[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Okej schysst Jag kollar när jag kommit hem, om du hunnit posta

här kommer mitt mage ui som jag skulle slänga upp, lite sent kanske men bättre sent än aldrig ^^

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Vad är det för mening med fyrkantig karta om kartan ändå är rund?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Vad är det för mening med fyrkantig karta om kartan ändå är rund?

Om du hade läst vad han skrivit tidigare så har den buggat o han har inte lyckats fixa det än.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
här kommer mitt mage ui som jag skulle slänga upp, lite sent kanske men bättre sent än aldrig ^^

http://img82.imageshack.us/img82/8776/wowscrnshot100906211733...

hehe, kanske lite stora knappar, om du nu inte har ett synproblem o inte orkar ha på dig glasögonen

Permalänk
Medlem
Citat:

http://img82.imageshack.us/img82/8776/wowscrnshot100906211733...

Snyggt, det där ska jag härma dig med Ingemansson

Gurkläsk: Hans UI passar iaf mig perfekt, jag har syn problem, gråstarr på högeröga sen födsel = ingen syn på det, jag har 0.6 i syn på mitt vänster, så jag ser inte "perfekt", hans UI passar iaf mig perfekt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
hehe, kanske lite stora knappar, om du nu inte har ett synproblem o inte orkar ha på dig glasögonen

det är faktiskt nästan tvärt om, alla "vanliga" spells är mindre än orginal, det är bara alla spells med 3min+ cooldown som är större så jag inte ska missa dom;) iof har jag dom key bindade (pig kunde jag bara inte låta bli att den skulle vara stor, älskar den spellen <3)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyme
Snyggt, det där ska jag härma dig med Ingemansson

bugar och bockar, ett litet trick som jag kom på var, istället för att lägga ut både spellen vatten och själva vattenet så ser du att jag har en liten bar för dom, där har jag helt enkelt så att man scrollar en gång sen kan man göra vatten, scrollar man tillbaka så kan du dricka vatten (hoppas du förstår hur jag menar) låter inte så mycket men jag har alltid stört mig på att det sika behöva ta upp 6 platers i mitt ui nu tar det bara upp 3.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Bara pillat en liten stund, men såhär är det för tillfället:

Permalänk
Medlem
Citat:

bugar och bockar, ett litet trick som jag kom på var, istället för att lägga ut både spellen vatten och själva vattenet så ser du att jag har en liten bar för dom, där har jag helt enkelt så att man scrollar en gång sen kan man göra vatten, scrollar man tillbaka så kan du dricka vatten (hoppas du förstår hur jag menar) låter inte så mycket men jag har alltid stört mig på att det sika behöva ta upp 6 platers i mitt ui nu tar det bara upp 3.

Låter som en bra idé, tack för tippset återigen, skönt med ett härligt UI för en gångs skull

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Annars finns ju detta lilla fina Mage addonet...
http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-4327-1-arcanum.html

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
Annars finns ju detta lilla fina Mage addonet...
http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-4327-1-arcanum.html

har provat det men tycker bara det känns väldigt onödigt att man måste ha t.ex. alla portaler o sånnt framme, sen känns det även bara jobbigare med buffsen tycker jag. + att jag inte tycker det är speciellt snyggt bara tar upp en massa plats. men men smaken är som baken, delad.

Edit: Cyme, då får inte glömma slänga upp en bild på ditt sen när du är färdig.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

japp smaken är som sagt som baken, men vad menar du med att "måste ha t.ex. alla portaler o sånnt framme"?
har du inte pillat på dom så autofadar dom efter ett par sec

edit: ska kolla om jag kan hitta ågra bra bilder på mitt warrior och mage ui. annars får jag ta några ikväll

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Det enligt mig allra bästa addonet för portals och teleports är Mini-Mage.

http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-2771-1-minimage.htm...

Du får en liten knapp runt din minimap, när du trycker på den trillar det ner en rullgardinsmeny, och sen väljer du var du vill eller var du vill göra portal till.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit: Cyme, då får inte glömma slänga upp en bild på ditt sen när du är färdig.

Japp :), får vänta nån dag bara, kan inte spela nu då hårddisk gjort sitt, ska beställa en ny i veckan, och nu sitter jag på morsans killes burk så länge med tanken "Orka installera addons"

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xid
rerollar en dr00d atm o leter efter ett skönt UI gärna något som funkar bra pvp/pve ...inte hittat någe som passar mig en så vore glad för svar

Samma här, söker också efter en ui för druid.

*Edit*

Det måste finnas nån som har ett vettigt ui för druid.

Eller shaman ui vore trevligt också.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

http://www.riseandshine.eu/phpBB2/viewtopic.php?t=315 för er som ville ha druid ui (Vet dock inte om det är bra eller inte, men killen som gör det är duktig så.. )

Permalänk
Medlem

Kom hem från lumpen och tänkte lira lite, visade sig dock att det var dags att uppdatera mina addons. Sagt och gjort, jag är nöjd men det är en grej som fattas, jag vet inte riktigt vad det är jag skall ha. Jag hade förut en addon som fixade så att när jag hovrade med musen över en annan spelare fick jag upp en ruta med hands namn i klassens färg, level etc, man kunde ställa in hur mkt som helst. Nu är det bara en vanlig ruta som kommer upp nere till höger i bild. Ska fixa screen.

Edit:

Den röda ringen visar vad jag vill ah bort och sen blåa vart den bör vara.

Tack alla som hjälper!

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Testa mobinfo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Kom hem från lumpen och tänkte lira lite, visade sig dock att det var dags att uppdatera mina addons. Sagt och gjort, jag är nöjd men det är en grej som fattas, jag vet inte riktigt vad det är jag skall ha. Jag hade förut en addon som fixade så att när jag hovrade med musen över en annan spelare fick jag upp en ruta med hands namn i klassens färg, level etc, man kunde ställa in hur mkt som helst. Nu är det bara en vanlig ruta som kommer upp nere till höger i bild. Ska fixa screen.

Edit: http://img207.imageshack.us/img207/2936/wiowcw8.th.jpg

Den röda ringen visar vad jag vill ah bort och sen blåa vart den bör vara.

Tack alla som hjälper!

Tipbuddy är nog det du söker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phen
Tipbuddy är nog det du söker.

Ja precis, så hette det. Thx

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att ta bort stealthknappen som automatiskt hamnar ovanför hotbar?
Den ligger just nu mitt i mitt chattfönster och är irriterande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Finns det något sätt att ta bort stealthknappen som automatiskt hamnar ovanför hotbar?
Den ligger just nu mitt i mitt chattfönster och är irriterande.

Jag gjorde en fullösning. Använder Discord Actionbars så jag bara drog ner den och gömde den bakom Titan-panelen

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Jag gjorde en fullösning. Använder Discord Actionbars så jag bara drog ner den och gömde den bakom Titan-panelen

Erh.. Eller så trycker man på "Stance/shapeshift bar" och sedan "Hide"? :F

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Erh.. Eller så trycker man på "Stance/shapeshift bar" och sedan "Hide"? :F

Hepp, var dag lär man sig nått nytt

Mjodå, det funkade också bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad heter det Addon som gör att man får upp den där spell infon?
http://www.ennair.nl/gallery/view_photo.php?set_albumName=TBC...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Theorycraft skulle jag tro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
http://www.riseandshine.eu/phpBB2/viewtopic.php?t=315 för er som ville ha druid ui (Vet dock inte om det är bra eller inte, men killen som gör det är duktig så.. )

Spelar du i Rise and Shine eller?

En polare till mig lirar i den guilden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Theorycraft skulle jag tro

tackar

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Jag blir rent störd på de här små tooltipsen. Var man än väljer att visa dem på skärmen så är de ivägen på något sätt. Men stänger man av dem helt och hållet så blir man ibland irriterad på att man måste kolla i spellbooken för att kunna läsa hur en spell funkar. Man har ju rätt bra koll på det men ibland måste man kolla upp det, speciellt om man spelar på en alt.

Det jag vill ha är att man trycker in tex Alt Gr eller någon annan lite udda tangent för att tootipsen ska visas när man "musar" över en spell eller en annan player. Finns det något sånt här addon?

Hade varit riktigt mysigt att aldrig mer ha tolltips som stör en, men endå kunna visa dem på ett enkelt sätt för en kort stund utan en massa inställningar.

MVH

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Jag blir rent störd på de här små tooltipsen. Var man än väljer att visa dem på skärmen så är de ivägen på något sätt. Men stänger man av dem helt och hållet så blir man ibland irriterad på att man måste kolla i spellbooken för att kunna läsa hur en spell funkar. Man har ju rätt bra koll på det men ibland måste man kolla upp det, speciellt om man spelar på en alt.

Det jag vill ha är att man trycker in tex Alt Gr eller någon annan lite udda tangent för att tootipsen ska visas när man "musar" över en spell eller en annan player. Finns det något sånt här addon?

Hade varit riktigt mysigt att aldrig mer ha tolltips som stör en, men endå kunna visa dem på ett enkelt sätt för en kort stund utan en massa inställningar.

MVH

Om du stör dig på att tooltipet visas hela tiden, så sluta trycka på spellsen och binda knapparna istället

Nämen, har faktiskt ingenaning, har du letat på Curse? Kanske finns :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Om du stör dig på att tooltipet visas hela tiden, så sluta trycka på spellsen och binda knapparna istället

Nämen, har faktiskt ingenaning, har du letat på Curse? Kanske finns :>

Det är framförallt de tooltipsen som kommer fram när man "musar" över en annan spelare som stör en. Det är ofta man springer genom IF med autorun och chattar i guildchatten samtidigt, har guildchatten precis där tootipsen visas. Så blir man arg för att en lvl 1 warrior stör en så drar man ner musen och så kommer en spell tooltip upp istället

Har provat addons där man kan välja ett annat ställe att visa dem på, men på alla andra ställen är de också ivägen. Jaja, jag har väl bara för höga krav som vanlig

Visa signatur