Verbose logging started på F:!

Permalänk

Verbose logging started på F:!

Jag kollade igenom mina rotkataloger på datorn och hittade på min F: partition följande textfil:msxml4-KB927978-enu.log samt msxml6-KB927977-enu-x86.log.
Bägge skapade den 18 november. Öppnar jag en av dom så börjar det med === Verbose logging started: 2006-11-18 15:01:34 Build type: SHIP UNICODE 3.01.4000.2435 Calling process: C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe === Sedan följer det en ävla massa text.

Är det någon som vet vad dom här logfilerna gör? Är dom skadliga för min dator? Kan jag ta bort dom? Och vad i helskotta gör dom på F:?

Permalänk

Du har inte testat att söka lite på nätet innan du frågade här?
All info om vad de innebär finns där.
Loggfiler skadar aldrig, de är precis vad namnet säger.. en logg över händelser.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk

Jodå, jag är familjär med googling och försökte hitta info om detta. Men jag kände inte att jag fick några relevanta svar, lika lite som ditt svar hjälpte mig.
Jag vet att det är en logfil och som sådan är den harmlös men varför skapas den på min F: och vilket program skulle generera en sådan? Det är nog snarare så att det är programmet som eventuellt skulle skapa den som jag är rädd för.

Har precis kört en fullscan med Norton 2006 och inte fått någon träff som skulle bekräfta mina misstankar att min dator är scannad av någon obehörig med något program jag inte känner till.

Permalänk
Medlem
Citat:

>A windows automatic update ran last night.
>
> It created a new root-level directory with a gibberish name. In the
> directory there is an install log:
>
> msxml4-KB927978-enu.log

Have you restarted Windows ever since the update has been installed?
Please check, whether the msxml4.dll file on your systems shows version
4.20.9841.0 now. In case it does, you're save to delete the folder which
is a temporary folder needed while installing the update only.

Bye,
Freudi

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk

WOOOT!
Thx.
Men fortfarande, varför gör den en log på min F:????? Verkar helt vrickat. Skall den inte ligga i en tempfil på C:?
Jag vet nu att det inte är något att oroa sig för iaf och det känns skönt. Tack för hjälpen Power.