Min nya U10 uppvisar grafikproblem, precis som min förra

Permalänk

Min nya U10 uppvisar grafikproblem, precis som min förra

Hej.
Jag fick en ny U10 efter att ha lämnat in min gamla på reparation och den bedömts oreparerbar. Felet var att ett grafikfel uppstått, som blivit värre och värre med tiden och till slut förhindrade mig från att överhuvudtaget se vad som stod på displayen. Felet var att områden på displayen hoppade runt till synes slumpmässigt. Då felet först uppstod kunde det t.ex. hända att den där stjärnan mitt på skärmen då man lyssnar på radio kopierade sig själv och lade sig så att skärmen visade en kolumn med stjärnor från topp till botten, vilken flimrade runt lite slumpmässigt. Detta grafikfel blev som sagt värre och värre med tiden.
Nu, efter 2-3 månader från att jag fick min nya U10, så har felet börjat framträda igen, t.ex. händer det mig ganska ofta när jag lyssnar på radio att den där stjärnan kopierar sig och fyller skärmen som beskrivet ovan. Och jag vet ju av erfarenhet var detta kommer att sluta; återigen blir det till att lämna in den så fort felet blivit så illa som det var förra gången.

Har nån annan av er som haft er U10 ett antal månader upplevt samma fel?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inget jag har sett på U10, inte på min egen eller de jag sålt i butiken.

När ovanliga fel drabbar samma kund flera gånger i rad brukar iaf jag börja fundera på om produkten används på ett kanske underligt sätt

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Inget jag har sett på U10, inte på min egen eller de jag sålt i butiken.

När ovanliga fel drabbar samma kund flera gånger i rad brukar iaf jag börja fundera på om produkten används på ett kanske underligt sätt

Om min hantering av min U10 är mer än den klarar av så är den en i sanning underligt omtålig pryl som jag inte rekommenderar åt någon.

Jag kan inte se det på nåt annat sätt än att jag antingen drabbats av en mycket märklig slump, eller att detta fel är ett som ganska vanligen framträder på den här typen av mp3-spelare efter ett antal månader. Det var för att få klarhet i detta som jag ställde frågan.

Permalänk
Medlem

min kompis hade samma problem med sin u10. Han lämnade in den och då sa de på iriver nordic att det var glapp i någon sladd till skärmen, då detta skulle vara svårt att laga fick han en ny på garantin. Du kan ha råkat ut för samma problem som han.