Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaY

Det stora rummet du kommer in i från början. Andra våningen ( hmm eller var det 3:e? ). Iaf så finns det en dörr ( enbart en ) på en av våningarna. Den leder till ett rum med en elaking & några hyllor. Nederst på hyllan som står mot högra väggen ifrån dörren sett. ( Spelade det igår...mitt minne är lite suddigt )

Hmm, med stora rummet antar jag att du menar den öppna salen dit man kommer när man sprungit nerför rampen.
Sen är det ju tre dörrar att välja på...Och vad menar du med olika våningar? Ska jag bara räkna hur långt ner jag har sprungit?
Men jag ska kolla efter en hylla till höger från dörren och ett lik i det rummet, tack så mycket.:)

Edit: Med stora rummet menar du väl inte ett ställe som heter Heaven's Gallery? Det är väldigt upplyst, i mitten står det några byrålådor och sen är det två gångar som leder ner till ställen där det är lava...Grejen är att vid det ena stället måste man hoppa över en bro och det klarar inte jag:( Säg inte att det är dit jag ska:mad:
Nej, det kan du inte mena, vad dum jag är:o

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
hmm sorry har inte gjort det uppdraget...
men lyssna på KaY

Aha, trodde det var tvunget för att man skulle kunna fortsätta.
Blir väl till att ränna runt lite till nere i labyrinterna...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
VR-fantast

Men jag har inte börjat på main questet... håller på med Fighters guild (är iofs guildmaster där) och House Redoran...

kan dock inte spela så mycket (inget alls faktiskt) p.g.a av mycket skit i skolan men snart, snart....... då jävlar

Permalänk
Citat:

säg dina Major o Minor skills så kan vi ju hjälpa dig därefter

Det var mest lite allmänt, vapenskills är det ju bara att hugga och slå med, block och armor är det bara att slåss för att höja. Spells är bara att stå och försöka tills det går bättre, men vissa känns lite värre t.ex :

alchemy,enchant, speechcraft, sneak, merchantile

Finns det något anat sätt förutom att anlita tränare att lära sig security och armorer än att slita ut hundratals verktyg?

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Hmm, med stora rummet antar jag att du menar den öppna salen dit man kommer när man sprungit nerför rampen.
Sen är det ju tre dörrar att välja på...Och vad menar du med olika våningar? Ska jag bara räkna hur långt ner jag har sprungit?
Men jag ska kolla efter en hylla till höger från dörren och ett lik i det rummet, tack så mycket.:)

hittar du det? ska försöka förklara lite bättre.

Första stora grottan efter du sprungit ner för rampen (precis där man går in). Titta in mot det stora rummet. Det finns en liten kulle en liten bit nedanför rampen slut. Om du hoppar dig uppför kullen kan du komma upp på andra våningen i det lilla komplex som ligger i den stora grottan. På den västra väggen finns en dörr. Innanför den hittar du saken.

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaY

hittar du det? ska försöka förklara lite bättre.

Första stora grottan efter du sprungit ner för rampen (precis där man går in). Titta in mot det stora rummet. Det finns en liten kulle en liten bit nedanför rampen slut. Om du hoppar dig uppför kullen kan du komma upp på andra våningen i det lilla komplex som ligger i den stora grottan. På den västra väggen finns en dörr. Innanför den hittar du saken.

Okej, nu ska det nog lösa sig, tack återigen.:) Jag har nämligen sprungit runt som en dåre och upptäckt att jag inte heller kan komma in i den andra vulkaniska salen, den spärras av en låst där efter ett tag och den kan jag inte dyrka upp efter som jag inte har den färdigheten överhuvudtaget.

Edit: Väldigt skönt att ha den där saken, nu gäller det bara att dra sig tillbaka till staden men det får vänta en dag...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

vet nån vart theif guild mastern är??

det står bara att han är i vivec men vivec är juh 12 rutor stor och jag har inte kunnat hitta honom

Visa signatur

<<Speldator>>| Athlon XP 2400+@2GHz| EPoX EP-8RDA+ nForce2 | 2x 256 och 1x 512 TwinMos DDR400| 290 Gb 7200 rpm | Creative Geforce 3 Ti 200 @ 240/440 | Creative Soundblaster Live! 5.1 | Logitech Cordless Keybord | Logitech MX 700 |

<<Bärbar>> AMD Turion 64 ML-43 | ATI Mobility Radeon X700 /128 mb vram | 1 GB DDR Ram | 100 GB HDD |

Permalänk

Kolla här och här:
http://www.euro-morrowind.com/forums/
http://www.elderscrolls.com/ubbthreads/ubbthreads.php

Om du inte redan gjort det förstås;)
Där finns det otroligt många MW-spelare som kan hjälpa dig, fast testa o sök i forumen först.

Edit: Du har ju noll koll på hur mycket du klockat ditt grafikkort:D
550MHz på minnet eller??? Låter jäkligt mycket men 350MHz lär det i varje fall inte vara.:)

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Gäst
Citat:

Jorå det finns daedric bow.....

var kan man hitta en sådan?

Vore kul att veta när jag skapar en ny karaktär.....
Min lvl31:a börjar bli tråkig..

Spelet kändes nästan lite för kort, men gör inte alla spel det efter man klarat dem?

nej - mardrömmar gör honom inte till vampyr.
Alla får div. mardrömmar innan man möter "Sixth house"-ledarna för första gången

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja tänkte trappa en guldgosse men ja sket i det :\
har trappat en Dremora dock (såna me fulla daedric plates, fast man inte får dom)

Vad gör feather exakt??? slowfall?

Om du tex kör feather på 100 så drar den bort 100 från din weight.

Om du har 400 i wieght och kör 100 feather så får du bara 300 weight.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABTMUK

Spelet kändes nästan lite för kort, men gör inte alla spel det efter man klarat dem?

testa några nya gubbar då...prova att tex vara tjuv lr magiker. Det är svårare att vara magiker lr tjuv än att vara krigare.

Visa signatur

<<Speldator>>| Athlon XP 2400+@2GHz| EPoX EP-8RDA+ nForce2 | 2x 256 och 1x 512 TwinMos DDR400| 290 Gb 7200 rpm | Creative Geforce 3 Ti 200 @ 240/440 | Creative Soundblaster Live! 5.1 | Logitech Cordless Keybord | Logitech MX 700 |

<<Bärbar>> AMD Turion 64 ML-43 | ATI Mobility Radeon X700 /128 mb vram | 1 GB DDR Ram | 100 GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABTMUK

testa några nya gubbar då...prova att tex vara tjuv lr magiker. Det är svårare att vara magiker lr tjuv än att vara krigare.

visst blir spelen tråkigt om du bara klarar av de på den lättaste nivån.

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast

Chaos : ahh..... jo men är det inte bättre att ha str constant effect så kan du ju bära mer o göra mer skada på köpet

Permalänk
Medlem

Hur snabbt kan man öka i level? Är inne på 1 månad och 6 dagar i spelet och är väl uppe i level 6 oxå har jag för mig.

edit: 1 månad och 6 dagar, inte 6 dagar

Permalänk
VR-fantast

Man ökar 1/10 på skalan varje gång du går upp 1 i nån av dina Major/Minor skills så det kan gå väldigt snabbt eller väldigt sakta beroende på vilka skills du tränar och hur lätta/svåra dom är att gå upp i

Permalänk
Medlem

Jo...jag får springa och slåss som tusan...hmm..jobbigt ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Chaos : ahh..... jo men är det inte bättre att ha str constant effect så kan du ju bära mer o göra mer skada på köpet

jorå det är bättre...självklart....men jag vill inte vara så uber....jag spelar spelet medvetet svårt nu....har ingen uber armor eller uber vapen...lite mer utmaning då...därför kör jag feather istället för str.

Permalänk
Avstängd

medium armor räcker....ser coolast ut

Permalänk
Medlem

nån som har ett liknande problem som ja har....
jag har tagit mig ett hus (så man kan dumpa en massa bra grejor...)
och nu var det så att ja la alla mina scrolls i en låda...10min senare var lådan tom..!!
alla mina scrolls var helt borta !!!
detta är som ni förstår inte helt kul ......

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WSL]Cequence
nån som har ett liknande problem som ja har....
jag har tagit mig ett hus (så man kan dumpa en massa bra grejor...)
och nu var det så att ja la alla mina scrolls i en låda...10min senare var lådan tom..!!
alla mina scrolls var helt borta !!!
detta är som ni förstår inte helt kul ......

men du ska nog inte lämna det i vilka hus som helst.......jag brukar normalt lämna av mig mina saker hos antingen cruisious lr i en av guilden som jag jobbar för..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vart man kan hitta lite nicea grejor??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mitt problem blir bara värre o värre....om ja går och köper en scroll så kan jag inte se den i mitt inventory !!!
men ja kan välja den i listan man har till höger (standard) men nu är min fråga ...är det någon mer som har mitt problem...och är det någon som vet hur man löser det ??

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

är du säker på att du köper en "scroll" och inte en "spell" för om du köper en spell så lär du dig den och behöver då inte den i din inventory och kan bara välja den från listan

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
är du säker på att du köper en "scroll" och inte en "spell" för om du köper en spell så lär du dig den och behöver då inte den i din inventory och kan bara välja den från listan

Oj...my misstake....
men ja har fortfarande prob med mina förvunna scrolls (och nu e det scrolls....) som försvann i lådan....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vissa kistor respawnar efter ett tag...
Det bästa sättet att undvika det är väl att aldrig lägga värdefulla saker i kistor, utan i urnor osv.

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem

Jag har hittat en bugg i spelet...

I Vivec, Foreign Quarter, Lower Waistworks finns en snubbe som heter Muin-Gei, pratar man med honom så får man reda på att det är nån som sabbar hans affärer eller nått, så man slår ihjäl den killen, sen får man 250guld av Muin-Gei, saken är den, att varje gång man trycker på "disturbing blah blah" så får man 250 guld...jag blev trött i pekfingret när jag hade fått ihop 150K

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da_Bear
Jag har hittat en bugg i spelet...

I Vivec, Foreign Quarter, Lower Waistworks finns en snubbe som heter Muin-Gei, pratar man med honom så får man reda på att det är nån som sabbar hans affärer eller nått, så man slår ihjäl den killen, sen får man 250guld av Muin-Gei, saken är den, att varje gång man trycker på "disturbing blah blah" så får man 250 guld...jag blev trött i pekfingret när jag hade fått ihop 150K

Jo, jag råkade ut för ungefär detsamma efter att ha dödat Hlaalos mördare. Jag är inte med i House of Hlaalu, men gick ändå dit och pratade om mordet och hon tyckte typ "du är ju inte medlem, men du får ändå belöningen på 1000guld. bli gärna medlem" och man får sina 1000guld varje gång man frågar om det.

Men jag är inte så mycket för att fuska så jag laddade in en gammal savefil och nöjde mig med att ta belöningen en gång...

Permalänk
VR-fantast

Vet att de här må låta som en dum fråga för de som kan, men : hur enchantar man ??

Alltså inte enchant i mage guild utan enchanta helt själv....

magearna e så jävla dyra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kloppe
Vissa kistor respawnar efter ett tag...
Det bästa sättet att undvika det är väl att aldrig lägga värdefulla saker i kistor, utan i urnor osv.

nja vissa kistor gör inte det........jag har lagt alla mina saker i kistan hos blade mastern och där har de funnits ganska länge nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

allt snack om att lägga saker i kistor hos folk. är det ingen som bygger eget stronghold/motsvarande? man behöver ju inte vara über för att göra det.

och patchar, nån som hört eller sett nåt? morrowind har fett med ljud/graf-buggar. måste laga...

Visa signatur

x2 3800+ :: r x950xt :: 2048