Permalänk

Black Box projekt logg

Hej detta är min försa egenbyggda dator och första seriösa modden.

Först köppte jag detta chassie för bara 200 kr på kjell.com

Sen började jag modda:
Jag ska måla om det så jag börjar med att sandpappra:

klar att målas.

Gjorde ett fönster

Tog sticksågen och sågade ut:

Sen sågade jag ut lite polycarbonat

Borrade 4 hål

Lite slipning

Och titta hur fint det blev

Jag målade primern här e lite bilder:

Primern e inte blå den e grå det e kameran som e lite cp

Sprayat 1 lager

2 lager

och sandat igen

Fick moderkortet:

Frostade lite policarbonat för cd facken:

Gjorde en till platta för moderkortet :

Båda:

Och lite ljus:

Hoppas ni gillar det:D:D:D:D

Visa signatur

http://forums.pcapex.com/project_worklogs/
71986-black_box_very_cheap.html

Permalänk

Snajsigt! Men hur gör du sen med graffikkortet?

Permalänk

intergrerat!

Visa signatur

http://forums.pcapex.com/project_worklogs/
71986-black_box_very_cheap.html

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt Du skulle haft vattenkylning?

Visa signatur

AMD 5600+ | 2 gb ram | 500gb WD, | Geforce 8800GTS 640mb | Asus nf 570 Ultra | Logitech G15 | Logitech MX518 | CM 690 | Crosair 520w | Zalman 9700LED

Permalänk

ska ha det när jag får pengar

Visa signatur

http://forums.pcapex.com/project_worklogs/
71986-black_box_very_cheap.html

Permalänk

Varför målade du om utsidan igen? jag har likadant chassi

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonascasemodder
Varför målade du om utsidan igen? jag har likadant chassi

han kanske ville ha en finare yta?

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

ska du ha vattenkylning på en dator med integrerat grafikkort? eller är det bara för utseendets skull du skall ha det?

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Avstängd

tänk lite mer på kylningen nästa gång istellet
nb lör nästan brännas när du täckar för mobot o kör passivt kylt också.
det skule va nice om du gravera lite på det där plexit du täckte för mobot med.

bra att du kör intel också ! fina rejer

Permalänk

är det ett bra chassi för pengarna ?

Visa signatur
Permalänk

Ja det e bra för pengarna men det är inte bra för jag råka stöta imot den lite med den gammla färge på och då sprack det bort skit mycket. har tillochmed fått köpa 2 för det gammla gick åt helvete:P

och jag målade om det för att gammla färgen var matt svart och den sög och jag ville ha blanc svart.

och man kyler ju inte bara grafik kortet med vattenkylning man kyler ju prollen mm.

Visa signatur

http://forums.pcapex.com/project_worklogs/
71986-black_box_very_cheap.html

Permalänk
Medlem

Väldigt rent o stiligt

Permalänk
Medlem

Gravera mb plexit och in men lite fläktar...annars va det fint

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser riktigt stiligt ut. Snyggt med det frostade plexit invändigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av kittikatt
FYFAN VA FULT!!! hur fan kan man vilja sno något sånt fult. och det ser knappast ut som svets fogar.
--------------------------------------------------------------------------------

Att skriva så på någon annans bygge, gör att du inte borde få någon bra respons alls.
Sedan lägger du upp ett projekt som inte ens är i närheten av samma kvalitet.
Det går faktiskt att använda ett mer vårdat språk, men det vet väl inte du vad det är !!!!
Vi vill ha en trevlig stämning i forumet. Var god skriv ej inlägg som kan verka stötande mot andra individer.
Du kanske skulle ta och läsa reglerna innan du skriver ett inlägg.

Visa signatur

Intel Pentium 4 Celeron D 2.4Ghz | Asus P4P800-E Deluxe | 4*256 Mb | Hercules 3D Prophet 9200 | WD 40Gb | Samsung 120Gb | Seagate 200Gb | Seagate 250Gb | Maxtor 120Gb | Homemade Twin-Tower | 2*Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Haha, Min kompis länkade mig till exakt samma projekt för ngra dgr sen, i nått annat forum visste inte att det fanns SweC'are på Värmdö hur funkar datorn?, ngra speccs på skönheten?

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk

den fungerar perfa kör linux just nu eftersom jag bara har en 1 gig hd

var det pcapex forum???
tyckte han det va snyggt?

Visa signatur

http://forums.pcapex.com/project_worklogs/
71986-black_box_very_cheap.html

Permalänk
Medlem

aaa, det var pcapex .. alla skrev "welcome to pcapex", Han tyckte inte att det va snyggt diggar inte att du satt frostat "plexi" över mobot men över cd stället va ok. btw det va wille som länka TA BORT !

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk

vem e wille???

Visa signatur

http://forums.pcapex.com/project_worklogs/
71986-black_box_very_cheap.html

Permalänk
Medlem

ser riktigt bra ut sebbe, men som de skrev på "det andra" forumet så tycker jag att du ska göra lite hål för kylningen mm. Kanske sätt nån fläkt i fronten så den blåser bakom plexit eller vad man ska säga.

Visa signatur

Anton

Permalänk
Medlem

Men varför ha "fönster" när man inte ser inälvorna ? kommigen nu ta bort det

(Wille = William . M då borde du veta;))

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

Tyckte du bara har förstört ditt chassi.
Bildkvaliten på sista bilden där du visar upp ditt fönster med de blåa ljuset, Det syns väldigt dåligt efterssom det är ganska suddigt. Ditt så kallade frostade plexi är flammigt och verkar ha ett par repor i sig.
En sak till om plexit som täcker moderkortet. Kommer itne värmen från alla komponenter på moderkortet stanna kvar där inne och på så vis öka temperaturen bakom plexit? Luften från CPU fläkten kommer absolut inte att ta bort all värme från moderkortet när luften strömmar ut på sidorna. Vad ska ditt fönster visa förnågot? Jag ser inga datorkomponenter innuti och det ser verkligen bara konstigt ut efterssom det ser "tomt" ut.

Permalänk
Medlem

fattar inte vad som är snyggt med lysande blått ljus på plexiglaset som bara täcker komponenterna i datorn som man vanligtvis vill häva fram istället för att dölja dem.. fult tycker jag!

Visa signatur

Slaizer

Permalänk
Medlem

sant.. tycker det blir så tomt i lådan om man täcker för allt.. ingen idé att ha fönstret då .. :/ man vill ju ha nått man visar upp när man sågar hål till fönstret och inte en tom låda .. xD

Visa signatur

<3

Permalänk

Mycket klagande för klagandes skull här verkar det som.

Stilrent bygge!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

gör något kul med den tomma ytan! sätt upp ett riktigt snygt modellplan, köp nån hologramsak eller odla kaktusar. väldigt stilrent, som tidigare nämnt, men lite för tomt..

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Första gågen jag ser en täckplatta före moderkortet Hoppas det inte blir för varmt bara!

Permalänk
Medlem

Gör nån snygg gravyr i täckplattan och sätt blå-leds bakom, så att det lyser igenom lite..

Permalänk
Medlem

Ska du få in alla sladdar och det under moderkorts-plexit?

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk
Medlem

Jag gillade det. Men lysupp mobo-plexit också