Installera XP 64bit, amd x2, asrock (Tacksam för snabb hjälp)

Permalänk

Installera XP 64bit, amd x2, asrock (Tacksam för snabb hjälp)

Har precis fått hem den nya datorn som består av Asrock 939Dual-Sata2, Amd64 X2 3800+ tänkte då installera dom nya grejerna med windows xp 64bit. Win installation går bra men när jag kommer inte i windows och ska installera moderkorts drivisarna från medföljande asrock skiva så går det segt som sirap att få fram mapparna och filerna på skivan. När jag väl kommit till file assetup.exe som enligt boken ska vara rätt fil får jag bara "not a valid 32bit" så ingen fil funkar. Vad gör jag för fel?

Är det nått annat man måste installera för Dual-core och amd64 för det ska funka bra?

Permalänk
Medlem

ALLA drivrutiner du installerar MÅSTE vara 64-bits, kontrollera så de på skivan verkligen är det. Prova annars att ladda hem nya från tillverkarens hemsida.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

Det ordnade sig men tog ett tag att hitta felet. Var ide kabel som hade gett upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsundelin
Det ordnade sig men tog ett tag att hitta felet. Var ide kabel som hade gett upp.

Haha, den klassiska missen