Permalänk
Medlem

Mörk Bild (Endast på Filmer )

Hejsan.
Problemet är att när jag ska kolla på film så är bilden mkt mkt mörkare än den ska vara går knappt att se. Har testat massa olika codeks efter detta felet kom så borde inte vara så. Felet kom tror jag efter att jag upgraderade till dom senaste drivrutinerna. Är det Grafik kortet eller drivrutinerna som knasar sig? Eller är det nå windows fel ? Mitt Grafikkort är geforce 7900gt. Nån som vet ? Tacksam m för svar.

Permalänk

Låter klart som ett coded fel enl mig.
Har du testat olika spelare?
Kör du med nå codecpack?

Visa signatur

F.A.Q, Search, Google
==(e6600)==.==(ASUS8800GTS640)==.==(Corsair XMS2 5400)==.==(LG19"ws)

Permalänk
Medlem

ladda ner vlc mediaplayer från www.download.com

Permalänk
Medlem

kör på vlc eller wmp = fungerar

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

Sök och du skola finna...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Det är din gamma som är i botten.

Permalänk
Medlem

Det beror nog på dem nya drivrutinerna, jag fick samma problem för ett litet tag sedan när jag installera dem, jag lyckades inte få igång kontrasten och blaa.blaa. på video m.m såå jag installera tillbaka de äldre verisionen av drivrutinerna igen och då funka det som de skulle!

Visa signatur

P4 3.0,, 1024mb minne,, Geforce 6600GT 450 Gb.

Permalänk
Medlem

jag hade samma problem. installerade nya drivrutiner sen funkade det perfekt

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Det är inte codecs. Körde med vlc hela tiden.

Permalänk

Jag vet vad det är tror jag. Ställ in ljusinställningarna korrekt. Något "color correction" kanske finns bland alternativen för grafikkortsinställningar?

Orkar inte förklara mer utförligt

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||