Permalänk
Medlem

EA spionerar på dig

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Bojkott.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Det är lugnt, jag bojkottade dem för länge sen ändå...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Testpilot

Samma sak i SWAT4, tycker det är ganska självklart att annonsörerna vill veta hur många som kollar på deras annonser.
I TV saknas det sätt att kontrollera detta, skulle det gå så skulle det använts för länge sen.

Problemet är väl egentligen att dom ens har reklam.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Om jag bodde i USA skulle jag stämma EA pga integritetsbrott och jag själv blev väldigt chockad över något sådant här. Fan vad rik man skulle bli.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

som någon skrev på en annan sida, det är fult av dom att informera om det först när man redan öppnat paketet. borde vara en stor fet text, väl synlig, på framsidan av paketet.. tänk om man inte gillar deras spion-ideer och vill lämna tillbaks spelet, då går det inte på de flesta butiker då förpackningen redan är öppnad..

vad säger konsumentverket om dehär?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laaf
Om jag bodde i USA skulle jag stämma EA pga integritetsbrott och jag själv blev väldigt chockad över något sådant här. Fan vad rik man skulle bli.

Läste du inte texten?

Citat:

Ett klart brott mot integriteten (det är därför som de tvingas informera om det på det här viset)

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Sålänge det är helt anonymt och tillfälligt för att förbättra reklamen i spelet är jag för det. Men jag vill ha möjligheten att stänga av funktionen, om reklamen ändå inte passar mig efter en utvärderingsperiod.

Sen vill jag ha del av annonsintäkterna, mina kakor är inte gratis. Om annonsörer går in med pengar i produktionen förväntar jag mig ett lägre pris på spelet.

Uppfylls inte dessa krav, kan jag dock tänka mig en bojkott.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Läste du inte texten?

Ja, jag läste, men det fortfarande ett brott fast man skriker ut om det, eller hur?

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laaf
Ja, jag läste, men det fortfarande ett brott fast man skriker ut om det, eller hur?

Skriver man om det så vet användarna vad som gäller och kan helt enkelt strunta i att spela spelet om det inte passar. Spelar man spelet så godkänner man att dom spionerar.

Är exempelvis olagligt att testa mediciner på ovetande människor men man kan själv godkänna avtal så man blir försöksperson, då är det inte olagligt längre.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laaf
Ja, jag läste, men det fortfarande ett brott fast man skriker ut om det, eller hur?

Inte om man accepterar det när man installerar det..

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Geeks
SweClockers

#6895423

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015