SweClockers drop!

Funkar Thrustmaster Universal Challenge Racing Wheel till PC?

Permalänk
Medlem

Funkar Thrustmaster Universal Challenge Racing Wheel till PC?

Hej!

Enda sen jag var liten grabb har jag älskat bilspel på PC. Jag har aldrig kunnat släppa känslan när man körade Midtown Madness på kusinernas dator med ratt första gången. Nu för några minuter sen slog mej tanken att köpa mej en ratt och börja lira lite bilspel på min PC. Så jag surfade in på komplett.se och kollade. Men där fanns bara svindyra rattar från Logitech ca 1k+ Så jag surfade in på datorbutiken.com och hittade denna:

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=THUNIWH

Men i kompatibel-listan står bara en massa konsoller med. Men eftersom både Xbox och PS2 finns med så utgår jag från att det är USB men det står "1 x gameport" så jag är lite osäker. Jag har inte tid att ringa och fråga så jag frågar er här på SWEC ist. Är det någon som vet om det går att koppla den till PC?

// Linus

Edit:

Såg på deras hemsida att det är tre kontakter på samma sladd. Nämligen: PS2/1, GC och Xbox. Men jag har en PS2-kontakt->USB adapter hemma så det kanske kan gå endå? Eller har någon tips på en ratt med USB för ungefär samma pris?

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk

tja det borde ju funka iaf. för ifall du har en ps2 till usb konverter o den funkar me vanliga handkontrollers. så funkar den med ratten också för det e ju samma knappar på ratten som på en handkontroll.

själv tycker jag inte du ska köpa den ratten, spara pengar till en lite dyrare istället, för visst känns det mera värkligare att ha en ratt som det är lite motstånd i , och inte en plastkontroll som inte alls har nått motstånd när man svänger. och dessutom så just den ratten har du nog kört slut på en vecka om du är aktiv spelare...

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=097769 själv skulle jag rekomendera dessa. saitek gör gamer grejjer, inte som dem du tipsade om som gör plastleksaker och sånt. som bara har som mål att göra så billiga grejjer som möjligt som håller ett par dar o sen får du köpa ett par till...
det är ju bara att jemmföra bilderna, man ser tydligt att thrustmastern är mycket plastigare en saitek'en.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]