Permalänk

Om märgen skulle börja stöta bort kroppen för mycket, dödar man den nya märgen då?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Har inte skrivit något innan, men följt tråden.

Verkligen skönt att höra att själva operationen gick bra, nu håller vi allt som går att hålla för att märgen är duktig på att samarbeta

Rosa Rebell: Då dödar du också personen som märgen sitter i. Utan benmärg produceras inga nya blodkroppar, så personen skulle dö så snart de flesta blodkropparna dött. Sorgligt men sant.

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk

Jo det vet jag, men försöker man byta igen?

Visa signatur

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosa Rebell
Jo det vet jag, men försöker man byta igen?

Kort och snabbt svar: Nej.
Då är det kört.

Permalänk
Medlem

vadå kört? dom kan väll inte ba, "ähh du grabben de funka inte, nu skiter vi i dig ha det så kul så länge det varar?"

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Självklart "skiter" de inte i det.
Men om benmärgen inte vill lira med kroppen, då är det som [Pale] försöker förklara för dig; kört.

Det finns inget mer man kan göra då.
Kroppen kan utan benmärhen inte tillverka t.ex vita blodkroppar, således har du inget försvar emot infektioner.

Permalänk
Medlem

Hoppas allt går vägen!

Permalänk
Medlem

Oj, länge sen man läste i den här tråden. Lika rörande varje gång man kommer in i den.

Men, vad är det som händer nu? Pale ska alltså ha en ryggmärgstranplantation? Varför? Någon som ids dra igenom lite snabbt, den som hänt typ senaste halvåret?

Permalänk
Medlem

BENmärg, inte ryggmärg...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Det här kommer gå kanon Pale, det vet jag. Håller tummarna för dig. Skulle skicka tummarna till dig på posten om ja trodde det hjälpte...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Oj, länge sen man läste i den här tråden. Lika rörande varje gång man kommer in i den.

Men, vad är det som händer nu? Pale ska alltså ha en ryggmärgstranplantation? Varför? Någon som ids dra igenom lite snabbt, den som hänt typ senaste halvåret?

http://www.barncancerfonden.se/content2/index.php?pid=1948

och

http://www.barncancerfonden.se/content2/index.php?pid=1947

Vi håller alla tummarna för dig Pale.

Permalänk
Sötast

Här får du låna mina tills du är färdig med dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Självklart "skiter" de inte i det.
Men om benmärgen inte vill lira med kroppen, då är det som [Pale] försöker förklara för dig; kört.

Det finns inget mer man kan göra då.
Kroppen kan utan benmärhen inte tillverka t.ex vita blodkroppar, således har du inget försvar emot infektioner.

då får dom väll försöka tills det går! fast nu ska vi inte vara såna, klart det kommer funka, har han klarat det så här långt så kan det inte gå annat än att han vandrar ut hel och frisk!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

håll oss updaterade (har följt denna tråd sen urminnes tider ) och se till o krya på dig !

Visa signatur

har börjat gå ut nu när inte öä finns !

Permalänk
Medlem

Tack för uppdateringarna, keep em coming och lycka till med allt, vi är många som tänker på dig.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hax2k
håll oss updaterade (har följt denna tråd sen urminnes tider ) och se till o krya på dig !

signed

Permalänk
Medlem

Varje gång jag ser den här tråden så tänker jag "nu är det kört" men blir lika glad varje gång när jag ser att Pale har skrivit!
Klarar du dig ur det här så är vi alla här på Swec skylldiga dig en varsin öl!
det har du mitt ord på!

//Adam

Permalänk

Hmm, känns lite onödigt att alla ska säga "JA HÄR FÅR DU MIN TUMME OCKSÅ :up:"

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av six_dice
Klarar du dig ur det här så är vi alla här på Swec skylldiga dig en varsin öl!
det har du mitt ord på!

90 000 tusen bärsa!? Vi vill väl inte ha ihjäl grabben efter allt han gått igenom?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Kan ju dela upp det. säg att Pale behöver 4 bärs/kväll (han har ju trots att varit sjuk ett tag) det är 22500 ute kvällar!
sen efter ett tag när njurarna har börjat vänja sig så kan hen nog få ner 6-8 öl. så låt oss säga 10.000 ute kvällar!

Permalänk
Medlem

Uppdateringar...?

Permalänk
Medlem

en riktigt fighter! såklart att du klarar det..du har nog hela swec bakom dig har följt denna tråd sen en tids tillbax man blir bara gladare ju längre det går eftersom allt verkar lösa sig!

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Uppdateringar...?

För en vecka sedan berättade [Pale] för mig att hans blodvärden då vänt till de bättre, men att han drabbats av en halsinfektion samt att han fick höga doser med Morfin.

Detta är allt jag vet i dagsläget.

/Stephan

Permalänk
Medlem

otur stackarn har, drabbas av en halsinfektion mitt upp i allt! får hoppas han blir bättre
zion: är du kompis med pale eller så?

bara att kämpa på, hoppas han får tid och blir så frisk att han kan skriva lite här igen snart!

Visa signatur

Permalänk

Håll ut.
Vi saknar dig på gruvan.

Visa signatur

Permalänk
Vila i frid

Sådär ja, nu har man orkat sätta sig vid datorn.

Som Zion skrev så fick jag en infektion i halsen, och i munnen.
Så jag fick ganska rejäla mängder morfin, ändå kunde jag varken prata eller äta på ett bra tag.
När infektionen lade sig, så fick jag någe tjall på magen. Efter dom första dagarna kändes fan Lambi som att torka sig med sandpapper.

Men nu är magen ganska lungn.

Och jag tränar på att äta vanlig mat igen. Den är lite ovan med mat när den inte gjort någe på ca: 2 veckor.

Har fått en lägenhet utanför sjukusområdet "von bars väg" eller vad gatan heter, är en mosk'e i närheten iaf. Åker till lägenheten på morgonen efter jag fått lite mediciner. Sen hemtar taxi mig igen vid bestämd tid.

Det är för att jag ska slippa sjukhuset så mycket som möjligt. Riktigt skönt faktiskt. Men man kan ju undra vart dom som kör taxi i denna stad köpte sina körkort

Permalänk
Medlem

det verkar som du är på bättrings vägen vilket är bra!

ja taxi bilar kör som biltjyvar! dessutom har jag märkt att dom glömt bort varför man andvänder blinkers!

skönt att slippa sjukhus, va döende när jag va liten hade resistenta bakterier i halsen, på doktorernas sista försök klarade jag mig! det var skönt fast jag var så liten att jag inte förstod vidden av det då, skulle vara sjukt jobbigt att vara lika nära döden nu när man fattar mer!

Visa signatur

Permalänk

Kul att höra att du är på bättringsvägen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skönt att du mår bättre nu i alla fall även om det måste ha känts tufft där ett tag.

Skäm bort dej med mat du verkligen gillar så ska du se att du vänjer dej lite snabbare med att äta mat.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Pale när du börjar känna dig bättre så kommer jag och swec på besök med tårta och öl
Den här tråden är den mest betydelsefulla (om man räknar bort recsentionen av Fleshlighten som fanns på OÄ ) och är en av anledningarna till att jag har stannat kvar på swec!

//Adam