Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon
Hmm, ett par frågor... a) var hittar man silvervapen? b) fick ett svärd med 30 secs soultrap (ingen aning om hur sånt funkar) efter en guildquest för magikerguilden, märkte nyss att det är värt 11000 spänn. Är det något jag kommer att ha användning för, eller kan jag (om jag nu skulle stöta på någon försäljare med så mkt pengar) sälja det?

Silvervapen är lätt o hitta på monster och det säljs nog även av butiksägare.
Svärdet kan väl vara bra om du vill enchanta, o andra sidan om du behöver pengar kan du sälja svärdet, träna upp karaktären och försöka skaffa Umbras Sword istället.

Permalänk
Medlem

För att skapa constant effect måste man ha grand gems värde över 80000, de stora elefant-liknande dreamers, golden saints är de jag stött på en så länge som man kan skapa cosntant effect med.
Sen när man skapar constant effect-enchants och itne vill bli av med sina rara golden-saint gesm osv så väljer man förs det man ska enchanta, sen väljer man sitt gem värt 80k+, sen väljer man constant effect, sen byter man gem till råtta eller nått
Sen är det bara att enchanta på, constant effect står kvar sålänge man inte byter item eller ändrar till cast when used osv.
Dock så verkar det inte gå att skapa vapen med constant effect på, inte om man vill ha fire/frost/shock/poison/paralyze/soultrap/annat som skadar eftersom det går åt mer enchant än vad vapnet kan hålla :/
Men bäst går det med exquise rings/amulet/kläder, hjälmar och sköldar.

Men min deadric dai-katana lade jag en 250 charges forst enchant som gör 29-84 i skada tror jag
på min deadric battle axe lade jag en 300 charges fire enchant som gör 19-64 i skada elelr nått sånt
de gör iaf max ~140 skada båda två

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Hur fasen får du pengar till alla dina enchants Raz?

Permalänk
VR-fantast

Enchanten blir inte lika dyra om dom är värda mer...
Och raz är ju värda över 80 000

RÄtt sjukt att golden saint e värda 80k, när Dremora som e farligare bara e värd 20k

Permalänk
Medlem

Var hittar man de gyllene helgonen då?

Permalänk
VR-fantast

De brukar vara runt såna där daedric ruiner
Dom är guldiga (doh) och har glasvapen på sig och en sån där tuff hjälm med vingar på
Can't miss them

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
För att skapa constant effect måste man ha grand gems värde över 80000, de stora elefant-liknande dreamers, golden saints är de jag stött på en så länge som man kan skapa cosntant effect med.
Sen när man skapar constant effect-enchants och itne vill bli av med sina rara golden-saint gesm osv så väljer man förs det man ska enchanta, sen väljer man sitt gem värt 80k+, sen väljer man constant effect, sen byter man gem till råtta eller nått
Sen är det bara att enchanta på, constant effect står kvar sålänge man inte byter item eller ändrar till cast when used osv.
Dock så verkar det inte gå att skapa vapen med constant effect på, inte om man vill ha fire/frost/shock/poison/paralyze/soultrap/annat som skadar eftersom det går åt mer enchant än vad vapnet kan hålla :/
Men bäst går det med exquise rings/amulet/kläder, hjälmar och sköldar.

Men min deadric dai-katana lade jag en 250 charges forst enchant som gör 29-84 i skada tror jag
på min deadric battle axe lade jag en 300 charges fire enchant som gör 19-64 i skada elelr nått sånt
de gör iaf max ~140 skada båda två

...hur får du plats med så feta encant? har försökt göra liknande med grand soulgem/golden saint men dom flesta vapen har ju en enchant tank på 20-30 så man får inte plats med nåt...

sen finns det ju en del unika grejer som har en laddning på nästan 6000, kan man göra det själv om man är duktig på enchantment? jag menar golden saint ger en laddning på 400 så nåt måste man ju kunna göra??? eller...

Visa signatur

x2 3800+ :: r x950xt :: 2048

Permalänk
Medlem

... man kanske kan soultrappa typ dagoth ur eller nåt eller iaf hans underhuggare, småbröderna dagoth... nån som provat det? eller vivec?! ska fan springa hem och prova det... *gone*

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Call
... man kanske kan soultrappa typ dagoth ur eller nåt eller iaf hans underhuggare, småbröderna dagoth... nån som provat det? eller vivec?! ska fan springa hem och prova det... *gone*

för att tex fånga vivec så måste man vara odödlig....jag har lyckats döda honom en gång men det var inte lätt ska jag säga dig.....men prova du....tror inte att det finns några soulstones som är så krafitiga

Visa signatur

<<Speldator>>| Athlon XP 2400+@2GHz| EPoX EP-8RDA+ nForce2 | 2x 256 och 1x 512 TwinMos DDR400| 290 Gb 7200 rpm | Creative Geforce 3 Ti 200 @ 240/440 | Creative Soundblaster Live! 5.1 | Logitech Cordless Keybord | Logitech MX 700 |

<<Bärbar>> AMD Turion 64 ML-43 | ATI Mobility Radeon X700 /128 mb vram | 1 GB DDR Ram | 100 GB HDD |

Permalänk
VR-fantast

Finns det en snubbe som heter Vivec??
coolt...

pröva o soultrappa Umbra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Finns det en snubbe som heter Vivec??
coolt...

pröva o soultrappa Umbra

ja, vivec eller vivece eller nåt sånt, en av halvgudarna i tribunalen som bor långst upp i templet i vivec... provade att slå ihjäl honom en gång (quick save/load) bara för att se om det gick. tog ett jävla tag och en förbannad massa conjuration, sprutade stormanrotachs och dremora i typ 5 minuter, men det gick

finns det nåt bättre än grand soulgem föresten? isf var/hur?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
Hur fasen får du pengar till alla dina enchants Raz?

Ihärdigt springade fram och tillbaka med att sälja grejer, mark och recall rockar!
Sen även lite Raluu Hluulu eller vad hon heter
Har man väl enchantat en sak för massa pengar kan man passa på att sälja lite glass/ebony/deadric-prylar osv till den man enchantat hos eftersom denna har nu fett med $$$, ibland så verkar det dock som om de inte får några pengar :/
Men load/save kan vara bra att utnyttja då
Enchanters köper ju de flesta vapen, armor osv

Grand soulsstone är den fetaste soulstone man kan ha.
Sen går det bara att soultrappa "monster", saker som har namn eller går under samma namn men kan förekomma i flera skepnader går inte att soultrappa, som vampyrer bl.a.
Så Vivec och de andra gudarna går inte att soultrappa.
Dock så går ascendent dreamers att soultrappa (ger 80k i grand), har inte hittat mer än ascendent dreamers (de som ser ut som mini-elefanter på två ben) och golden saints som ger 80k, kanske finns kraftigare souls i red mountain.
Souls som ger bra charges är Dremora, Dremora Lords, Antorachs och Twinlights
Twinlights stoppar man in i vapen = 300 i charge.
Som jag sagt tidigare, försök inte göra constant effect på vapen om ni inte vill ha night eye, light osv på vapnet, vilket inte ger så mycket
Kanske finns vapen med tillräckligt med enchant-slots på, men deadric verkar inte räcka till iaf

Visa signatur

Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ihärdigt springade fram och tillbaka med att sälja grejer, mark och recall rockar!
Sen även lite Raluu Hluulu eller vad hon heter
Har man väl enchantat en sak för massa pengar kan man passa på att sälja lite glass/ebony/deadric-prylar osv till den man enchantat hos eftersom denna har nu fett med $$$, ibland så verkar det dock som om de inte får några pengar :/
Men load/save kan vara bra att utnyttja då
Enchanters köper ju de flesta vapen, armor osv

...för att undvika att dom inte får pengar så går man in i barter-menyn och sen tillbaka till enchant utan att sluta prata med personen, det samma gäller om man tränar. Om man ser till att alltid ha med sig såna glas-vapen och sånt runt 6000-10000 slantar så kan man träna och enchanta nästan gratis. eftersom man hittar väldigt mycket sånt.

(har hela min dungeon i mitt stronghold smoclfullt med massa vapen och sånt som inte går att sälja för som kostar för mycket 20-50000)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur har ni skapat egna hus, strongholds osv?

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem

Finns att ladda ner plugins som skapar hus....

Permalänk
Medlem

Var finns den att ladda ner då?

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem

Hmm, lite fler frågor om någon känner sig pigg och alert

Har precis börjat leka med alkemi, och de senaste 2-3 timmarna har jag fått upp min skill från 17 till 76, min Intelligens från nåt lågt till 80, plus en hel del annat kul. Gått upp i level från 3 till 12 också. Vad som vore bra dock är om det skulle finnas nåt tak för skills, vet någon om det gör det? T.ex. jag vill inte sitta med en ständigt stigande alchemy-skill varje gång jag behöver pengar, eftersom jag då får 5x på intelligens varje gång jag ska gå upp i level. Trots allt är jag (mja, var iaf igår) främst av allt krigare, så det vore ju trevligt att få nån multiplier på dom andra grejerna också. Typ strength, skulle ju vara kul att höja lite (ligger på 73 just nu).

Sen så vore det väldigt trevligt om någon kunde förklara det här med soultraps, som hur det går till in battle, vilka monster som är bra och varför osv.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
VR-fantast

Min fula karaktär klarar inte av att hålla mitt fina svärd rätt

Arnold Schwarzenegger style :

http://it01.lbs.se/it01niclash/fel2.gif

Ganska nära här... men jag får inte till det!!

http://it01.lbs.se/it01niclash/fel.gif

Satt i över en timme o rotera i 3dmax o flytta o bela o dela men det är då fan inte lätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm, lite fler frågor om någon känner sig pigg och alert

Har precis börjat leka med alkemi, och de senaste 2-3 timmarna har jag fått upp min skill från 17 till 76, min Intelligens från nåt lågt till 80, plus en hel del annat kul. Gått upp i level från 3 till 12 också. Vad som vore bra dock är om det skulle finnas nåt tak för skills, vet någon om det gör det? T.ex. jag vill inte sitta med en ständigt stigande alchemy-skill varje gång jag behöver pengar, eftersom jag då får 5x på intelligens varje gång jag ska gå upp i level. Trots allt är jag (mja, var iaf igår) främst av allt krigare, så det vore ju trevligt att få nån multiplier på dom andra grejerna också. Typ strength, skulle ju vara kul att höja lite (ligger på 73 just nu).

Sen så vore det väldigt trevligt om någon kunde förklara det här med soultraps, som hur det går till in battle, vilka monster som är bra och varför osv.

Taken för skillsen & statsen är 100. Dvs du kan max ha 100 i intelligens & 100 i alchemy (om man inte har magiska föremål eller liknande som höjer statsen.
Multipliern beror på vilka skills du senast fått poäng i. Tex har du ökat ett steg i long sword som har strength som bas kommer du få x2 på strength. Ju mer du ökar i en skill ju större multiplier får du på dess bas.

Om du har något slags soulgem i inventariet & kastar spellen soultrap på en fiende & dödar denne innan soultrap tiden tagit slut kommer fiendens själ åka in i soulgem:et. Vissa starkare fiender kombinerat med dom bästa soulgemsen ger dig väldigt värdefulla soulgems. Dessa kan man sälja eller använda för att enchanta föremål.
Dom bästa monstren att ha i soulgems brukar man stöta på vid deadra shrines.

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem

här har ni mycket och bra mods, kanske inte så mycket, men det är för det mesta kvalitet rakt igenom på de pluginsen som finns där..... Raz, husen finns där också..

Permalänk
Medlem

Suck, var hittar man egentligen vapen som duger någonting till? Gjorde ett nytt försök med questen i Vas, och jag är hopplöst underlägsen allt jag möter. Men det finns ju helt enkelt inga bra vapen att köpa, och att hitta vapen på quests verkar ju vara out of the question eftersom jag är totalt chanslös.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Suck, var hittar man egentligen vapen som duger någonting till? Gjorde ett nytt försök med questen i Vas, och jag är hopplöst underlägsen allt jag möter. Men det finns ju helt enkelt inga bra vapen att köpa, och att hitta vapen på quests verkar ju vara out of the question eftersom jag är totalt chanslös.

Vilken level är du, jag hade inte minnst problem med det uppdraget, iofs var jag redan guild-master när jag gav mig på Vas och det andra utrensningsuppdraget

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem

Jag kör ju en Khalii Theif och jag är också väldigt chanslös mot många fiender.. Jag ska döda ett spöke i Sadrith Mora i Inn'et som finns där.. Man klarar inte questet när jag har dödat spöket.. Har dödat det men min journal uppdateras inte.. De säger inget om det heller..

Förresten, vart ligger Thieves Guild i staden ovan? Hittar inte någon som har med thieves guild.. Någon som vet?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilken level är du, jag hade inte minnst problem med det uppdraget, iofs var jag redan guild-master när jag gav mig på Vas och det andra utrensningsuppdraget

Typ 15. Iaf, har gett upp det där för tillfället. Ska vänta ett tiotal levels, och traina så länge.

Men, det här med MP. Finns ju magier som kräver långt över 100 MP, så hur får jag så mycket? Kan ju inte höja min intelligens över 100, så vad finns det mer som påverkar?

Kan heller inte enchanta föremål med dessa spells, men beror det på att jag har för lite MP, eller för att soulgemen jag försöker enchanta med har mindre charge? D.v.s. om jag kunde få tag i nåt trevligt monster och kombinera med nån trevlig gem så jag fick typ några hundra i charge, skulle jag då kunna enchanta t.ex. sixth barrier även om min egen MP ligger under kravet?

Edit: Begriper iofs inte hur folk lyckas enchanta nåt alls, har trainat upp mig så långt det går (iofs bara till 60 på enchanting, men ingen trainer i nån mages guild vill traina längre) och ändå lyckas jag inte efter tjogtals med försök slänga invisibility på en medaljpryl. Har även tränat illusion så långt dom tillåter, ungefär samma.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Grand soulsstone är den fetaste soulstone man kan ha.

Nepp.

Visa signatur

It's nice to be a watermelon pig. We can eat watermelon as much ass. we want. Because we live in watermelon hills.

Permalänk
VR-fantast

finns det bättre än Grand Soul Gem??

vad skulle det vara?

Permalänk

Hur högt måste ens enchant vara för att man ska ha någon chans att lyckas med en constant effect?

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
Medlem

Tror jag har råkat ut för en otrevlig bugg
Ska hämta "High-Born Telvani" Girl som en Ashalnder-ledare ska gifta sig med för att han ska kunna kalla mig nerverine, när jag låst upp dörren till hennes slav-bur så vill den inte öppnas

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem

Har råkat ut för liknande saker...är en dörr jag inte får upp bara för att en råtta har fastnat i den på baksidan av dörren...

Permalänk
Medlem

Heh, jag fastnade mitt i en stor svängdörr av sten. Gick inte att komma loss, hade inte savat på c:a 35 minuter :/

Sånt som händer i Morrowinds magiska värld. Ska bli kul att se vad den första patchen innehåller.

Visa signatur