Produkttest: AVerTV DVB-T Volar

Permalänk
Avstängd

Analogt som fungerar med kabel-tv, alla kanaler = http://www.tradera.com/auction/Barbara_datorer/aid_30461988

Fler = http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=597031

Inte mina men folk verkar ju fan inte kunna läsa eller hitta själva

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Skitbra produkt! Saknar dock macstöd...

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk

Verkar vara en okej produkt men det är två saker som får mig att avstå från denna:

1. Är den 100% kompatibel med wmce 2005?
2. Ingen bild för att illustrera kvalitet. Har mycket svårt för att tro att en bildruta spräcker copyrighten. varenda tv guide skulle ju vara storkriminella.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Jag hugger den på tradera

Permalänk
Medlem

Kan tippsa alla som vill få in betalkanaler i datorn att skaffa denna.
http://www.anysee.se/
Kommer själv skaffa en mot slutet av sommmaren.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiZZaMaN
stämmer men då det inte går att koppla in en kortläsare så är det ju kört att få in betalkanaler. Fire/floppyDTV är väl det enda som återstår då men dom är ju inte direkt gratis.

Stöd för MCE är ju fint finns det inga som har stöd för både analog och digitaltv? har kabeltv här hemma å skulle vara fint med tv i datorrummet på den bärbara å när man är i stugan eller bilen mm vore digitalt fint.

Ser fram emot flera test av dessa produkter, gärna ett jämförande. nån som vet om det gjort nån annanstans?

den testade produkten borde väl funka på min bärbara?
http://www.officeone.se/product.php?id=280211

hur vet man om grafikkortet stödjer directx9c? står bara directx9 på
http://www.ati.com/products/mobilityradeonx600/specs.html

"För att titta på HD-tv krävs det även att grafikkortet har stöd för DxVA"
hur vet man det? står inget om det på ovanstående sida och då kan man anta att det inte funkar eller?

undrar oxå om processorkraven
"Pentium 4 2,4 GHz / AMD Athlon XP 2400+ / Pentium Mobile 1,3 GHz / Celeron M 1,5 GHz"
hur kommer det sig att kraven är lägre på en mobile prolle än en stationär ? en p4 2.4 är ju snabbare än en mobile 1.3a? logiskt borde kraven vara tvärt om eller?

/Magnus

För att den mobila cpun är antagligen en pentium m som jag själv kör med och den är mycket mer råstark än den vanliga P4an aka northwood prescott osv:_))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

samma sak där det är en digitalmottagare och inte en analog. bor man i villa eller hyreshus med egen antenn borde det funka (testat det själv) dock får men ju bara in fria digitalamarknätet mao boxers fria utbud.

Men om jag köper en digitalbox och pluggar in den, får jag ju digitalTV genom Comhem? Lr måste man köpa nytt kort då?

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindZtr
Testade ni den i Linux? Skulle vara kul och få reda på om det fungerade bra och hur det såg ut i linux

Jag också lite sugen på att vet hur den fungerar i Linux och vilka problem som dyker upp, gärna på olika distar. Det skulle va super! ;p

Permalänk
Medlem

är det nån boende i ett exklusivt HDTV område som skulle kunna dela med sig av lite erfarenheter?
krävs det mycket av datorn för att visa HDTV?
Duger en Venice 3500+?
Jag undrar också om HDTV-stödet i denna lilla manick kommer hålla i framtiden, har standarden verkligen bestämts?
Och jag läste att det bara fanns 35 platser i Sverige där det visades fotboll i HD-format, varför inte på flera ställen om det bara var att köpa en sån här?
Eller var de 35 ställena offentliga ställen?

många frågor, hoppas på fler svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Kan tippsa alla som vill få in betalkanaler i datorn att skaffa denna.
http://www.anysee.se/
Kommer själv skaffa en mot slutet av sommmaren.

Funkar inte med betalkanalerna inne i MCE enl
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=126421&pid...
men det är kanske inte så många som kör MCE på bärbara

Milyn

citat:samma sak där det är en digitalmottagare och inte en analog. bor man i villa eller hyreshus med egen antenn borde det funka (testat det själv) dock får men ju bara in fria digitalamarknätet mao boxers fria utbud.

Men om jag köper en digitalbox och pluggar in den, får jag ju digitalTV genom Comhem? Lr måste man köpa nytt kort då?

Visst kan du köra så men då måste du ha analogt tvkort då digitaltvmottagare lämnar analog signal ut som måste in i datorn, byta kanal gör du då på digitaltvmottagaren och inte på datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Jag skulle tycka det vore jättebra om alla frilansare är registrerade på forumet och svarar i trådarna om deras tester men det är inte alla som väljer att göra det.

Tycker det borde vara ett krav från er.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av devilstar
2. Ingen bild för att illustrera kvalitet. Har mycket svårt för att tro att en bildruta spräcker copyrighten. varenda tv guide skulle ju vara storkriminella.

2. Somsagt. Bildkvaliten är lika på de alla. Och vid bra mottagning är kvaliten som vanlig DVD. Ser precis ut som du öppnar en film i PowerDVD eller något.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
är det nån boende i ett exklusivt HDTV område som skulle kunna dela med sig av lite erfarenheter?
krävs det mycket av datorn för att visa HDTV?
Duger en Venice 3500+?
Jag undrar också om HDTV-stödet i denna lilla manick kommer hålla i framtiden, har standarden verkligen bestämts?
Och jag läste att det bara fanns 35 platser i Sverige där det visades fotboll i HD-format, varför inte på flera ställen om det bara var att köpa en sån här?
Eller var de 35 ställena offentliga ställen?

många frågor, hoppas på fler svar

HDTV via DVB-T finns bara på vissa fåtal ställen.
http://www.teracom.se/?page=5425&display=8630:11444
Stockholm, Gotland, Uppsala och Västerås.

Du måste ha ett program som kan avkoda MPEG4 med utöver MPEG2, det är skillnaden ungefär.
Har själv en 3000+ som klarar det utan problem, även HDTV 1080p.

En resturang/dansställe här i stan tog emot i HD via satelt och klämde upp på projektor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Kan tippsa alla som vill få in betalkanaler i datorn att skaffa denna.
http://www.anysee.se/
Kommer själv skaffa en mot slutet av sommmaren.

Den saker låter intressant. Undra bara hur mottagningen är om man tex skulle åka ut och sätta sig i parken och kolla på tv som exempel.

Någon som har en Anysee eller känner någon polare som har det, och kan skriva ner några kommentarer ang produkten?

Permalänk
Medlem

Skumt. Kom hit, för att jag skulle ställa fråga om vilket digital-kort man skulle satsa på, nu när mitt analoga pctv rave verkar ha gjort sitt. Så får man se det här på första sidan.

AnySee verkar iofs mest lovande för min stationära.

Visa signatur

"A train station is where a train stops. A bus station is where a bus stops. On my desk I have a workstation..."

Permalänk
Medlem

Om man nu köper en sån här så måste man alltså teckan abbonemang för att få in kanaler? så det är inte bara koppla in den och så sitter man med de flesta kanalerna o kollar helt gratis?.. Ska inte köpa den här..värsta skiten..då köper man hellre en boxer..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McNuggle
Om man nu köper en sån här så måste man alltså teckan abbonemang för att få in kanaler? så det är inte bara koppla in den och så sitter man med de flesta kanalerna o kollar helt gratis?.. Ska inte köpa den här..värsta skiten..då köper man hellre en boxer..

Jag kommer nog köpa en anysee Varför en boxer? stor otymplig låda som du har vid tvn? Hur hjälper det dig att se på tv i datorn?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag kommer nog köpa en anysee Varför en boxer? stor otymplig låda som du har vid tvn? Hur hjälper det dig att se på tv i datorn?

Finns små smidiga som går på 12V också dock 700kr och uppåt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Testet är ganska värdelöst eftersom ni inte nämner ett dug om bildkvalitéten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

tycker vi ska få se ett produkttest från anysee´s produkter istället o_0

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

I min HTPC

se länk:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Har jag en Twinhan Alfa. oxå en lite USB grunka som tar emot fria digitalTV med HD stöd.

En sak att notera är att Twinhan gör AVeRs hårdvara....

Jag bor i nordöstra skåne och har som de flesta en danmarksantenn riktad mot Bornhom och vid bra väder får jag in 3 danska digitala kanaler DR1, DR2 och TV2 och vid riktigt fint väder även 2 tyska digitala kanaler.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Jag körde med en Intuix DVB-T på min P4-M 2ghz laptop och det fungerande hackfritt (är för övrigt identisk med Liteons S800) trots usb 1.1

Enda nackdelen är att mjukvaran Savvy TV inte är så himla bra

Edit: anysee verkar trevligt. Blir till att slänga ut mitt 3dfx VoodooTV/FM i stationära burken

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

*bort*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Testet är ganska värdelöst eftersom ni inte nämner ett dug om bildkvalitéten.

Kortet tar emot en mpeg2-ström, det blir exakt samma bild som med något annat dvb-t-kort. Stoppa in en dvd-film i datorn så ser du hur det kommer se ut.

Och varför tjaffsa om anysee. Skaffa FireDTV istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Kortet tar emot en mpeg2-ström, det blir exakt samma bild som med något annat dvb-t-kort. Stoppa in en dvd-film i datorn så ser du hur det kommer se ut.

Och varför tjaffsa om anysee. Skaffa FireDTV istället.

Är den lika liten o billig?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Om man har en Box från Boxer och denna e inkopplad till tv'en och funkar helt perfekt. är det inte då möjligt att plugga in antennsladden i den? (finns två uttag) båda grejjerna e ju digitala..

Visa signatur

Athlon 3700+
Sapphire X1600XT Passive
Samsung SyncMaster 910n

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nelari
Om man har en Box från Boxer och denna e inkopplad till tv'en och funkar helt perfekt. är det inte då möjligt att plugga in antennsladden i den? (finns två uttag) båda grejjerna e ju digitala..

sedan när kommer det digitala signaler ut från en antennsladd från en digitalmottagare? hehe analogt så det skriker om det =D mao ska du ha ett analogt tvkort om du ska koppla så

Permalänk
Medlem

Intressant artikel.

Jag har en gammal AMD 700mhz stationär jag har som "video" nu.
Att se på tv hackar lite, men stänger jag av tvföstret och bara spelar in så blir det ok.
Jag har ett dvb-t Nova pci kort (alltså inte det som näms i artikeln) som tar emot fria kanaler detta kostar ca 500:- på netonnet.
Sen ifrån adteknik.se så beställde jag en usb2 kortläsare ca 300:-
sen tankade jag ner gratisprogrammet ProgDVB + ett plugin
sen skaffade jag ett boxer 3månaders abbonemang ca 799:-
+ en antenn för 750:-
Sen kunde jag spela in alla kanaler ifrån boxer
Jag skaffade Boxer för jag ville ha Tv3 & Kanal 5 (som inte comhem erbjuder i digitalt utförande)

Men man måste ha jättebra mottagning.
Man måste köpa en lös antenn om man bor i en lägenhet med kabeltv (inte bara att koppla in i väggen nått med VHF/UHF banden med den inbyggda husantennen. Villor kanske klarar sig på takantennen)

Annars ser man massa mosaikmönster hela tiden eller ingenting. En inomhusantenn kan gå på upp till 1000:- Sen måste man flytta antennen på millimetern rätt för att slippa mosaikmönster.

På de flesta billiga pcikorten som har en kortläsare inbyggd så måste man köpa till en adapter (ca modul) för 600:- om man vill se betalkanaler annars fattar inte läsaren man har betalat, jag sparade in 300:- och istället använde ett plugin, (samt läsaren som kostade 300:-), men då kan jag istället sätta i 2-3 kort och köra på samma abbonemang 1598:- sparat (mottagrarna 500:- + 500:- medräknat)
Men o andra sidan funkar bara denna läseren & pluginnet i 2-3 program och inte kända program såsom MCE.

Sen så stämmer inte uppgiften boxer 159:- /månad utan sen tillkommer massa kortavgifter per halvår startavgifter etc så det blir snarare 198:- /månaden. (3månaders kort blir då ca 300:- dyrare per år men man slipper ha 12månader uppsägning)
Så därför skaffade jag 3månaders abbonemang ifall jag inte skulle vara nöjd och jag hadde himla problem iom jag körde med pluginet på en för gammal dator.

Men min tanke var ifrån början att ha en dator som kunde spela in 2-3 kanaler i perfekt kvalitet med timer funktion, för att sen bränna ut serierna/filmerna på dvd.
Men priserna sprang iväg med ca moduler abbonemang, antenn etc så i nuläget kör jag bara 1 kort och 3månaders abbonemanget har gått ut så jag har bara free to air kanalerna. Får nog sätta i en snabbare cpu och sen skaffa ett kort till och sen betala in ett par månader till på abbonemanget.

Men då har väl hdtv med dualturner slagit igenom till ett lägre pris

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Humm... är det någon usb-pinne som funkar med ProgDVB? för då skulle man ju kunna använda sig av cardsharing så man kan använda sitt befintliga abbonnemang utan att använda någon kortläsare