Permalänk
Medlem

Frets On Fire

Om ni som jag har en förkärlek till sk. "Bemanispel" (musikspel som DDR, Gitaroo Man, Para Para Paradise, Pop'n'Music osv.) så kommer jag med glädjande nyheter. Ni känner säkert till spelet "Guitar Hero". Problemet med detta är då att man måste ha först en Playstation 2, spelet i sig och en speciell gitarr-kontroll för att kunna spela. Detta kom att ändras för någon dag sedan med releasen av "Frets On Fire".

Detta är en klon av Guitar Hero till PC och fungerar utmärkt. Spelet har en egen låteditor vilket möjliggör att man kan skapa sina egna låtar för att sedan låta gitarrister runt om i världen spela sina låtar. Spelet känns väldigt komplett, förutom att det bara finns 3 låtar än så länge och att man inte har joystickstöd, för att nämna några saker.

För er som aldrig spelat spelet finns där en Tutorial i spelet som visar hur man spelar spelet.

För en videodemonstration av spelet följ länken:
http://youtube.com/watch?v=t5rANYBQvF0

För att lädda hem spelet följ denna länk:
http://louhi.kempele.fi/~skyostil/uv/fretsonfire/

Hoppas att ni uppskattar spelet lika mycket som jag gör.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Det är säkert roligt om man får igång det. Just nu hittar spelet inte msvcr71.dll fast filen ligger i samma mapp.

Permalänk
Medlem

Detta var grymt kul!

Permalänk
Medlem

Hmm, ser onekligen intressant ut men jag har Guitar Hero och kommer inte åt sidan alls, så det får vara sålänge :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

det var kul men grymt svårt tycker jag (kan verkligen inte spela gitarr för 5 öre)..
Att behöva trycka ner en knapp (strängen) sen slå på den också (med enter då) är nästan för mycke för min hjärna när det blir 2st stränar samtidigt. =P men som sagt, kul spel. Skulle vilja prova guitar hero nästan för att se hur de är med en sån där kontroll

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

Underbart! Tack för tipset.

Permalänk
Medlem

haha...grymt kul

lite tråkigt med bara 3 låtar och orkar inte göra egna...finns det nånstans man kan tanka hem fler sådana låtar?

Permalänk

Amazing o_o

Permalänk

Jag håller på med en låt. Mega Man 3 - Intro blir det.
Drog hem en midi och satte dit lite finare instrument i fruity loops. Tyvärr suger jag stenhårt på FL, men förhoppningsvis blir "stegen" bra iaf
Det blir separat gitarrljud så att det försvinner om man missar.

Smakprov: mm3intro.mp3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Jag håller på med en låt. Mega Man 3 - Intro blir det.
Drog hem en midi och satte dit lite finare instrument i fruity loops. Tyvärr suger jag stenhårt på FL, men förhoppningsvis blir "stegen" bra iaf
Det blir separat gitarrljud så att det försvinner om man missar.

Smakprov: mm3intro.mp3

Låter bra!

Permalänk
Medlem

man hör ingenting från smakprovet

ska försöka att kanske göra en jag med...blir nog någon rock låt eftersom det är väl mest gitarrer i det

Permalänk

Eftersom det är finskt förväntar jag mig lite äkta nordisk metal.
EDIT: Jahapp, bara tre låtar.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

hehe...förvänta er ingenting =)...gjorde nog bort mig när jag sa att jag skulle göra en...men jag ska försöka på något simpelt...:D

Permalänk

Haha det verkar hur coolt som helst!!

Permalänk
Medlem

haha...nu vet jag den ultimata frets on fire låten är ju "iron maiden - the trooper"! jag är inte den som vanligtvis lyssnar på sån musik men det skulle vara skönt att spela den :D...det är ju mycket spel i den...vet bara inte hur jag ska få bort gitarrerna ur den...någon som vet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWoo
man hör ingenting från smakprovet

Vad menar du?

Edit: Såg att den hade blivit borttagen.
Fastän jag lovat mig att aldrig använda skiten som heter rapidshare var jag tvungen att göra det nu ändå. http://rapidshare.de/files/28548055/mm3intro.mp3.html

Permalänk
Medlem

najs

men alltså om jag fattat rätt så tog du en midi låt som gitarr spel och gjorde egen bakgrundsmusik i FL studios? smart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWoo
najs

men alltså om jag fattat rätt så tog du en midi låt som gitarr spel och gjorde egen bakgrundsmusik i FL studios? smart.

Nej, jag öppnade hela låten i midi-format och tog bort gitarr-kanalen och satte bättre ljud på alla andra och sparade den som mp3.

Sen öppnade jag midin igen och tog bort alla förutom gitarr-kanalen och gav den ett gitarrljud och sparade den som en annan mp3 för att få ljudspåret som används när man slår rätt i spelet.

Efter det så öppnar jag midin igen och tar bort allt förutom gitarren och använder det som grund för noterna som används i spelet och redigerar så att allt är enligt reglerna (öppna en notes.mid från en av spelets medföljande låtar så ser du hur det ska vara). På det sättet får man perfekt timing och slipper krångla.

mp3:an jag länkade till ovanför är både låten och gitarren sammansatt, dvs hur det kommer att låta om man spelar låten perfekt.

Permalänk
Medlem

okej, är inte så insatt i det här med musik...det är mest brorsan som håller på med sånt. men jag fattar vad du menar...visste bara inte att man kunde göra så med FL. just nu har jag något problem med att det inte kommer något ljud ur FL studio men det måste jag kunna fixa på något sätt.

EDIT: det kommer ju inget ljud så jag lägger ner mitt projekt....:D sorry,

Permalänk

Finns det mer sånna här spel?. Typ med trummer osv

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

http://frets.freenerd.org/ en sida med lite låtar. Har spelat en hel del Hard rock hallelulja nu

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
http://frets.freenerd.org/ en sida med lite låtar. Har spelat en hel del Hard rock hallelulja nu

du är min hjälte för dagen :)....har spelat de tre låtarna så mycket så att en av dem har fastnat i huvudet...går och nynnar på den ibland

Permalänk

håller ni tangentbordet som i videon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walky_talky
håller ni tangentbordet som i videon?

Jag gör inte det, min sladd är för kort ;D men jag provade faktist.. men var som sagt svårt då sladden var för kort för att göra det.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

varför ska spelet behöva åtkomst till internet för att spelas egentligen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walky_talky
håller ni tangentbordet som i videon?

Självklart, annars förloras ju vitsen med spelet (att det ska likna en gitarr)

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

walky_talky: självklart så håller man som på bilden, man måste ju leva sig in i rollen som gitarrist! och internet åtkomsten är väl för att komma in på topplistan eller?

Permalänk

Testade det precis och det var king
Synd bara att det är rätt buggigt och låser sig med jämna mellanrum

Grymt cool idé dock och jag spelar gitarr i vanliga fall så man kans ju lite men det var sjukt svårt i början endå

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Om någon lirar fortfarande så ville jag bara tipsa om att det finns guitar hero I & II låtar ute, alla som finns dvs.

http://www.megaupload.com/se/?d=FUZKBNG4
http://www.megaupload.com/?d=S13XLRS1

där har ni guitar hero I-låtarna, finns det intresse för tvåan kan jag fixa länk till det också.. för att spela låtarna i tvåan måste ni ha senaste frets on fire installerat dock.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Så gött jag såg detta!!
Jag tänkte köpa ett ps2 bara för detta spelet. Får testa detta först.
Behold_ du får mycket gärna fixa länk till guitar hero II låtarna

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr