Permalänk
Medlem

det är fortfarande Necro > Allt

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jaha, då var det bara att vänta då ^^

Permalänk
Medlem

Urk kommer bli långa dagar framöver...

Har lite spellbooks att hitta.... Jobbigast är att de droppar från lv 55-63 mobs >< Och ja man är lite för hög lv för det nu.... eller snarare MYCKET för hög level.

har som tur va en 48 necro samt 55 WS som jag kan använda mig av att leta efter dem.
Goilveig:
*1* Surender to wind en mase: Frost Iron Golem 59

Dammerung:
*2* War Chant: Frost Buffalo 61
*2* Earth Chant: Frost Buffalo 61

Mugi:
*3* 3xMana Burn: Lost Gargoly Youngling lv 56
*3* Major Heal: Lost Gargoly Youngling lv 56
*4* Unholy Resistance: Ursur 62
Trance Massive Maze Bandersnatch 54
Clarity: Frost Yeti 63
Turn Undead: Phanthera 56
3xErase: Elder Lost Watcher 54

Others:
*2* Greater SHield: Frost Buffalo 61
*1* Greater Might Frost Iron Golem 59
*4* Resist Unholy: Ursur 62

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Haha akta att nya servern redan är förstörd xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Haha akta att nya servern redan är förstörd xD

w0rd... spelade lite där och fan va folk på Talking Island lol... hälfen dualboxade och andra hälften bottade (vet inte om walker funkar men ändå, det såg ut som det )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
w0rd... spelade lite där och fan va folk på Talking Island lol... hälfen dualboxade och andra hälften bottade (vet inte om walker funkar men ändå, det såg ut som det )

Word? Och varför skulle inte walker funka? Dom uppdaterar på 3 millisekunder ska du nog se xD Men ganska tragiskt hur L2 är just nu

Permalänk
Inaktiv

Spelar de med bottar på officiella också???

Finns ju ingen anledning att spela på officiell då. För förutom bottar så har man ju en drös med farmers där också. Ingen ids farma i lika stor utsträckning på en privat.

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem, när jag ska lägga till Lineage 2 i " add games" på www.plaync.com så står det att man ska skriva in cd key, och jag har ingen cd key för spelet, eftersom säljaren sa att inte det behövdes, så jag köpte ett gamecard, och testar med o skriva in den coden men funkar inte det heller, snälla hjälp mej!!

Permalänk
Medlem

Ummm ?? Vet inte vad du snackar om just nu walden? Syftar du att du har köpt ett konto av någon? I så fall borde du ha fått inlogings uppgifter, men en sak är säker, köp alldrig konto av någon, han kan hur lätt som hällst få tebaka kontot, och du kan alldrig göra något åt det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

haha... om det finns bottar, jodu det finns horder av bottar på officiella!
enligt mitt tycke alltför många, och varför jag lirar privat

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Walden: det räcker INTE med bara ett gamecard du måste köpa spelet så klart.

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men det verkar vara tillåtet att diskutera privatservrar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haunted-
Rätta mig om jag har fel, men det verkar vara tillåtet att diskutera privatservrar?

På sweclockers? Nop.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

hade förstått om man inte får rekomendera en priv server, men disskutera skillnader borde inte vara ett "brott"...

Well well, det finns fööör mycket bottar på retail vilket förstör spelet mycket i min mening MEN, fortfarande är det mycket roligare på Retail än priv server.

@Bobbechk
Har svårt att tro du valde priv server för bottarna, gissar mer på månadskostnaden som dom flesta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz

@Bobbechk
Har svårt att tro du valde priv server för bottarna, gissar mer på månadskostnaden som dom flesta...

Spelade faktiskt på Teon förut men kombinationen 1x Rates och bottar fick mig stt ge upp.... månadskostnaderna är väl inte så farliga men man kan ju leva utan dem med

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Chronicle 5: Oath of Blood är ute nu
http://www.lineage2.com/

//MrIbra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
På sweclockers? Nop.

Varför inte?

Jag har sett massvis med trådar om något annat mmo, Ragnarok kanske det var, som det tydligen var tillåtet att diskutera privata servrar.

Kör en privat server L2j så är det inte ett dugg olagligt heller, så det borde väl vara ok?

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Det är olagligt ja, du kan inte enns köra en privat server för L2, inte enns de som är ute är lagliga, varför? Jo för att det inte är lagligt att köra en klient mot dem, det finns INGEN som har skrivit en klient för L2.

Inte nog med det, det är olagligt att 'reverse enginering' en server oxo för den delen. L2J är helt reversed enginered, läs bara hur de listade ut hur alla nätverks paket listades ut T.ex.

Kanske finns mycket RO trådar som dycker upp men följer inte sweclockers regler heller.

Bara folk som tror det är 'lagligt' bara för att det går, men det är det endå inte.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Försökte börja spela Lineage 2 igen nu när Franz eller vad servern heter kom ut. Fyfan säger jag bara.
Tror det gick 5-10 bottar på en riktig spelare i dorf-nybörjarstaden och det verkar tom som dom tagit bort mycket mobs som fanns när jag lirade (prelude/c1).

Halva dvärgområdet är helt tomt utan mobs bara öde vilket gör att kines farmare+bots+vanligt folk får försöka grinda på de få mobs som finns här och där...

Roligt att göra scavenger questet också då bottågen sprang runt och dödade de björnar man behöver för questitems.

Aja försökte i en vecka men med så dålig support och så veka GMs som inte gör nått åt det är det inte värt.

Har lirat WoW sen jag slutade med l2 för 1-1,5 år sen och den server jag spelar på har köer och lagproblem ibland men det är ingenting om man jämför med hur dåligt L2 sköts...

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Ja, det är ingen mening att börja på den servern eftersom det kommer vara mer bottar än människor.

men men... mindre bottar på Teon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Det är olagligt ja, du kan inte enns köra en privat server för L2, inte enns de som är ute är lagliga, varför? Jo för att det inte är lagligt att köra en klient mot dem, det finns INGEN som har skrivit en klient för L2.

Inte nog med det, det är olagligt att 'reverse enginering' en server oxo för den delen. L2J är helt reversed enginered, läs bara hur de listade ut hur alla nätverks paket listades ut T.ex.

Kanske finns mycket RO trådar som dycker upp men följer inte sweclockers regler heller.

Bara folk som tror det är 'lagligt' bara för att det går, men det är det endå inte.

Läs L2js forum innan du säger att det är olagligt, det står där någonstans varför det inte är det.
Nog om detta nu.

Hur är C5?
Har inte spelat på över en månad, behöver en bra clan för att vara motiverad att fortsätta, Lefap bröts ju upp

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Många från LeFAp har joinat AngerManagement. Vet inte var resten drog...

Jag har inte hunnit spela så mycket i C5 men det ser lovande ut... Jag var bara tvungen att logga in och ta skills
Men det är typ allt jag gjort, läste att Baium och alla andra bossar var skithårda nu mera också.

Tror om man inte spelar nuker så har man troligtvis flera saker att glädjas över i C5. Kommer ev börjar spela lite mer snart igen...

Permalänk
Medlem

Jo jag vet, var in en sväng innan C5 och snackade med några därifrån. Dom kör en 9 manna klan, för perfekt party alltså.

Jag loggade in en sväng i C5, men hittade inga books så kunde inte lära mig några nya skills ><

Är SE

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chif
Läs L2js forum innan du säger att det är olagligt, det står där någonstans varför det inte är det.
Nog om detta nu.

Hur är C5?
Har inte spelat på över en månad, behöver en bra clan för att vara motiverad att fortsätta, Lefap bröts ju upp

Och? Har du läst lita lagar om vad man får göra eller inte? Troligtis inte, det är olagligt att så kallat använda sig av "reverse enginerning", Det betyder att man försöker lista ut bit för bit hur ett program fungerar, i detta fall har l2j använd sig av packet sniffing.

Om de har totalt på måfo byggt ihop L2j vist då är det inte olagligt alls, men vad är oddsen att de har gjort det? jadu låt os säga omöjligt.

Hade NCSoft villat gå in och stämma dem så hade de inte haft några problem med det, men sådant har alldrig hänt än, men vem vet.

Samt PS, det kvittar totalt vad de skriver. Inte nog med det varenda användare som spelar mot server begår ju brott oxo. Samt ifall du fortfarande inte tro mig, gå och läss din egen lagbok, eller ta någon annans lands lagbog, lagen finns så got som överallt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Olagligt eller inte så är det inte konstigt att det kommit en massa privatservrar då många inte gillar exp/adena rate på retail och det faktum att NCSoft inte verkar vilja styra upp sitt egna spel...

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

olagligt.... heh ganska abstrakt när det inte finns någon som upprätthåller lagen, håller ni inte med? NCsoft bryr sig bara om pengar och tror tydligen på något idiotiskt sätt att de skulle förlora på att verkligen förbjuda bottar (samma grej där, "olagligt" enl. eulan men ingen som upprätthåller det!)

Dock har väl inte det här så mycket med sweclockers att göra, här upprätthåller man ju faktiskt de "lagar" som finns, så privatservrare som oss får diskutera det på annan ort

Men med de bottproblem som finns nu spelar jag fan hellre tetris än tävlar mot program som kan grinda 24/7 utan att ens ta en pisspaus,
jag lovar att NCsoft relativt enkelt och billigt kunde utveckla program som sniffar upp bottprogramens upprepande mönster utan problem och banna dem på sekunden....

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Nån annan som får att ens connection har blivit "terminated"?

Alltså innan man startar spelet, när det ska kolla om det finns några uppgraderingar.

EDIT: Tur man kommer ihåg när det är maintenance.
Inte spelat på 1,5 år

Permalänk
Medlem

Varge tisdag den här tiden är det server maintance, så bara att vänta.

Du kan läsa det på http://www.lineage2.com/

----

Btw 70 ^^ ÄNTLIGEN!

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

ush vad lite medals som droppar pa lvl 30 >_<

kommer bli omojligt att fa ihop pengar. kommer ihag forra gangen nar noobs kunde bli rika

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

231 st här en så länge ^^ kommer ta ett ganska bra tag att få ihop de 10k jag behöver ^^ men aja hoppas kan man alltid.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.