[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_nörden
Det var lite för komplicerat

nån annan som vet nåt snyggt, men inte för svårt ?

Är Rogue, kör med det här: http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/60_ding.jpg ..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Är Rogue, kör med det här: http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/60_ding.jpg ..

har du för addons då ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_nörden
har du för addons då ?

Är några stycken, här är dom mest viktigaste:

!OmniCC
Atals
BuffTimers
Buypoisons
CEnemyCastBar
ChatMod
Cleanminimap
Confab
CT_RaidAssist
Discord Action bars
Easy Unlock
eCastinbar
EnergyWatch v2
EquipCompare
IgorsMassAuction
MetaMap
MoveAnything
Nurfed_Unitframes (obs att mina är en äldre version än dom som e ute nu)
Scrolling Combat Text
SquareMinimap
StunWatch
SuperInspect
TitanPanel

--

Är några mer, men det är mest det som gör mitt utseende, + lite till då

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Addons

Jag (hunter) har precis ominstallerat WoW, då försvann även alla mina addons.

De addons jag saknar är:
1 En som mäter hur lång tid man har kvar av sin aimed shot.

2 En addon som visade hur många sekunder det var kvar av tex hunters mark och serpent sting.

3 Vid min minimap så när jag hade tex aspect of the cheetah aktiverad och jag hade musen över den ikonen så visades resten av mina aspects.

4 Ytterligare en addon som visade vad jag kunde tracka tex track humanoids, track dragonkin, tracks herbs.

5 (ny) Det finns en addon som gör att när man använder aspect of cheetah/pack och blir dazed så tas den bort automatiskt.

(har en viss känsla av att det finns ett paket man kan ladda ner detta som ett packet)

Visa signatur

Har ingen signatur!

Permalänk
Medlem

Mitt egenkomponerade härke Fråga efter addons... orkar inte skriva alla.

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-k0rf
http://pici.se/thumbs/0i2704.jpg Mitt egenkomponerade härke Fråga efter addons... orkar inte skriva alla.

Grymt snyggt UI måste jag säga.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Astronomy
Hur gjorde du? hade samma problem när jag testade photek.

undrar desamma, har samma problem

Permalänk
Medlem

Jag söker ett addon som visar högsta critten man gjort. Alltså om jag gör ett nytt rekord så poppar det upp en text på skärmen ****1200 is you new critt record with Hammer of Wrath*** t.ex.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wideheim
Jag söker ett addon som visar högsta critten man gjort. Alltså om jag gör ett nytt rekord så poppar det upp en text på skärmen ****1200 is you new critt record with Hammer of Wrath*** t.ex.

Tack på förhand

http://www.curse-gaming.com/en/searchwow-1234.html

Välj en

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
http://www.curse-gaming.com/en/searchwow-1234.html

Välj en

tack var den översta som jag menade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ttiinnoo
Såhär ser mitt UI ut för tillfället.

http://img226.imageshack.us/img226/6762/b1gbf5.jpg

http://img226.imageshack.us/img226/6762/b1gbf5.jpg *
(blev fel när du länkade)

Permalänk
Medlem

hur nollställer jag UI mer än att ta bort interface mappen? *glömt bort*

sen vill jag tipsa om ett bra UI som är uppdaterat nu!
http://www.nurfedui.net/

Visa signatur
Permalänk

tror att /reloadui gör det

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
tror att /reloadui gör det

Startar bara om allt

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

man ska ta bort nåt mer i än interfacemappen.. men vad är det?

Visa signatur
Permalänk

WTF är det, och WDB? kan tyvärr inte kolla just nu

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem

hmm.. vågar man ta bort dom? skulle verkligen vilja ha en ren wow kopia utan addons osv. så jag kan börja om från början

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murgot
hmm.. vågar man ta bort dom? skulle verkligen vilja ha en ren wow kopia utan addons osv. så jag kan börja om från början

Kör en backup på dem och testa

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murgot

Tar du bort WTF mappen så försvinner alla Addons inställningarna, inte själva Addonsen.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Tar du bort WTF mappen så försvinner alla Addons inställningarna, inte själva Addonsen.

Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mitt ui atm, ska styra upp min minimap, passar inte riktigt in längre:P

*edit*

alla borde fan ha wowchess, så mycket roligare då om man har tråkigt så kan man lira lite shack istället för att slösurfa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste runt lite på olika forum gällande UI's i morrse när jag var i skolan..

Såkallade "Ace" addons ska tydligen dra mindre kraft än vanliga Addons? T.ex ett "Ace SCT".. Är de värt o börja köra mer "Ace" addons? =/

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk

Vad är ACe för någonting?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
http://www.geting.se/image.php/8408-WoWScrnShot_093006_162913...

mitt ui atm, ska styra upp min minimap, passar inte riktigt in längre:P

*edit*

alla borde fan ha wowchess, så mycket roligare då om man har tråkigt så kan man lira lite shack istället för att slösurfa

Kör också bland annat med photek, men hur jag än installerar den så får jag aldrig Chattloggens bakgrund och bli svart
Något speciellt man måste göra eller?

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Kör också bland annat med photek, men hur jag än installerar den så får jag aldrig Chattloggens bakgrund och bli svart

Du måste ta bort din gamla WTF mapp och lägga in hans, då bör det funka, gjorde det för mig iaf :> du bör alltså ha hans settings, samt 1280x1024 i upplösning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har alltid velat ha ett coot UI men har alltid tänkt att det säkert tar rent för långt tid att göra ett. Men med discord action bars var det en barnlek

Här är resultatet.

Orkar inte skriva alla mina addons, men fråga gärna!

Sen undrar jag, vet någon vad man kan göra åt AFK-lagg? Så fort min gubbe går in i AFK läge så går den ur det igen. Och eftersom den egentligen ska vara afk så går den ju tillbaka till det igen och så håller det på. Detta resulterar i en smockfull chat på 5-10 min och detta är ganska irriterande om man skulle vilja gå upp och läsa nått som skrevs för ett tag sen. Det är för det mesta borta helt efter 5-10 min eftersom den bara sparar chatten en viss bit uppåt.

Har skrivit ticket och de sa genast att det berodde på nått av mina addons. Någon som ser nått på addon på bilden eller känner till nått addon som klöddar med AFK statusen?

MVH

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Har alltid velat ha ett coot UI men har alltid tänkt att det säkert tar rent för långt tid att göra ett. Men med discord action bars var det en barnlek

Här är resultatet.

http://i90.photobucket.com/albums/k259/wixia/interface-1.png

Orkar inte skriva alla mina addons, men fråga gärna!

Sen undrar jag, vet någon vad man kan göra åt AFK-lagg? Så fort min gubbe går in i AFK läge så går den ur det igen. Och eftersom den egentligen ska vara afk så går den ju tillbaka till det igen och så håller det på. Detta resulterar i en smockfull chat på 5-10 min och detta är ganska irriterande om man skulle vilja gå upp och läsa nått som skrevs för ett tag sen. Det är för det mesta borta helt efter 5-10 min eftersom den bara sparar chatten en viss bit uppåt.

Har skrivit ticket och de sa genast att det berodde på nått av mina addons. Någon som ser nått på addon på bilden eller känner till nått addon som klöddar med AFK statusen?

MVH

Vet inte vilket det kan bero på tyvärr. Du får väl göra en chattruta enbart för systemmeddelanden?

Prova med Discord UnitFrames istället för de där du har, så mycket vackrare med lite tweaking

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Vet inte vilket det kan bero på tyvärr. Du får väl göra en chattruta enbart för systemmeddelanden?

Prova med Discord UnitFrames istället för de där du har, så mycket vackrare med lite tweaking

Okej. Ska prova dem och se vad jag tycker

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87

Läs instruktionerna, det står precis alla steg du skall genomför så det blir rätt.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.