Rådfrågan om Dell 3007WFP

Permalänk
Avstängd

Rådfrågan om Dell 3007WFP

Hej!

En kompis, som behöver en ny skärm till sitt arbete, funderar på Dells 3007WFP. Vet någon hur den är eller om det finns någon liknande i samma storlek (Apples skärm dyker först upp hos mig) och hurdant grafikkort man ska ha för att klara 2560x1600? Jag gissar på att eftersom skärmen kräver att man använder båda portarna på grafikkortet så är det egentligen 1280x800 som man använder fast ggr två men jag vet inte. Han ska även köpa ett grafikkort men bara för sakens skull, kan nästan vilket kort som helst hantera denna upplösningen i 2d? Att spela Far Cry skulle väl vara läckert, men det krävs nog en nVidia quad- setup Exempel, skulle mitt 9800se hantera Windows i denna upplösningen? Det är väl DVI- interfacet som är begränsar i grund och botten?

Permalänk
Medlem

Den använder bara en dvi-kontakt och ALLA ATI X1xxx kort klarar av denna skärm. Dock så klarar t ex X1300-korten bara att driva en medans de fetaste kan driva 2st

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

Skulle min bärbara(är väl skillnad på grafikkorten i bärbara & stationära?) med X1600-kort klara av att driva den här skärmen, i native upplösning, som sekundär skärm?

Permalänk
Medlem

"The Dell™ 3007WFP requires a DVI-D dual-link graphic card that supports WQXGA (2560 x 1600) resolution."

Man behöver ett grafikkort med två dvi-utgångar. I en annan från stod det att 7800GTX var det första som pallade det typ och att det krävs ett kort i X1900- eller 7900klassen för att den skulle palla.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Hedersmedlem

NEJ man behöver inte två DVI-utgångar!

Du behöver en DVI-D-utgång (eller DVI-I-utgång som på grafikkort) som är DUAL-LINK. Det betyder inte dubbla utgångar. Och givetvis en Dual-link DVI-D-kabel.

Har bara grafikkortet Dual-link på DVI-utgången så fungerar det. Spelprestandan är som sagt inget vidare om man inte har det värsta.

Jag vet inte om din laptop har dual link. Bara forska lite efter det.

Här kan ni läsa mer om DVI och dual link listas med vilka upplösningar som det klarar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Tack för länken, verkar ha DVI-D (dual link) så jag skulle alltså kunna använda den skärmen :D. Blir alltså till att ta en rejäl funderare på om den är värd ~14 000 SEK...väldigt lockande iallafall.

Permalänk
Medlem

DVI-D är inte samma som dual link. En DVI-D-utgång kan vara antingen single link eller dual link.

Permalänk
Medlem

Ska du ha den skärmen så ska du ha minnst 7900GT i SLi eller X1950 Pro I CF för att divat, kanske inte skrivborde men spel och då snackar vi utan aa och af

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ogm
DVI-D är inte samma som dual link. En DVI-D-utgång kan vara antingen single link eller dual link.

Nej, såg det, men min DVI-D är dual linked iallafall.

Vet att jag inte kommer kunna spela i den höga upplösningen, men för pokerspel, surfande och filmtittande kommer det väl gå bra?