Permalänk

Har ni lyckats att få till snygg grafik i det spelet? Eller ska det vara lite äldre stuk? Jag kör allt på max!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skunk.M
Jag undrar åxo fall Titan Quest stödjer Dual-core eller om det bara är Singel-core ?!?!?!?!?!

ja det stödjer dual-core. det har tom vissa optimeringar som gör att det borde flyta bättre med dual.

ang texten så håller jag med om att den är lite jobbig, men det är bara 5or som är riktigt j-liga. dom ser ju ut som nior:(

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Precis klarat det på normal, kom upp till level 32.
Riktigt roligt spel, ser fram emot de kommande "varven" på epic och legendary.

EV. SPOILER

Lite besviken på sista bossen, är en assassin och köttade ner honom på ca 30 sek.
Han var level 42 (antar att han är tio levlar över en själv)
Gick åt kanske 10 health potions pga av hans j*vla eld-attack som var mäktig.
Men vägen dit (lower olympus) var ingen direkt lek, där dog min karaktär säkert 5 ggr.

SLUT SPOILER

Hur mycket damage per second (dps) gör era gubbar då?
Min gör 235 i grund, som ökar när jag använder onslaught.
Har inte hittat något supervapen än så länge, kör med en magic sabre som har lite extra fire damage
och i den sitter också en relik som ger lite poison + reduced armor.

Nu till andra varvet.

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk
Medlem

har inte fattat riktigt , men kan man köra online med titan quest?
Hur fungerar det då? Spelar alla i samma värld?

Visa signatur

i´am the creator of jet.....

Permalänk
Medlem

det är som i diablo, du skapar en server som up till 6 spelare (tror de var 6st) spela tillsammans i samtidigt

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maingate
Precis klarat det på normal, kom upp till level 32.
Riktigt roligt spel, ser fram emot de kommande "varven" på epic och legendary.

EV. SPOILER

Lite besviken på sista bossen, är en assassin och köttade ner honom på ca 30 sek.
Han var level 42 (antar att han är tio levlar över en själv)
Gick åt kanske 10 health potions pga av hans j*vla eld-attack som var mäktig.
Men vägen dit (lower olympus) var ingen direkt lek, där dog min karaktär säkert 5 ggr.

SLUT SPOILER

Hur mycket damage per second (dps) gör era gubbar då?
Min gör 235 i grund, som ökar när jag använder onslaught.
Har inte hittat något supervapen än så länge, kör med en magic sabre som har lite extra fire damage
och i den sitter också en relik som ger lite poison + reduced armor.

Nu till andra varvet.

SPOILER

jag karade också Normal igår och jag måste också säga att Typhon är en riktig mes. Telkinen innan honom var mycket svårare. Det verkar som att typhon är lite buggad för jag farmade honom några gånger och ibland rykte han fram attacker som jag inte sett dom tidigare gångerna och som gjorde honom mycket farligare. jag kör en Bow brigand så jag springer bara och tar Battle Marker och frost shrine, sen skjuter jag ned honom på avstånd. Hade inga som helst problem med vägen upp till honom heller.

SLUT SPOILER

jag ligger nog också rätt precis runt den siffran (235) i dps. sen procar ju volley och piercing + att scatter shot är maxad. jag har hittat en hel del epic gear och sets som jag inte har någon användning av, vilket känns lite surt (bla äppleplockarens hjälm och skor). kör nu med en grön båge utan runa för jag förväntar mig att hitta något bättre rätt snart. är det nån som vet om sets och epics är olika bra på dom olika svårighetsgraderna? jag har nämligen två delar i ett set för hunters så jag vill veta om det är någon ide att fortsätta leta efter resten av settet eller om det bara är att skrota eftersom delarna i sig inte är bättre än det jag använder nu?

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko

**LITE SPOILER**

*****Mer Spoiler*****

Han tar krafter från gudarnas statyer, på så sätt kan han göra saker som dom gudarna kan

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Jasså är det därför man ska förstöra dom ?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

typ =P

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

MINISPOILER

aha, jag funderade på vad statyerna var till för och misstänkte att hans krafter hade nåt med dom att göra men jag trodde snarare att om han förstörde dom så dog gudarna och man förlorade eller nåt=)

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Tycker inte ni det är tråkigt med items? Jag bytat nästar aldrig, får bra saker sen allt annat är bara skit.. Tex svärdet som skadar typ knappt 30 och har 66 poison damage, hade det på båda mina gubbar genom hela första svårighetsgraden. Nu har jag hittat en svärd som gör typ 30-35 dmg vilket iofs är lite men så är det very fast så dpi blir hur mycket som helst, käns som jag kommer köra hela epic med det vapnet

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

vilka olika färger på saker finns det? Är det grått, vitt, gult, grönt, blått....I den ordningen....? eller finns det fler färger på items?

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

rött Potions. Orange runor. annars vet jag inte..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

lila(rosa) liknande legendary.

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

coolt det har jag nog inte hittat. Vad är bra med dom? Överfeta bara?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
coolt det har jag nog inte hittat. Vad är bra med dom? Överfeta bara?

Ja precis...vart kan man hitta dem? och vad är speciellt med dem?

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

Mitt spel har buggat sig asmkt, hela min quest-log är tom så nu kan jag inte fortsätta till Egypten. Var fan Lvl 18 och allt, grymt trist. Nu kommer jag förmodligen aldrig spela spelet igen.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Mitt spel har buggat sig asmkt, hela min quest-log är tom så nu kan jag inte fortsätta till Egypten. Var fan Lvl 18 och allt, grymt trist. Nu kommer jag förmodligen aldrig spela spelet igen.

Spela lite över internet så går det snabbt. Har sj klarat första svårighetsgraden 2 gånger o .. ja nu har jag tröttnat

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
coolt det har jag nog inte hittat. Vad är bra med dom? Överfeta bara?

yep, bara överfeta. dom första kan man hitta i slutet av epic, sen blir dom vanligare och vanligare i legendary.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
yep, bara överfeta. dom första kan man hitta i slutet av epic, sen blir dom vanligare och vanligare i legendary.

Rajt! då vet man vad man har att vänta!

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
3dfx Fanboy

ok.. hur funkar co-op i det här spelet? connectar man peer to peer eller körs det genom ngn central äcklig grej ala ubi.com eller battle.net osv???

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misko
ok.. hur funkar co-op i det här spelet? connectar man peer to peer eller körs det genom ngn central äcklig grej ala ubi.com eller battle.net osv???

Inget som luktar. det är fint !

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3l
Rajt! då vet man vad man har att vänta!

hrm, tydligen kan man börja hitta dom i epic grekland redan. verkar som att dom flesta hittar 1-5 st i epic normalt sett.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Kan bli nice Bästa D2-klonen enligt mig är helt klart "Sacred"

kan med hålla med om det jag tycker items ser fula ut om man gämnför med sacred.man måste lägga in patcharna annars e det ospelbart

sacred är mysigare på något sett och jag har redan börjat tröttna på TQ.
går riktigt djävla segt att levla när man kommer upp lite..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Är frustrerad nu! spelade till en lvl 25 gube på lan med min polare, multiplayer som alltid ska krasha. fick helt systemkrash bluescreen och allt! fått det många gånger i detta spel men nu hände även något annat, gubben försvann! har testat en recover grej so mfanns på deras officiella forum men det gick inte då filen vart fylld med 0 sade programmet :S ingen som har någon aning alls vadm an kan göra? något som kan återställa filer kanske? :S

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

noobfråga: har lagt en poäng på dualwield. hur equippar jag två vapen? byter bara vapen när jag försöker lägga på 2.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
noobfråga: har lagt en poäng på dualwield. hur equippar jag två vapen? byter bara vapen när jag försöker lägga på 2.

Kolla så att du lade poängen på den grundläggande dualwield-skillen och inte de ovanför.
Jag antar även att du inte försöker använda "stav + annat" eller "båge + annat" för det går inte. (om du inte är typhoon )

edit: vid närmare begrundan kom jag fram till att du måste ha lagt skill-poängen rätt, för det går inte att bygga på de andra. Doh...
Se till att du försöker använda två stycken "en-arms vapen" annars vet jag inte

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk

nu funkar det. försökte använda spjut. det är enhands som man kan ha sköld till så jag trodde det skulle gå, men icke.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

***KAN INNEHÅLLA SPOILER***

Hade lite tråkigt så jag gjorde så här nyss:

Körde på normal, och började vid lower olympus shrinet, (vilket man alltid gör när man klarat det en gång?)
och startade ett tidtagarur och fick fram 3 minuter och 10 sekunder från start till typhoons död. Vad får ni?
En regel dock, ni måste döda alla fiender fram till honom också.

edit: Jag är på level 38, är en assassin och kör dual wield.

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maingate
***KAN INNEHÅLLA SPOILER***

Hade lite tråkigt så jag gjorde så här nyss:

Körde på normal, och började vid lower olympus shrinet, (vilket man alltid gör när man klarat det en gång?)
och startade ett tidtagarur och fick fram 3 minuter och 10 sekunder från start till typhoons död. Vad får ni?
En regel dock, ni måste döda alla fiender fram till honom också.

edit: Jag är på level 38, är en assassin och kör dual wield.

är det värt att köra dualwield? hur hög chanse är det att man använder det andra vapnet när det är på det högsta?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)