Permalänk

Halebop i Telia mobil?

Hej! köpte en samsung X660 som är låst till telia och fick ett telia kort till då. tänkte att jag skulle byta telia kortet mot ett halebop kort när pengarna på kortet tog slut så nu i helgen tog pengarna slut och jag gick in på www.halebop.se och beställde ett kort så jag skulle få behålla mitt gammla nr. Idag fick jag mitt nya kort och satte in det i mobilen och det funkade inte? Telia och halebop har ju kört i samma nät innan så jag tänkte inte på det när min bror har gjort så (halebop kort i telia mobil)
och nu när jag satt in mitt nya kort så avaktiveras det gammla så nu har jag inget

vad ska jag göra ? låsa upp den? vill hälst inte lägga pengar på att låsa upp den så om nån vet nån bra sida som e gratis SKICKA!

Ha det bra!

Permalänk
Medlem

det går inte att köra med halebop i telia mobiler längre tyvvär... totalserver är ett program man kan låsa upp telefoner med, men man måste köpa kredit... har för mig att det kostade 75kr per upplåsning eldyl

http://www.totalserver.net/

edit: är inte hundra på kompatibiliteten med samsungtelefoner dock ^o)

Permalänk

Halebops kort i Telialåsta mobiler slutade att fungera i telefoner leverade efter 1 juli detta året.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Jag köpte min telialåsta k750i för 4-5 veckor sedan och fungerar fin fint att använda halebop.

Har pratat med supporten och fick dessa svar

I och med svaret från support så ska nya telefoner fungera och inte gamla.

Citat:

Fråga 2006-09-15 16:35
Jag har nydligen köpt en mobiltelefon som är låst till Telia.

Kan jag använda Halebop till telefonen eller är det enbart telia abonemang och refill kort som kommer att fungera?

Jag vet att det kostar 300kr att låsa upp men frågan är om jag kan använda halebop till mobilen?

Svar 2006-09-22 13:18
Hej!
Tack för din förfrågan.

Ni kan inte använda Halebop i en låst Telia mobil.

Fråga 2006-09-22 13:20
Det tog för lång tid så jag han redan att skaffa halebop. Nu sitter jag har med en Telia operatör låst telefon och använder Halebop.

Fungerar hur bra som helst. Förstår inte varför jag inte kan använda halebop då det fungerar ?

Svar 2006-09-28 15:22
Hej!

Vår gamla mjukvara gör att det inte går men den nya ska fungera.

Visa signatur

...

Permalänk

men mobiler som är _levererade_ efter 1 juli (eller om det var den sista)
Du har nog fått tag i en hyllvärmare....

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

förklara vad supporten säger

Visa signatur

...