har testat de mesta olika förändringar men just delningen var väl själva huvudfrågan.
Men ja fick ju svar så de tackar vi för. Måsta fixas sen när man kommer hem till lägenheten.

Jag vet att du vet rätt mycket om sånt här så hela förklaringen var inte för dig.
Jag har en tendens att vara övertydlig när jag skriver. Jag tänker att en dag kanske någon annan mindre kunnig söker svar på samma fråga och då hittar han ett utförligt svar. Sånt här brukar ju vanligtvis stå i klistrade trådar men vi har något ouppdaterade sånna här på swec.

Det är väldigt svårt att säga hur det påverkar prestandan. Det beror på vad man har för pump, hur hårt den belastas osv. I vissa fall om systemets flaskhals är just att pumpen har svårt att få nog med vatten, t.ex som den andra pumpen om man kör två DDC-Ultras i serie, så ökar flödet markant med en t-koppling mellan pumparna. Hur det ökade flödet sedan påverkar blockens prestanda är en annan historia.

@ Magixx: Creds för naken cpu!
Du skulle haft något vettigt att mäta temps med så du kan visa alla tvivlare att riktig vattenkylning är överlägset. Kanske mCubeds nya otroligt heta bigNG? Den har allt man kan önska av en fläktkontroller och lite till! Fast den kostar ju även en slant och din datorkassa är troligtvis tunn så här strax efter ett stort vattenkylningsprojekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Magixx: Ja hade velat att du skrev idle temp på iaf opteron 146'an.
Min ligger stabilt på 25 (sommarn). Vintern 18-19.

Borttagen IHS gillar vi

Mx: Lite väl noggran förklaring där med de 4'a punkterna. Hade räckt med att svara på T-kopplingsfrågan, hur stor värme/flöddesförändring som skiljer att de sitter en där eller att de inte sitter nån.
Själv kört vattenkylning i 2 år nu och ja har testat de mesta olika förändringar men just delningen var väl själva huvudfrågan.
Men ja fick ju svar så de tackar vi för. Måsta fixas sen när man kommer hem till lägenheten.

Rumstemp ca 27-28c
Idle tempen på opteron 146an ligger runt 37-38c , fulload ca 44c , 1.6vcore.

Hade väldiga värmeproblem med 146an på luft. (big typhoon)
Såg andra med opteron 146 som hade betydligt bättre temps, och då körde dom ändå med en betydligt sämre kylare och ibland även mer volt, och ändå bättre temps!:)
Har även sett folk som har samma problem som mig med sina opterons.
Vissa har löst det genom att ta bort ihsn, vilket funkat för vissa , men inte alla, däribland mig. Det blev inte mångra grader kallare utan ihsn för mig (typhoonen)
Vissa opterons verkar gå MKT varmare än andra med samma kylning etc.

Antonsson : 27-28c rumstemp.
Har tyvärr inte så att jag kan mäta vattentempen.

Mx : Den där prylen verkar riktigt schysst. Har dock som du trodde inte så mkt
cash kvar till datorprylar för tillfället:)

Visa signatur

Msi p67a-c45 / i5 2500k + Nh-d14 / 2x4096 corsair xms 1.5v / Msi 560 ti oc + Thermalright shaman / Corsair hx 650W