Jippie, sapphire x1900xt 2295:- i lager!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FranzJ
Jag beställde precis lika! Ser i din signatur att våra datorer är nästan identiska förövigt.

Haha, ok. Det var ju lite roligt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av photek2k
Jepp, CF kräver ett "Master"-kort och ett "Slave"-kort (vanliga, billiga varianten).

Av vad jag kan förstå så behövs inget "mastercard" ifall du har 2 identiska kort, då fixas det med drivrutinerna.
Har letat på ATI's sida, men hittar inget som påstår motsatsen.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Av vad jag kan förstå så behövs inget "mastercard" ifall du har 2 identiska kort, då fixas det med drivrutinerna.
Har letat på ATI's sida, men hittar inget som påstår motsatsen.

Det går säkert men du får upp till en 40% prestandaförlust beroende på spel.

http://www.hexus.net/content/item.php?item=6683&page=1

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Det går säkert men du får upp till en 40% prestandaförlust beroende på spel.

http://www.hexus.net/content/item.php?item=6683&page=1

Det var som faen, så stor skillnad..
Fast det var iofs den mer tekniska frågan ifall det gick att köra GF utan mastercard jag hade i åtanke. Att det skulle bli skillnad hade jag på känn, däremot inte att skillnaden skulle vara så stor. Dock får man betänka att det i detta fallet handlade om 1900GT och 1900 master.. Masterkorte är en aning maffigare än ett vanligt 1900GT.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

I keep on waiting for Dx10 kort... när kommer dom ? INNAN JUL?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta_ponta
I keep on waiting for Dx10 kort... när kommer dom ? INNAN JUL?

Vad jag har förtsått så kommer det kanske dyka upp DX10-kort snart men som många sagt så lär det dröjja ett tag innen det kommer spel som är kompatibla med DX10. Är bara vad jag hört.

Jag har precis hämtat mitt X1900XT 256 och satt i det i burken men nu blev jag lite fundersam för det följde med en massa kablar men det finns ingen kabel att koppla till fläkten... fast det kanske man inte behöver? Tacksam om någon kan upplysa mig om detta så fort som möjligt. Det finns ju en 3pins kontakt på grafikkortet (?kanske är till crossfire och inte fläkten?) och en 4pins på moderkortet där det står sys_fan. Finns en till sådan på moderkortet där det står cpu_fan och där har jag kopplat in processorfläkten.

MVH

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta_ponta
I keep on waiting for Dx10 kort... när kommer dom ? INNAN JUL?

De hade jag också gjort om jag haft ekonomin att betala vad dom kommer att kosta i början och ett bra tag framöver. Tror de flesta som hugger på det här kortet är sånna som inte är sugen på att betala över 3000:-, och passar istället på att köpa ett bra kort till rätt pris efter sänkningen. Sedan som någon nämnde så lär det nog dröja lite tills dx10 spelen kommer så då kan man vänta och låta korten sjunka lite. Hoppas du blir nöjd iaf, vilket jag inte tvivlar på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectronicD
Vad jag har förtsått så kommer det kanske dyka upp DX10-kort snart men som många sagt så lär det dröjja ett tag innen det kommer spel som är kompatibla med DX10. Är bara vad jag hört.

Jag har precis hämtat mitt X1900XT 256 och satt i det i burken men nu blev jag lite fundersam för det följde med en massa kablar men det finns ingen kabel att koppla till fläkten... fast det kanske man inte behöver? Tacksam om någon kan upplysa mig om detta så fort som möjligt. Det finns ju en 3pins kontakt på grafikkortet (?kanske är till crossfire och inte fläkten?) och en 4pins på moderkortet där det står sys_fan. Finns en till sådan på moderkortet där det står cpu_fan och där har jag kopplat in processorfläkten.

MVH

Angående fläkten till grafikkortet behöver du inte koppla in något, bara att trycka i kortet och köra.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuzx
Angående fläkten till grafikkortet behöver du inte koppla in något, bara att trycka i kortet och köra.

Tackar för det svaret! Då blir det bara till att testa nu

Permalänk
Medlem

Hmmm, hitta inget test med 2x X1900XT 256 mb på anandtech, finns det nåt annat ställe att kolla in? Nån kanske redan vet?

Ha det gytt!

Visa signatur

| Asus A8N SLi Deluxe | AMD Athlon64 3800+ kyl- Zalman CNPS7000B-Cu | A-DATA 1Gb RAM 400MHz | Samsung SpinPoint P120s 200Gb | X1900XT 256mb kyl- Zalman VF900 | Tagan Easycon 580W

Permalänk

Som jag skrev i slutet på sida tre där någon frågade så läs nyaste datormagazinet där har du runt 4 sidors jämförelse test, crossfire och sli. Crossfire körs där med x1900xt.

Permalänk
Medlem

Hahaha, just det, får kolla det i helgen:D

Visa signatur

| Asus A8N SLi Deluxe | AMD Athlon64 3800+ kyl- Zalman CNPS7000B-Cu | A-DATA 1Gb RAM 400MHz | Samsung SpinPoint P120s 200Gb | X1900XT 256mb kyl- Zalman VF900 | Tagan Easycon 580W

Permalänk
Medlem

Väldigt sugen på ett sånt här kort med, man skall kanske vänta på x1950pro i stället? de har ju bättre crossfire och kommer kosta runt 1800:-
men är lite slöare , ungefär som ett x1900gt

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dizzy_dan
Nej men tror du att det gick iväg med posten 22:10?... nej det åkte iväg idag kl 15:00..

Å nu

"19 sep kl 22:02
Örebro, Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Godsterminalen."

Altså ett dygn efter att den var packad å klar (och fått kollinumret) från komplett så anländer den till första instansen på posten...

Är det snabt jobbat för ett sketet grafik kort?

Du ska vara glad:) Jag har väntat en månad minst på mitt x1900gt nu, det skickades idag:) Har lite beslutångest också. Tycker ni att jag borde skicka tillbaka gt och beställa ett xt istället? Har ju väntat så länge på mitt graffe. Jag har också tänkt på att jag klarar mig i nåt år med 1900gt, så jag köper mig ett nytt senare. Jag tror jag kommer kunna lira de kommande spelen, bf2142 bl.a, med mitt gt. Läste denna tråd igår och tänkte idag avbeställa 1900gt och beställa denna, men då var det ju så klart försent:(

Permalänk
Medlem

Jag har fått hem mitt kort nu. Har dessvärre inte fått hem resterande delar till nya datorn så jag har inte testat det ännu. Återkommer med klockningresultat + temps m.m som många verkar vara sugna på. Jag kommer testa både med originalkylning + zalman vf900cu.

Permalänk

måste ställa en fråga. min kompis har köpt ett Sapphire x1900xt 512 mb, men det står att kortet bara kör i 256mb plus att GPU (den kör 500 på processor ska köra 625) inte ligger på högsta hastighet.

någon som vet vad detta kan bero på?

Visa signatur

Engineers aren't boring people; we just get excited over boring things.

Permalänk
Hedersmedlem

256MB låter konstigt! Vad fick kompisen betala och är du säker det var ett 512MB kort?

Kortet klockar ner när man kör i Windows men går upp i 625MHz när man spelar 3D spel så det är helt normalt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

specsen för kortet,
måste kolla upp vart han har köpt det.
vet inte vart.

ADEON™ X1900 XT core (625MHz)
512MB GDDR3 onboard memory (1450MHz)
48 pixel shader processors
256-bit Memory Bus
PCI Express x16
Pixel Shader Version 3.0
Video Acceleration of: MPEG-2, MPEG-4, DivX, WMV9, VC-1, and H.264
Dual DVI
TV-Out
2 Sapphire Select Unlock keys

Visa signatur

Engineers aren't boring people; we just get excited over boring things.

Permalänk
Hedersmedlem

Ibland står det 512MB på kartongen men då dom använder samma kartong till både 256MB och 512MB korten sätter dom dit ett klistermärke med 256MB på.

Har han betalt över 3300kr är det säkert ett 512MB kort och under kan det vara ett 256MB kort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Alla som undrar om det funkar med 350w nättagg.. Jo det gör det iaf

Funkar fin fint med mitt nättagg som följe med Artic Cooling t2 lådan iaf

Ger 17A på 12v linan

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk

Jag väntar fortfarande på mitt paket, men när man bor norr om sundsvall så ska alltid paketen genom ett ställe som heter Ånge och där är det FAN jämt problem. Mitt kort var där igår 06.20 imorse kl 10.00 kolla jag igen och fortfarande Ånge. Skulle jag kolla nu men då finns inte mitt kollid längre, ringde posten å dom vet inte vad som är fel. JAg vet! Det är ÅNGE!! Säga upp alla anställda där och lägg ner skiten, större flaskhals inom posten finns inte. Jämnt jämnt jämnt problem i jävla Ånge!

Permalänk
Medlem

lol

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsundelin
Jag väntar fortfarande på mitt paket, men när man bor norr om sundsvall så ska alltid paketen genom ett ställe som heter Ånge och där är det FAN jämt problem. Mitt kort var där igår 06.20 imorse kl 10.00 kolla jag igen och fortfarande Ånge. Skulle jag kolla nu men då finns inte mitt kollid längre, ringde posten å dom vet inte vad som är fel. JAg vet! Det är ÅNGE!! Säga upp alla anställda där och lägg ner skiten, större flaskhals inom posten finns inte. Jämnt jämnt jämnt problem i jävla Ånge!

haha lider med dej lite :P. Själv får man hämta den hos komplettshämtbutik o frakt 19 :-

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk

Re: lol

Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
haha lider med dej lite :P. Själv får man hämta den hos komplettshämtbutik o frakt 19 :-

Önskar jag fick göra de också. Damn u!
Nä jag ska vänta medans stjärnorna på terminalen i Ånge tappar bort vart annat paket. De är mer en regel att dom klantar sig än lyckas, helt otroligt.

Permalänk
Medlem

Samma sak har hänt med en del grejor jag förväntar mig att få idag, dom var "mellanlagrade" i Ånge och sen fanns det inte. Postens system verkar intye funka så bra idag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Samma sak har hänt med en del grejor jag förväntar mig att få idag, dom var "mellanlagrade" i Ånge och sen fanns det inte. Postens system verkar intye funka så bra idag.

Ah bra, då vet jag att de inte är enbart jag som får "kollinummer finns inte".
Hur länge har dina saker legat i Ånge?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsundelin
Jag väntar fortfarande på mitt paket, men när man bor norr om sundsvall så ska alltid paketen genom ett ställe som heter Ånge och där är det FAN jämt problem. Mitt kort var där igår 06.20 imorse kl 10.00 kolla jag igen och fortfarande Ånge. Skulle jag kolla nu men då finns inte mitt kollid längre, ringde posten å dom vet inte vad som är fel. JAg vet! Det är ÅNGE!! Säga upp alla anställda där och lägg ner skiten, större flaskhals inom posten finns inte. Jämnt jämnt jämnt problem i jävla Ånge!

Till saken hör att sakerna inte mellanlagras i Ånge, dom sorteras och lastas om där..
Ånge är för övrigt det mej veterligen största stället vad det gäller sortering och omlastning i postens logistikavdelningar. Var även Sveriges största järnvägsknut tidigare, men i dagsläget vet jag inte hur det är med det.
Skulle det läggas ned så får du nog vänta än längre på dina saker iafall du handlar per postorder. Du kan ju försöka gissa hur många paket som skall sorteras och lastas om där. Så om dina och andras grejjer tillbringar 4-5 timmar där är inget konstigt.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd

Vad ska jag köpa? 7900 gt eller 1900 xt vill ha svar nu. SKa bäställe medans jag fortfarande är manisk.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miclad
Vad ska jag köpa? 7900 gt eller 1900 xt vill ha svar nu. SKa bäställe medans jag fortfarande är manisk.

X1900XT förståss.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
X1900XT förståss.

Okej då hoppar jag på köp knappen ochb hoppas att jag inte ändrar mig.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miclad
Okej då hoppar jag på köp knappen ochb hoppas att jag inte ändrar mig.

Själv tycker jag inte att jag har råd just nu, jobbar febrilt emot suget att beställa ett jag också..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?