Permalänk

HP laptop. bra?

Här har vi datorn:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323562

Nu till frågorna:

Har för mig att HP har rätt bra datorer, kvalitativa för sitt pris. Stämmer det?

Hur är det med denna processor? Den kör med två kärnor fast på olika program right?

Grafikkortet, är det lika värdelöst som GMA 950? Tänkte lira lite WoW.

Någon som sett denna dator, fast med fingeravtrycksläsare? (Prylbög)

Tack som fan hörrni om ni svarar!

edit: Hittade på dustinhome med fingeravtrycksläsare: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010096882

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem

kast grafikkort.. kolla lite tester med grafiken..
su får ungefär 720p med det kortet enligt nootebookcheck.com, alltså ospelbart!

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

jag sitter med en Acer 5101AWLMi som har ett integrerat ati xpress 1100 och jag spelar nhl 07 med 1024x768 samt 2x kantutjämning inte testat med nått mer prestandakrävande spel så det kan jag inte svara på.

Men till nhl 07 och warcraft 3 funkar grafikkortet ypperligt.
Grafikkortet är lite bättre än intel gma950.

1150 kretsen är lite snabbare än 1100 kretsen.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Är HP kvalité?

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millionaire
Är HP kvalité?

Jag har en http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF06b/23355-186369-12...
(HP dv9094ea) och jag är faktist jävligt nöjd.

HP verkar vara ett bra märke inom laptops.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millionaire
Är HP kvalité?

ja det kan du hoppa upp och sätta dig på !

(t o m Åssa-Nisse [Nisse från Åsen alltså] & Klabarpan körde med HP på den gammla goda tiden)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk

Re: HP laptop. bra?

HP bra?

Ja, vågar jag säga efter 11 månader med en Pavilion ze2372 och 3½ år med en HP/Compaq Presario 700.
No problems wse.

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem

Har haft min NX6110 i 1 ½ år snart och den rullar på fint än.

Och rent spontant gillar jag HP, även fast jag inte nu har den värsta modellen ;p

Så jag har inget ont att säga bara gott. Men det är klart, jag har inte haft någon problem så jag har ingen aning hur supporten är.

Dok är det synd att de "flesta" datorer med HP har endast 1års garanti.

Men samtidigt anser väll HP att deras produkter är så bra att ingen mer garanti behovs

over and out, and the pasta will be boiled and eaten by me!

Permalänk
Medlem

har en NX9420 och den funkar finfint hittills, bara haft den några veckor dock men fortsätter det såhär så finns det inget att klaga på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
ja det kan du hoppa upp och sätta dig på !

(t o m Åssa-Nisse [Nisse från Åsen alltså] & Klabarpan körde med HP på den gammla goda tiden)

Ksmb: är det säkert att du inte jobbar för HP? Kan nästan tro det föra tt i alla trådar där jag sett dej har du föreslagit en HP;) hehe

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Avstängd

NEEEEEEEEEEEEEEJ jag jobbar inte på HP, jag rek datorn för att den bra för det priset. sluta nu och tjata det om, spelar roll hur ofta jag skriver om HP eller inte. jag tycker det bara finns 3st bra laptopmärken , och en av dem är HP, comprende !

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

okej:-O lugna ner dej lite, det var bara en fråga...

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett otal HP-datorer och alla har fungerat bra. Både stationära och bärbara. Så HP får högsta betyg av mig.

Permalänk

och vad säger ni om datorn jag valt? jag tycker den verkar asschysst, men man skulle ju vilja ha c2d kanske. dock gillar jag chassit och resterande komponenter i datorn så jag vet inte om jag behöver nåt mer än detta.

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk

Kör FarCry och World of Warcraft, båda på högsta upplösning, maximalt uppskruvat på alla effekter och det flyter klockrent. Det kräver givetvis att det första man gör är att man avinstallerar Norton Security Center. Skulle tippa att datorn blev 40% snabbare.

Jag har en bra extern brandvägg och virusscannar på www.antivirus.com. Något som jag starkt rekomenderar så man slipper tunga prg.

Visa signatur

World of Warcraft char -> Wenlo / Shattered Hands

Permalänk
Medlem

Jag är oxå sugen på en HP Pavillion dv9072sc men pendlar mellan HP-n och en Dell Inspiron 9400.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Jag har en HP nc6000 och har så haft i snart 2½ år, under denna tiden har jag bytt: skärm, hårddisk och moderkort samt laddaren eftersom isoleringen på sladden smälte av transformatorns värme. I övrigt är det bra hårdvara i datorn men de har satt den i ett chassi som går sönder bara man tittar på det, gummitassarna under har släppt av datorns värme och diverse plastdelar ser mindre tillfredsställande ut efter 2½ års flitigt användande.

/Henrik