Världens dyraste / överklockade datorn på marknaden!

Permalänk
Medlem

Lirar inte så meget mera, så mina pengar hade förmodligen gått på langringlösning. Typ;

Supermico H8DCE moderkort

2st Opteron 285

8-16GB DDR PC400 ECC

24st Seagate 750GB SATA2

och något HighPoint raid kontrollerkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Lirar inte så meget mera, så mina pengar hade förmodligen gått på langringlösning. Typ;

Supermico H8DCE moderkort

2st Opteron 285

8-16GB DDR PC400 ECC

24st Seagate 750GB SATA2

och något HighPoint raid kontrollerkort

och där skall du lagra gamla spel och skoluppsatser?

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Om det finns någon människa som frivilligt lägger 170 laxar på en sådan dator så har han väldigt för mycket pengar över. Fan, köp en bil.

men dem som köper bilar och bildelar ???

Intresset hos mig exempelvis är datorer, intresset hos dig kanske är bilar, vem utav oss 2 tror du slänger mest cash på sitt intresse ??

kan ju knappast köpa ett kjolpaket till min dator för 40.000:- eller fäljar för 75.000:-, däremot kan jag köpa dubbla grafikkort som är hetast på marknaden för 11.000:-, det är ungefär vad däcken kostar på din bil

:D:D

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Bara jag som reagerar på att de skeppar basmaskinen med 4GB minne och Windows XP Pro?

Som sagt ovan, maskinen i sig kostar inte mycket, det är skärmen som gör "jobbet".

Det jag reagerade på var att XP-64 inte ens gick att välja.

Skärmen jag hittade där gick på under 50 lax.

Några 170k gick inte heller att tota ihop, stannade på runt €15000. Skulle nog säga att alla leksaker för 5-10 k vardera gjorde jobbet. Grundpriset var ju inte allt leka med, och ingen garanterad klockfrekvens heller.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra
Jag hade valt följande: Lian-Li chassi, Vapochill LS, Conroe 2.93GHz@4GHz Extreme ED med intels senaste moderkort, sedan quad grafikkort (4st 7950 GF), ljudkort: X-Fi FPS, minnen=Twinx2048 Mb 4000PT och till sist Dell's 30 tummare med upplösningen-2560x1600. Det skulle räcka för mig.

Det du har räcker inte för dig då =P tokstolle

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

aa tack för alla era inlägg och sköna åsikter
men hur datorn kan kosta 170 000 förblir en gåta ^^ !

Visa signatur

*AMD Sempron 3400+ - *DFI LP nForce 3
*120 GB HDD - *1 GB Ram
*ATI X850XT

Permalänk

hmmm det finns ju idioter som köper sådana datorer för att dom har råd. men att ett företag kan överleva på det är ju en gåta.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Avstängd

alltsa ni tittar pa fel datorn

det ar denna som kostar 170,000

http://www.voodoopc.com/transactions/qksummary.aspx?Qsessid=d...

klantigt av tradskaparen att lanka till fel dator.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
alltsa ni tittar pa fel datorn

det ar denna som kostar 170,000

http://www.voodoopc.com/transactions/qksummary.aspx?Qsessid=d...

klantigt av tradskaparen att lanka till fel dator.

HAHAHA aa då säger det sig själv 2 TB i HDD och 4 gb ram !
sen allting o guldcahssi, ber om ursäkt om jag länkat till fel produkt den rätta länken till superdatorn är alltså http://www.voodoopc.com/transactions/qksummary.aspx?Qsessid=d...

Visa signatur

*AMD Sempron 3400+ - *DFI LP nForce 3
*120 GB HDD - *1 GB Ram
*ATI X850XT

Permalänk
Medlem

Öh snygg var den inte.

Men foks ska vi starta en tävling där vi bygger vår drömmdator och har en oändlig budget?

Men man får inte fuska och ta företagsmegasuper grejjer utan bara grejer från typ datorbutiken, komplett mm, vad säjs?

Permalänk

iNTE ENS SCSI DISKAR

Permalänk
Medlem

håller med HAxxel en sån tävling vore grymt kul!!! jag är med .nån mer????

Permalänk
Medlem

Jag e på.!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

då så det blir väl fler så snart man skapat tråden.Reglerna är enkla,obegränsad budget o inget färdigbyggt så vida man inte modiferar den så att den inte är märksedator.låter det bra? obs var ska tråden skrivas? vilket kategori alltså. ska ta o posta inläggen til hAxxel det var ju hans ide!

Permalänk
Medlem

Sen får alla som deltagit och förlorat betala vinnarens dator:)

Permalänk
Medlem

why not? jag förlorar ganska säkert.men man kan ju tigga olika butiker om lite prylar! det vore väl inte dumt som ett pris.

Permalänk
Medlem

Men okej ska jag smälla upp en liten tråd med tävlingen i med regler osv?

Men ska den bli i stationära datorer eller egne konstruktioner?

Och näe inte så säker på att jag har lusst att betala en monster dator.

Permalänk
Medlem

nej vi skiter att pröjsa den vinnande datorn så vida man inte lyckas tigga nåt av butiker eller nåt.egna konstruktioner antar jag?

Permalänk
Medlem

Okidiki jag håller på nu att skriva den men vi måste ha en jurry för jag själv skulle inte kunna avgöra om hela datorn fungerar och vilken som är messt brutal.

Men sen kan jag lägga upp alla i första inlägget vilken som leder mm.

Permalänk
Medlem

jag e inte med i juryn kan jag säga den äran får nånannan.

Permalänk
Medlem

Eventuella modifikationer utav kylningar tillåtna? såsom kompressorer med moddade block?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Eventuella modifikationer utav kylningar tillåtna? såsom kompressorer med moddade block?

det tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av veerpal
det tror jag.

Hmm, jobbigt bara att quadsli inte finns än för annat än oem. Inga mobos som stödjer det jue

Permalänk
Medlem

hoppas haxxel fixar tråden han var trött imorse men hoppas han fixar det.

Permalänk
Medlem

Jaa, AlienCobra, det borde du uppgradera till. Skiten du har i sign är ju inget att hänga i granen precis

Visa signatur

"as with all Debian release names, Sid takes its name from a ToyStory character. In the movie, Sid is the kid next door who breaks his toys and makes nasty creatures of them."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salsa
Jaa, AlienCobra, det borde du uppgradera till. Skiten du har i sign är ju inget att hänga i granen precis

Hahahaha, när jag fick den, så sa jag att den skulle vara antik om ett halvår. Tekniken går fort fram och min dator är ingen värsting nu. Men den räcker att leka med än.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Avstängd

det är 46" som kostar 20.000-40.000:-....sen är det guld chassit som kostar en del också