Permalänk
Medlem

Problem med att logga in på router

Nu har jag nått det stadiet att jag bara måste fråga er på forumet vad jag gör för fel. Jag har en Zyxel P-660HW-D1 som router/switch och den fungerar iofs utmärkt men när jag ska logga in på den via http://192.168.1.1 så vägrar den. Jag har provat (förutom att googla och söka i forumet förstås) IE och Firefox. Jag kan pinga den utan problem. Jag har testat att göra förändringar i inställningar på Firefox. Snälla någon hjälp mig med något mer jag kan testa för att logga in? Behöver ni mer information om systemet än nedanstående är det bara att fråga.

CPU AMD 64x2 3800+
GPU NVDA Geforce 7800GT
OS Microsoft XP SP2

Visa signatur

It is nice to be important, but it is more important to be nice

Permalänk

Jag har exakt samma problem... Det går inte att logga på med någon browser, men det funkar med telnet.

Om du resettar genom att trycka med ett spetsigt föremål på baksidan, så kommer du att kunna logga in med lösen 1234, som du sedan byter ut utan problem. Det verkar som om programmet som kom på CD-n låser upp inloggning.

Tyvärr så blev mitt system ganska instabilt när jag körde konfiggen via Explorer, allt verkade normalt, men rätt vad det är så tappar man upplopplingen.

Om man däremot använder den automatiska guiden på CD-n så funkar allt stabilt, men då man kan inte logga in.
Senaste firmware som finns att ladda ner är från mars, men min är daterad augusti. Jag skall tjata på supporten, men standardsvaret är "reset"...

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ