Permalänk

hmm, någon som vet var man kan hitta lockpicks som klarar lås på 75-100pts?
är i Ald Rhuun, eller vad staden heter, ute i öknen typ, har fått ett uppdrag av juveleraren där i Rat In The Pot (tror tavernan heter så), och han har gett mig i uppdrag att sticka till Mages Guild och leta reda på en grej, men de enda skåp och kistor jag har kvar att öppna har antingen 75 eller 100pts i lås, och inte ens Masters
lockpick klarar av att öppna dem, "lock to complex"

Permalänk
Medlem

det finns en scroll som kan öppna 100pts locks, fast den hittade jag långt in i spelet, runt lvl17 var jag då.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellqvist
är i Ald Rhuun, eller vad staden heter, ute i öknen typ, har fått ett uppdrag av juveleraren där i Rat In The Pot (tror tavernan heter så), och han har gett mig i uppdrag att sticka till Mages Guild och leta reda på en grej, men de enda skåp och kistor jag har kvar att öppna har antingen 75 eller 100pts i lås, och inte ens Masters

haha........sådant är ju lätt .....
Fighters regerar..
Det är bara att enchanta all utrustning du har med supermagier.....
Jag kan när som helst låsa upp lvl100-lås........hur många som helst(lite sömn emellan för att ladda vapnet/prylen)

Sedan kan jag flyga mha min rustning, gå på vatten med mina skor & lite annat smått & gott

allt deadric eller bättre såklart....=)

MEN
jag hittar inte cave of the incarnate........någon som vet var den ligger?

Jag är lvl 18 så det bör inte vara några probs...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos

btw...SWECRool82...såg att du bodde i ÖSD...vart bor du då?

nja jag bor inte i Östersund utan jag bor i Krokom men du då vart bor du?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82

ROOL!
du vet väl säkert var cave of the incarnate ligger? pls......

Permalänk
Medlem

sorry känner inte igen det namnet

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Gäst
Citat:

sorry känner inte igen det namnet

blää............trodde du hade klarat spelet......=(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABTMUK

haha........sådant är ju lätt .....
Fighters regerar..
Det är bara att enchanta all utrustning du har med supermagier.....
Jag kan när som helst låsa upp lvl100-lås........hur många som helst(lite sömn emellan för att ladda vapnet/prylen)

Sedan kan jag flyga mha min rustning, gå på vatten med mina skor & lite annat smått & gott

allt deadric eller bättre såklart....=)

MEN
jag hittar inte cave of the incarnate........någon som vet var den ligger?

Jag är lvl 18 så det bör inte vara några probs...

Ahh, men jag typ är störst starkast o vackrast, jag behöver bara titta på alla så dör dom, eller så äter jag upp dem, för typ, ahh, jag är ju bäst!!! ahh!!!

om du inte kan svara på frågan så behöver du inte skriva massa onödigt skryt. tack

Permalänk
Gäst
Citat:

Ahh, men jag typ är störst starkast o vackrast, jag behöver bara titta på alla så dör dom, eller så äter jag upp dem, för typ, ahh, jag är ju bäst!!! ahh!!!

om du inte kan svara på frågan så behöver du inte skriva massa onödigt skryt. tack

Whops............hade du en fråga med?

njae..............är den angående lås är det ju bara att köpa magin "open" & enchanta en handske eller ngt

Permalänk
VR-fantast

använd scrollen Ekashas Lock Splitter man hittar den i lådor lite varsomhelst... kanske på en NPC i mage guildsen också

Permalänk
Medlem
Citat:

bor i östersund...körfältet för att vara mer exakt om du vet vart det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

blää............trodde du hade klarat spelet......=(

nej nej nej fan jag har lååångt kvar tror jag nä men jag har inte gjort så många guests än utan jag har bara kutat runt och hackat ihjäl allt jag har sett typ fast jag har börjat köra lite guests nu.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

bor i östersund...körfältet för att vara mer exakt om du vet vart det är.

klart jag vet det så stort är inte östersund

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

För mig funkar Masters lockpick för alla lås och Journeymans upp till 75
Antar att det beror på hur hög Security och Intellegence man har, testa att träna lite på det så kanske det blir lättare.

Edit: just det ja, jag har ett äkta problem här: "länkarna" Little advice, Little secret och Litte Rumor funkar inte för mig, de har försvunnit helt

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Gäst
Citat:

nej nej nej fan jag har lååångt kvar tror jag nä men jag har inte gjort så många guests än utan jag har bara kutat runt och hackat ihjäl allt jag har sett typ fast jag har börjat köra lite guests nu.

ahaja............jag har gjort lite av varje........men nu har jag lyckats ta reda på var grottan ligger iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

ahaja............jag har gjort lite av varje........men nu har jag lyckats ta reda på var grottan ligger iaf

ok vart ligger den då

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Nån som lyckats fått tag på full Dwemer rustning? Vet ni nån NPC som har lite Dwemer rustning?

Permalänk
Medlem

kan ingen modifiera den där karta som Redemp skickade länk till?
Med modifiera menar jag ändra storlek och skära till lite + att ta bort de fula strecken om det går, så det går att skriva ut
Fast, skrev ut den, och visst duger det... men ändå

Permalänk
Medlem

Hur får man codebook från tjuven i South Wall, hon vill inte prata om den och försöker man slå ihjäl henne så får man hela stället på sig...
tips?

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Hur får man codebook från tjuven i South Wall, hon vill inte prata om den och försöker man slå ihjäl henne så får man hela stället på sig...
tips?

du kan ju pröva Taunta henne...om du lyckas 3 ggr så attackerar hon dig...måste ha hög speechcraft för det.

Permalänk
Medlem

persuade her into the dark side my friend raz

Permalänk
Medlem

Jaha så kommer alltid en före, damn you to hell chaos
men det är mycket snällare och bribe'a henne till runt 70 då ger hon dig boken.

Edit: Kay jag sa ju det alltid en före... men för att strå salt på såren... ÄGD

Permalänk
Medlem
Citat:

tips?

Hehe ett lite mindre vålsamt tips är att bribe:a henne eller använda admire om du har bra speechcraft. Om du lyckas få upp den blå stapeln till ungefär 70/100 brukar hon (och de flesta npc i andra uppdrag)ge bort grejorna utan strid.

Ändrad: Argh Greken skrev in samma svar medans jag skrev

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem
Citat:

du kan ju pröva Taunta henne...om du lyckas 3 ggr så attackerar hon dig...måste ha hög speechcraft för det.

Min speechcraft är låg, så jag kan varken taunta eller smickra
Men bribe gick, men så kom man till nästa problem, hon man ska hämta "debt-money" från, bribe gick inte
speechcraft är jag som sagt var dålig på
och slåss där inne leder bara till trubbel misstänker jag

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Tjena, fick mitt morrowind igår
Nn undrar jag bara vart f-n man hittar den där slaven som en snubbe söker efter i Caldera? den förrymda slaven heter Hal-ej eller nått, men han e spårlöst försvunnen. Jäkligt irriterande. Nån som vet vart han finns nånstans?

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem
Citat:

Min speechcraft är låg, så jag kan varken taunta eller smickra
Men bribe gick, men så kom man till nästa problem, hon man ska hämta "debt-money" från, bribe gick inte
speechcraft är jag som sagt var dålig på
och slåss där inne leder bara till trubbel misstänker jag

urk finns en hel del av dom där "debt-money" uppdragen. Har klarat två med hjälp av speechcraft. Har för mig att det var något uppdrag som jag skulle hämta 200 från en kvinnlig bar-ägare. Använde typ 300 i bribe för att kunna få pengarna ifrån henne utan strid

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem

Ingen som har sett lite Dwemer Armor liggandes nånstans förutom i Dwemer Ruins? Har sprungit igenom 4 ruins nu och jag saknar en massa delar. Jag har iofs sett en NPC med full set...kanske ska taunta han tills han attackerar...men innan dess skulle det vara bra ifall man kunde lösa det på nått mindre..blodigt sätt...

Permalänk

Nu har jag varit och hämtat Dwemer puzzle box till den där killen i fighters guild, men när jag går tillbaka till Caius (han man bor hos) så säger han fortfarande att jag ska hämta raporten. Är det något mer man ska göra, eller är det en bug?

Permalänk
Gäst
Citat:

Ingen som har sett lite Dwemer Armor liggandes nånstans förutom i Dwemer Ruins? Har sprungit igenom 4 ruins nu och jag saknar en massa delar. Jag har iofs sett en NPC med full set...kanske ska taunta han tills han attackerar...men innan dess skulle det vara bra ifall man kunde lösa det på nått mindre..blodigt sätt...

ärligt talat......vad ska du med sådan skit till

Jag kan tala om för dig var du hittar mycket bättre utan att behöve besöka ngn dungeon.....105582726
flera hela uppsättningar inkl. vapen faktiskt....................(medium)

Permalänk
Medlem
Citat:

ärligt talat......vad ska du med sådan skit till

Jag kan tala om för dig var du hittar mycket bättre utan att behöve besöka ngn dungeon.....105582726
flera hela uppsättningar inkl. vapen faktiskt....................(medium)

jo jag vet...men Dwemer armor ser sååå kool ut...samt så samlar jag ihop fulla sets av alla armors...samt så blir spelet lite svårare om man inte har uber armor.

Hursomherlst så orkade jag inte leta...tauntade sönder killen så han attackera mig...fick full suit med Dwemer samt 3000 i cash...hoppas bara inte jag förstört nått quest nu