HDTV eller bildskärm till XBox 360?

Permalänk
Medlem

HDTV eller bildskärm till XBox 360?

Jag är intresserad av att köpa en XBox 360, men har bara en två-tre år gammal 20-tums bildrörs-TV. 360:n ska kanske köras på en nyare skärm - antingen en HDTV eller en vanlig bildskärm?

Jag bara undrar om det är någon som kör sin 360 på en 19-21-tums LCD-bildskärm? Hur fungerar det och vad har du för märke och modell? Vad ska den ha för nativeupplösning och så vidare? Eller ska man betala det dubbla och köpa en HDTV istället? Eller ska man skita i de höga upplösningarna och köra vidare på bildrörs-TV:n?

/MVH Viktor

Edit #1:

Mirain var väl lite intressant, men det tar ändå emot att slänga ut sextusen för en TV som inte är sådär jättebra. Sonyn är tyvärr utesluten på grund av priset.

Så det står väl mellan att köra på min gamla TV eller en vanlig LCD-skärm. Dock tror jag inte att min Daewoo DTB-21U7 S/NS klarar 60 Hz och vissa spel kräver väl att TV:n ska vara 60 Hz-kompatibel. Då är väl en bildskärm enda alternativet? Eller går det att spela 60 Hz-spel på en 50 Hz-TV? Läste i en annan tråd och det verkar råda delade meningar om det.

Är det någon som spelar XBox 360 på en vanlig bildskärm? Vad ska man då ha för upplösning och så? Jag är väl intresserad av en 19-23 tumsskärm. Tipsa! Och vad för kabel är det man får med 360:n och vad för kabel behöver jag köpa till?

Permalänk
Sötast

Lirar på min 17" skärm, funkar ju hur bra som helst till dator så fungerar lika bra till 360n

Hade du tänkt köpa en HDtv så gör du det, men hade du endast tänkt köpa den för en konsoll så är det kanske lite väl mkt pengar

Permalänk

håller med allex,ska du ha det enbart till att köra spel på så är det en väldigt dyr investering;).hehe
finns dugliga HDTVs för uppåt 6-7 tusen

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Sony KDL-26S2000 om du har tio lök. Motsvarar en 28" CRT widescreen och är bäst för TV-spel, om man gillar att se detaljer i mörka scener. Eftersom pixlarna är så små kan man sitta nära TV:n utan problem för en mäktig upplevelse...

Sony KDL-26S2000 är titangrå
Sony KDL-26S2010 är svart
Sony KDL-26S2020 är silverfärgad

Den har alla ingångar man behöver, även HDMI om du skulle skaffa PS3 i framtiden. Vill man ha en större TV så finns Sony KDL-32S2020 som är en 32" för 2000:- extra. Dessa är lite dyrare än många andra, men man får verkligen vad man betalar för...

Bild och mera info här:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=92889

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Sony KDL-26S2000 om du har tio lök. Motsvarar en 28" CRT widescreen och är bäst för TV-spel, om man gillar att se detaljer i mörka scener. Eftersom pixlarna är så små kan man sitta nära TV:n utan problem för en mäktig upplevelse...

Sony KDL-26S2000 är titangrå
Sony KDL-26S2010 är svart
Sony KDL-26S2020 är silverfärgad

Den har alla ingångar man behöver, även HDMI om du skulle skaffa PS3 i framtiden. Vill man ha en större TV så finns Sony KDL-32S2020 som är en 32" för 2000:- extra. Dessa är lite dyrare än många andra, men man får verkligen vad man betalar för...

Bild och mera info här:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=92889

Tack för tipsen, men jag har tyvärr inte plats för så stora TV-apparater. Och i storleken runt 20 tum spelar det kanske inte så stor roll om man har en HDTV eller en CRT-TV? Får i så fall köpa en större HDTV vid ett senare tillfälle - XBoxen borde väl gå rätt bra med min nuvarande Daewoo 20-tums CRT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Sony KDL-26S2000 om du har tio lök. Motsvarar en 28" CRT widescreen och är bäst för TV-spel, om man gillar att se detaljer i mörka scener. Eftersom pixlarna är så små kan man sitta nära TV:n utan problem för en mäktig upplevelse...

Sony KDL-26S2000 är titangrå
Sony KDL-26S2010 är svart
Sony KDL-26S2020 är silverfärgad

Den har alla ingångar man behöver, även HDMI om du skulle skaffa PS3 i framtiden. Vill man ha en större TV så finns Sony KDL-32S2020 som är en 32" för 2000:- extra. Dessa är lite dyrare än många andra, men man får verkligen vad man betalar för...

Bild och mera info här:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=92889

wooooow 26 tummare för 10 000kr? lite väl dyrt?
Om du kollar på siba.se, deras LCD-TV'n och från 27 tum - 32 tum så
hittar du ett flertal apparater (kända märken om du så vill) som är både snyggare och tydligen större jag menar 32 tum nu inte 26 tum och de har typ alla egenskaperna denna Sony'n.
Tycker det är lite överpris och ta en 26 tummare för 10 000kronor när man
kan skaffa en HDTV (Mirai) 32" som stödjer uppemot allt inkludera HDMI och nästan allting för 5900kr...........

Permalänk
Medlem

Sen så är det väl en viss kvalitetsskillnad på en TV från Mirai och en TV från Sony :P. Mer on topic, Har du råd hade jag skaffat en HDTV, annars går det väl lika bra att köra med en vanlig :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Sen så är det väl en viss kvalitetsskillnad på en TV från Mirai och en TV från Sony :P. Mer on topic, Har du råd hade jag skaffat en HDTV, annars går det väl lika bra att köra med en vanlig :).

tror helt allvarligt inte att det är så stor skilldnad, här läst recensioner på Miraien och den har fåt 5/5, 4/5 av flera pers där de konstaterar att allt e på topkvalité. HDTV som HDTV jag tror inte sony visar bättre bild, att designen är aningen finare är en annan sak men man köper inte en HDTV för designen i första hand utan efter hur den presterar osv. Och Miraien stöder tex så att den kan ta emot HDTV kanaler(mottagare) och den har picture in picture (vet int om det nödvändigtvis är bättre) sen har den också HDMI och allt sånt som Sonyn också har så jag vet inte.

För 5900kr är den mer värdare än Sonyn, Sonyn kostar 10 000kr och är en 26" HDTV, Miraien (japanskt märke) Kostar 5900kr och är en 32" HDTV, stor skilldnad..........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
tror helt allvarligt inte att det är så stor skilldnad, här läst recensioner på Miraien och den har fåt 5/5, 4/5 av flera pers där de konstaterar att allt e på topkvalité. HDTV som HDTV jag tror inte sony visar bättre bild, att designen är aningen finare är en annan sak men man köper inte en HDTV för designen i första hand utan efter hur den presterar osv. Och Miraien stöder tex så att den kan ta emot HDTV kanaler(mottagare) och den har picture in picture (vet int om det nödvändigtvis är bättre) sen har den också HDMI och allt sånt som Sonyn också har så jag vet inte.

För 5900kr är den mer värdare än Sonyn, Sonyn kostar 10 000kr och är en 26" HDTV, Miraien (japanskt märke) Kostar 5900kr och är en 32" HDTV, stor skilldnad..........

Nu har jag iofs sett på dina andra inlägg hur seriös du är, men...
Det är en enorm skillnad på ett budgetmärke och ett dyrare märke. Det kan man tom. se i affären, hur tydligt som helst!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag utgick inte från prisvärdhet. Jag utgick bara från bäst. Jag vet att Sonys bild är mycket bättre än Miraien. Jag skulle inte rekommendera en TV jag inte sett själv. Att de ser lika ut på pappret är en annan sak. Att nån priskänslig snubbe med noll koll ger den högsta betyg är en annan. Men de flesta omdömmen påvisar att för det priset är den bra/godkänd.

Faktum är att mörka scener inte håller skärpan på Miraien. Det blir bara en pillrig gröt och svärtan målar över alla detaljer i bilden, dessutom är den mera mörkgrå än svart. Färghanteringen inget vidare alls och TV:n förbättrar inte en analog signal överhuvudtaget, iof irrelevant om man enbart köper den för 360. Då lär man inte märka hur seg den är på att byta källa, kanaler och i menyerna. Mirai använder andra märkens andrasortering, men är man priskänslig och har väldigt låga krav så är den ett givet köp...

Tror ni jag hittar på, eller inte vet vad jag talar om, så ta reda på fakta själva.
En dansk har några testbilder här:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=6019
Kolla Matrixbilderna, som bevisar mina påståenden. Tänk er de i uppförstorade i 720p...

Vill man ha en bild som ser riktigt bra ut i 720p så kan jag verkligen rekomendera Sonys 26"
Det blir väldigt skarpt och man kan sitta nära utan problem.

Sen för att återgå till trådskaparen, så vid 20" så skulle jag nöja mig med den gamla tjockTV:n tills vidare, det är trots allt läge att vänta just nu, med så mycket nytt på gång som är bättre och dessutom tvingar ner priserna på de nuvarande apparaterna...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

jo, ja köpte en videoseven för 8300kr hdtv. bara för xbox 360 men duger ju riktigt bra me en vanlig tv, men inte om man vill se de megasnygga.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Jag utgick inte från prisvärdhet. Jag utgick bara från bäst. Jag vet att Sonys bild är mycket bättre än Miraien. Jag skulle inte rekommendera en TV jag inte sett själv. Att de ser lika ut på pappret är en annan sak. Att nån priskänslig snubbe med noll koll ger den högsta betyg är en annan. Men de flesta omdömmen påvisar att för det priset är den bra/godkänd.

Faktum är att mörka scener inte håller skärpan på Miraien. Det blir bara en pillrig gröt och svärtan målar över alla detaljer i bilden, dessutom är den mera mörkgrå än svart. Färghanteringen inget vidare alls och TV:n förbättrar inte en analog signal överhuvudtaget, iof irrelevant om man enbart köper den för 360. Då lär man inte märka hur seg den är på att byta källa, kanaler och i menyerna. Mirai använder andra märkens andrasortering, men är man priskänslig och har väldigt låga krav så är den ett givet köp...

Tror ni jag hittar på, eller inte vet vad jag talar om, så ta reda på fakta själva.
En dansk har några testbilder här:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=6019
Kolla Matrixbilderna, som bevisar mina påståenden. Tänk er de i uppförstorade i 720p...

Vill man ha en bild som ser riktigt bra ut i 720p så kan jag verkligen rekomendera Sonys 26"
Det blir väldigt skarpt och man kan sitta nära utan problem.

Sen för att återgå till trådskaparen, så vid 20" så skulle jag nöja mig med den gamla tjockTV:n tills vidare, det är trots allt läge att vänta just nu, med så mycket nytt på gång som är bättre och dessutom tvingar ner priserna på de nuvarande apparaterna...

ok, ska nog satsa på en tv senare i framtiden me 1080p som högsta, hur mkt kostar sånna apparater idag? (med bra ms så klart, högst 8ms) och tror du de kommer sänkas till jul llr så?

+

e den sonyn verkligen "bäst"???? :S:S finns ju massa fina HDTV-s överallt e du säker? + 26" e ju int så stort heller trots allt kanske e lite kräsen men d e så ja e ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
ok, ska nog satsa på en tv senare i framtiden me 1080p som högsta, hur mkt kostar sånna apparater idag? (med bra ms så klart, högst 8ms) och tror du de kommer sänkas till jul llr så?

+

e den sonyn verkligen "bäst"???? :S:S finns ju massa fina HDTV-s överallt e du säker? + 26" e ju int så stort heller trots allt kanske e lite kräsen men d e så ja e ^^

Här hittar du 1080p att följa under hösten:
http://www.prisjakt.se/kategori.php?k=107#rparams=k=s1521841

Sen är det mycket som talar för Sonys 26"
Det jag personligen föll för är bravia engine(mycket bättre än DNIe t ex) och att man kan ställa in tv:n med så många olika parametrar utan att behöva gå in i serviceläget, vilket gör att man kan få en riktigt bra bild. (man letar ju efter D65 om man vet vad man håller på med)

Om man räknar med allt som följer med i TV:n och värderar det, så är den bäst. Sen om man inte vill ha en bra bild på analog signal, eller skiter i digitalmottagaren, eller möjligheten att ställa backlighten i 10 steg osv osv, så finns det säkert nån annan som passar bättre...

Men best of the best, så skulle jag nominera Sony varje dag. Sen finns det ett till märke som är ännu bättre, men de håller inte med 26" och är mycket dyrare.

Ungefär som att det finns högtalare för flera hundra tusen, men nånstans drar man gränsen, och jag tycker Sony har hittat ett guldläge på alla deras LCD.

Angående storleken, ska man sitta längre ifrån tv:n, så köper man bara en större, för att mätta ögat på samma sätt. Ska man upp i 1080p, så skulle en 52" vara optimalt, för att ge samma effekt som 720p gör vid 26"...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Här hittar du 1080p att följa under hösten:
http://www.prisjakt.se/kategori.php?k=107#rparams=k=s1521841

Sen är det mycket som talar för Sonys 26"
Det jag personligen föll för är bravia engine(mycket bättre än DNIe t ex) och att man kan ställa in tv:n med så många olika parametrar utan att behöva gå in i serviceläget, vilket gör att man kan få en riktigt bra bild. (man letar ju efter D65 om man vet vad man håller på med)

Om man räknar med allt som följer med i TV:n och värderar det, så är den bäst. Sen om man inte vill ha en bra bild på analog signal, eller skiter i digitalmottagaren, eller möjligheten att ställa backlighten i 10 steg osv osv, så finns det säkert nån annan som passar bättre...

Men best of the best, så skulle jag nominera Sony varje dag. Sen finns det ett till märke som är ännu bättre, men de håller inte med 26" och är mycket dyrare.

Ungefär som att det finns högtalare för flera hundra tusen, men nånstans drar man gränsen, och jag tycker Sony har hittat ett guldläge på alla deras LCD.

Angående storleken, ska man sitta längre ifrån tv:n, så köper man bara en större, för att mätta ögat på samma sätt. Ska man upp i 1080p, så skulle en 52" vara optimalt, för att ge samma effekt som 720p gör vid 26"...

hmm ok, men vf kostar de med 1080p stöd så jävla mkt mer än 720p? jag menar det ända man får extra en en resolution inget mer, o de ökar priset med ca 5 -6 tusen kronor? undra vf de gör så herregud...

BTW fredag eller nån annan, vilket märke och modell är de TVna som de testar Wii på hela tiden? jag ser att d en LCD skärm men d e en speciell skärm som alla har där, som tex den samsungen va official tv för 360 vilken e denna för Wii:n? och hur många tum e den/kostar hur mkt? tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Nu har jag iofs sett på dina andra inlägg hur seriös du är, men...
Det är en enorm skillnad på ett budgetmärke och ett dyrare märke. Det kan man tom. se i affären, hur tydligt som helst!

Ja viss skillnad är det ju jag har både mirai 32" och en samsung r51 32" skillnaden är bättre kontrast och färger på samsungen men att betala mer än det dubbla tycker jag knappast det är värt ångrar köpet av min samsung..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
hmm ok, men vf kostar de med 1080p stöd så jävla mkt mer än 720p? jag menar det ända man får extra en en resolution inget mer, o de ökar priset med ca 5 -6 tusen kronor? undra vf de gör så herregud...

1080p innehåller mera än dubbelt så många pixlar som 720p.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag måse instämma i hela idén om att köpa hdtv bara för en konsolls skull är totalt onödigt, köp en lite större datorskärm eller nöj dig med en vanlig tv i så fall.

När det gäller Fredags mening att sony skule vara "Bäst" kan jag inget annat än skratta. Jag har med undantag för ett ps2 aldrig ägt en sony-pryl som hållt i mer än 2 månader, och jag har gett dem bra många chanser. Totalt bortkastade pengar imo, speciellt eftersom det man betalar för är just att det står sony på prylarna. Visst kanske deras tv's har bra bildkvalité, men det har panasonic, samsung, jvc och gänget också, och ofta kostar de mindre dessutom. Så gå till närmaste tv-försäljare och spana själv är nog bästa idén, om du nu verklige känner ett behov av en tv som ändå inte fyller någon större funktion på ytterligare en 2-3 år eftersom HDTV ännu kommer ta ett bra tag på sig att komma igång här i sverige.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

mm, håller me. bara märkena man betalar för. märkte de på mina sony högtalare ja köpte till bilen, helt kassa. även sämre än mina Nicama ja hade innan som var budget. allt är ju ändå "made in china".

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Kolla prisjakt.se i forumet och se vad folk säger om Sony i allmänhet. Inte förstagångsköpare då, utan de som har kunskaper att jämföra med...

Att jämföra med samsung, som kräver att man går in i servicemenyn för att stänga av DNIe är det som är skrattretande, men vad vet en amatör. JVC är knappt med i leken, hade du sagt Sharp hade jag trott att du haft en aning...
Panasonic briljerar med sina plasmor, vi snackar LCD här. Inte högtalare till bilen.

Det är som att jämföra Porches designade köksprodukter med bilarna...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Man får vad man betalar för, speciellt med tv apparater.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

jo vet de men försökte bara jämföra typ. är ju märket man betalar för överallt typ. oavsett vad man köper typ.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Det är allra enklast att själv gå in i butiken och titta på olika vad gäller HDTV. Jag var själv inne på onoff i Torsdags och kollade, de hade väl ca 20 HDTVs utställda och av alla de jag såg där var den jag hade planer på allra bäst (Samsung LE32R7). De hade även andra märkesprodukter som tex Sony och Panasonic, och man märkte en klar skillnad mellan de som var av budgetmodell och och de dyrare Sony/Samsung modellerna. Så det är knappst rätt att säga att det bara är märket man betalar för, det är även kvalitet.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Kolla prisjakt.se i forumet och se vad folk säger om Sony i allmänhet. Inte förstagångsköpare då, utan de som har kunskaper att jämföra med...

Att jämföra med samsung, som kräver att man går in i servicemenyn för att stänga av DNIe är det som är skrattretande, men vad vet en amatör. JVC är knappt med i leken, hade du sagt Sharp hade jag trott att du haft en aning...
Panasonic briljerar med sina plasmor, vi snackar LCD här. Inte högtalare till bilen.

Det är som att jämföra Porches designade köksprodukter med bilarna...

Och du tror inte jag bara raddade de namn som först trillade in från minnet för att påpeka att sony inte är ett dugg bättre igentligen
Visst har sony bra bildkvalité, men inte tillräckligt mycket bättre för att rättfärdiga de extra tusen prylarna kostar bara för att det står sony på dem. Men visst, har man pengar att blåsa som inte skulle tjäna ett bättre syfte så är det ju ett personligt val, men då finns det ju ändå bra mycket mer klassiga saker än sony att köpa. Jag ville mest ha sagt att påståendet att sony skulle vara "bäst" är lika befängt som att säga att kråkor på nått sätt skulle ha bättre fjädrar än svalor bara för att de är svarta...

När det sen gäller det där med jämförelserna så finns det en poäng i det med. Jag har ägt en i sammanhanget sjukt massa sony-prylar som aldrig hållt någon vidare kvalite... faktum är att syrrans noname-tv från rusta höll längre än min sony. Om det sen gäller ljud, bild eller annat så säger det någonting om helheten, vilket man kanske vill hålla koll på. Ja har slutat ta risker med sony-prylar eftersom det verkar vara ren chans om man får nått som håller helt perfekt eller nått som pajjar efter någon vecka. Och eftersom deras support suger så känns det som bortslösade pengar eftersom jag alltid verkar få måndagsexemplaren.

Att sen kläcka ur sig att bara för att man inte erkänner sonys påstådda överlägsenhet så är man amatör och inte har koll är ju nått bara en gammal hederlig sony-fanatiker skulle säga, vilket i stort sett också negerar allting du säger eftersom man ändå vet att du skulle förspråka sony om de så hade bildkvalite som en 3-årings kritteckningar.

Så om han verkligen känner ett behov av hdtv så är det bästa fortfarande att han själv knatar iväg till en försäljare och tittar efter. Jag chansar på att han hittar rätt många modeller av andra tillverkare som håller helt ok kvalité till samma eller bättre pris än motsvarande från sony, men detär ju bara min chansning. Kanske är han så petig att de där extra tusenlaparna för sonys lilla förbättring i bildkvalité är värt det, kanske inte.

Är det ont om pengar och utrymme så är ju ändå en bildskärm bästa alternativet i vilket fall.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Sedan får man inte glömma att när man kollar på tvapparater på t,ex Siba eller OnOff så måste man vara källkritis och ta reda på vad de matar bilden med. Jag fick nöjet att mata alla tvapparater på en Sibabutik som jag intersserade mig för med dvd och hdtv- material. Kategorin var lcd-tv mellan 6000kr och 15000kr. Analogt och vanlig demodvd matades som vanligt plus att jag skickade signal via medtagen hdmi-kapabel spelare.

Resultatet var, trots en del antisonymänniskor här, att Sonys 32" (kommer inte ihåg modellnummer just nu) med Bravia Engine gick segrande ur striden med råge. Detta var den enda tvn som gjorde godkänd svärta och bra bildkvalitet överlag, plus att den klarade av att visa analog bild utan att det såg förskräckligt ut. Så en sån gick jag hem med

Permalänk
Medlem

Tur att man har defekt färgseende, då är man inte lika petig med färgerna

OnT: När den nya generationen LCD-tvs kommer så lär nuvarande generationen sjunka i pris, då kan det ju vara tillfälle att tjacka en sony för normalt pris

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
OnT: När den nya generationen LCD-tvs kommer så lär nuvarande generationen sjunka i pris, då kan det ju vara tillfälle att tjacka en sony för normalt pris

Indeed
Lär inte bli nån för mig dock då jag alltid lyckas få tag i måndagsexemplaren, men det lär ju bli ett bra tillfälle för andra.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

vilka är egentligen dom "nya" generationens LCD TV?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
vilka är egentligen dom "nya" generationens LCD TV?

Inbyggd ismaskin

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Inbyggd ismaskin

åhå,advanced stuff hör jag;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Mirain var väl lite intressant, men det tar ändå emot att slänga ut sextusen för en TV som inte är sådär jättebra. Sonyn är tyvärr utesluten på grund av priset.

Så det står väl mellan att köra på min gamla TV eller en vanlig LCD-skärm. Dock tror jag inte att min Daewoo DTB-21U7 S/NS klarar 60 Hz och vissa spel kräver väl att TV:n ska vara 60 Hz-kompatibel. Då är väl en bildskärm enda alternativet? Eller går det att spela 60 Hz-spel på en 50 Hz-TV? Läste i en annan tråd och det verkar råda delade meningar om det.

Är det någon som spelar XBox 360 på en vanlig bildskärm? Vad ska man då ha för upplösning och så? Jag är väl intresserad av en 19-23 tumsskärm. Tipsa! Och vad för kabel är det man får med 360:n och vad för kabel behöver jag köpa till?