Permalänk

Nya prylar som inte startar

Hej!

Någon som har idéer om vad som kan vara problemet. Min gamla server (XP2400 och 8RDA) gav nyligen upp. Köpte mig en X2 4200 och ett Gigabyte GA-K8NSC-939. Detta för att kunna återanvända mitt AGP-grafikkort och mina minnen. När jag sätter ihop maskinen vill den dock inte starta.

Alla fläktar och sådant startar finfint. Dock vill det inte komma upp någonting på skärmen.

Prylarna är följande:

- Gigabyte GA-K8NSC-939
- AMD Athlon X2 4200 inkl medföljande kylning
- 2 st Twinmos 512MB DDR400 minnen
- 1 st Geforce3 AGP-kort (1,5 volt) - har även provat ett annat 1,5 volts AGP-kort med samma resultat.
- Antec chassi med 430 W truepower

Jag skulle behöva lite idéer, kommer som vart ingenstans.

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning

Stefan

Uppdatering: Det visade sig vara mitt fina Antec-agg som gett upp. Trodde inte det kunde vara agget då moderkortet såg ut att få ström (fläktar och lampar etc startade). Men hursomhelst, jag langade i ett annat agg och maskinen startar nu finfint!

Visa signatur

| Intel Core i7-13700K | Noctua NH-D14 | MSI Pro Z690-A | Corsair 64 GB | 22 TB NVMe | ASUS RTX 4090 | Corsair RM1000X Shift | Fractal Design Meshify 2 | W11 Pro | Dual AOC U27G3X | Varmilo VA88M | Logitech G305 | Corsair HS70 PRO | VKB Gunfighter Mk.III + MCG Pro | VPC MongoosT-50CM2 | Monstertech | Secretlab OMEGA | Quest 3 512 GB | Elgato Wave3 | Elgato Facecam MK2 |

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

min antec psu verkar också vara lite konstig, vad skaffade du för agg nu?

Visa signatur

Antec p150, AMD3700 2.6GHz, 2GB DDR, Gainward GF7950 1GB, 380GB HDD!