battlefeild 2 problem...

Permalänk

battlefeild 2 problem...

tackar och bockar för hjälpen med mitt förra problem men aldeles nyss uppstod ett nytt..=(

körde som vandligt på BBB och när den laddade en ny bana så sänktes min fps plötsligt till 20 och går knappt över det längre.. inte ens när jag nästan e ensam

innan låg den vid minimum på 30 och då var det strid, annars låg den runt 50 och när man flög 90+....

datorn e defraggad har OS på en separat hdd. kortet har normala temps och datorn i övrigt e ok.. haft lite problem med spyware men rensat datorn med adaware x antal ggr och den e fortfarande lite segare än normalt...

anledningen till att jag gör ännu en tråd är att i de större trådarna får man inget svar, man blir en i mängden av NO-NAMERS som bara speccar...

dator i sign

Visa signatur

3.0 mhz | 1024 ram | 160 gb hdd + 40 bg systemdisk | 7600gt | 5.1 "someshit" |

Permalänk

Re: battlefeild 2 problem...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordblanc
tackar och bockar för hjälpen med mitt förra problem men aldeles nyss uppstod ett nytt..=(

körde som vandligt på BBB och när den laddade en ny bana så sänktes min fps plötsligt till 20 och går knappt över det längre.. inte ens när jag nästan e ensam

innan låg den vid minimum på 30 och då var det strid, annars låg den runt 50 och när man flög 90+....

datorn e defraggad har OS på en separat hdd. kortet har normala temps och datorn i övrigt e ok.. haft lite problem med spyware men rensat datorn med adaware x antal ggr och den e fortfarande lite segare än normalt...

anledningen till att jag gör ännu en tråd är att i de större trådarna får man inget svar, man blir en i mängden av NO-NAMERS som bara speccar...

dator i sign

Eftersom det är varmt i sommarvärmen, har du kollat temperaturen i datorn?

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk

32 grader efter 3 h spel.....kör öppet chassi nu i dessa tider..=P

Visa signatur

3.0 mhz | 1024 ram | 160 gb hdd + 40 bg systemdisk | 7600gt | 5.1 "someshit" |

Permalänk

kanske beror på att du har en processor på 3 mhz ^^

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
kanske beror på att du har en processor på 3 mhz ^^

Joo eftersom minimum processor är 1.7ghz

Men, när du startar spelet ska du:

1. Options -> Video Options

2. Nu om du t.ex. har allting på "High" så ska du ändra allting till "Medium" och tryck "Apply". OBS! du skall även dra ner AA till 0x om du hade det på t.ex. 4x.

3. Nu ändrar du tillbaks allting till "High" (eller vad du hade från början) och trycker "Apply" OBS! du skall nu även dra upp AA till det du hade förut.

4. Logga ut, och logga in på nytt.

5. Nu när du ansluter till en server, borde det komma en ruta där det står: "Optimazing shaders...." Det borde ge dig en FPS boost på ca. 20-30 FPS

Tack för mig

Permalänk
Medlem

Istället för att göra så kan man ta bort filerna här i "Mina dokument\Battlefield 2\mods\bf2\cache". Har för mig att det ger samma effekt.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG