Permalänk
VR-fantast

Det ska gå bra ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningBum
Riktiga hårdingar har Corpus.

Så sant

Permalänk
Medlem

Alltså vad i helv... är på första questen man får av dåren man träffar på the fighters guild i Balmera, d.v.s. ska ner i ett gäng med gångar och hämta något slags kub. Men vart jag än går i dom där grottorna stöter jag på antingen en magiker som slår ihjäl mig med någon eldmagi innan jag ens hinner få in ett hugg, eller en stor kille med en stor klubba som dödar mig på två slag. Kunde dom inte tänkt på att man kanske inte ligger på level 35 när man gör den första riktiga questen?

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon
Alltså vad i helv... är på första questen man får av dåren man träffar på the fighters guild i Balmera, d.v.s. ska ner i ett gäng med gångar och hämta något slags kub. Men vart jag än går i dom där grottorna stöter jag på antingen en magiker som slår ihjäl mig med någon eldmagi innan jag ens hinner få in ett hugg, eller en stor kille med en stor klubba som dödar mig på två slag. Kunde dom inte tänkt på att man kanske inte ligger på level 35 när man gör den första riktiga questen?

Gubben som ger dig main questen säger faktisk att man borde skaffa sig lite lvl innan man ger sig in på dom. När du väl hittat lite prylar och gått upp lite i lvl är dom rena barnleken. Med min nya mage gick jag på main questet vid lvl 7. Då var iaf dom första uppdragen lätta. (questen blir ju svårare & svårare ju längre in i spelet man kommer så klart)

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaY

Gubben som ger dig main questen säger faktisk att man borde skaffa sig lite lvl innan man ger sig in på dom. När du väl hittat lite prylar och gått upp lite i lvl är dom rena barnleken. Med min nya mage gick jag på main questet vid lvl 7. Då var iaf dom första uppdragen lätta. (questen blir ju svårare & svårare ju längre in i spelet man kommer så klart)

K. Usch, då blir det till att vanka tillbaka till stan igen

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

gör tex guild-quests först dom är lättast. dom uppdragen du gör för blades ökar snabbt i svårhetsgrad och det är bara trist om man måste avbryta mitt i bara för att gå och levla... tappar lixom tråden då jag var lv 25-30 när jag började med blades..

Visa signatur

x2 3800+ :: r x950xt :: 2048

Permalänk
Medlem
Citat:

Kolla 2-3 sidor bakåt i tråden...där står var du ska leta efter kuben...

Permalänk
Medlem

Vart kan jag få tag på bra marksman vapen?!?! Enda jag hittat är en vanlig pilbåge som gör nåt runt 10 i skada

Permalänk
Medlem

vad är det med er, trodde att alla swecare var vakna 24/7 ju.....

Permalänk
Medlem

Jag ska då bli house father i redoran men jag måste ha support av nåra council members, jag har 3bakom mig, jag gör uppdrag åt den 4e, men han vill at jag ska hitta bevis att det pågår skumma affärer i ebony mines, jag frågade en fånge där och han ska att det fanns en record book i govenors hall som jag skulle ta. Men när jag går till baka till killen som gav mig uppdraget så säger han fortfarande att jag ska ta nån record book som bevisar bla bla bla. Och så säger han att jag ska stänga mine production, vilket jag inte har en aning hur man gör, jag friade en fånge och då stod det i journalen att jag hade stannat mine productionen i några dagar, jag testade med att fria alla fångar men inget hände.

btw, man kan be om nyckel till kistan som recordbooken ligger, om man har 100 i Gilla-o-matic, men då blir det nån compile error för givenkey, det som är sjukt är att han har inte ens nyckeln utan en annan har det, nog därför det blir så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
Vart kan jag få tag på bra marksman vapen?!?! Enda jag hittat är en vanlig pilbåge som gör nåt runt 10 i skada

Finns armborst att köpa som gör 20-20 i skada, sen finns det Iron Long Bow som gör 1-25 i skada, och det ska tydligen Daedric Long Bow som gör 1-53 i skada.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellqvist

Finns armborst att köpa som gör 20-20 i skada, sen finns det Iron Long Bow som gör 1-25 i skada, och det ska tydligen Daedric Long Bow som gör 1-53 i skada.

Ohhhh... Du vet möjligen inte vart jag kan få tag å en sådan?

Permalänk
VR-fantast

Japp! Då vart väl mitt första hemmagjorda vapen klart!
Det går bra att sätta in 500kr på PostGiro 3432-434 så ska jag nog kunna skicka ett Ex. till er!!
Bild : http://it01.lbs.se/it01niclash/mace1.gif

Fråga : Hur lägger man in hemmagjorda texturer på objekt i 3dstudiomax 3 ???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Japp! Då vart väl mitt första hemmagjorda vapen klart!
Det går bra att sätta in 500kr på PostGiro 3432-434 så ska jag nog kunna skicka ett Ex. till er!!
Bild : http://it01.lbs.se/it01niclash/mace1.gif

Fråga : Hur lägger man in hemmagjorda texturer på objekt i 3dstudiomax 3 ???

Hur roterade du kameran?

btw, nån som vet var i vivec man hittar Master Thief, gärna lite mer specifikt än det man redan vet, dvs i nån bibliotek eller vad det var

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
VR-fantast

Antingen kan du ta fram consolen, skriva HELP o få fram kommandot för "Vanity Mode" eller så kan du hålla inne tab o rotera med musen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08

...dwemer crossbow 30-30 och sen har vi bonemold-longbow som gör 1-30/35. har inte hittat så mycket bättre marksman- vapen . man måste nästan lägga nåt drain life-attribute enchant på dom så blir dom får lite extra. så kan man ju köra med encantade pilar också, det gör jag. det går bra om man är bra på att enchanta själv...

Visa signatur

x2 3800+ :: r x950xt :: 2048

Permalänk
VR-fantast

Sådär! Nu vet jag hur man lägger in egna texturer i 3dstudiomax!
Snart kommer nog version 0.2 av den macen... vackrare än någonsin *snyft*

Permalänk
Medlem

Hur skapar enchantar man saker så de får constant effect? Går det hos enchatar-snubbarna i mages-guild? Eller är det nått man MÅSTE göra själv?

Visa signatur

Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0

Permalänk
Medlem

Vet inte hur man enchantar själv, dessutom har jag inte de skillsen..... =( får lära mig det...

Permalänk
VR-fantast

Robhed08 : Gå till en trainer i mage guild (ta me mycket pengar) så kan du öva upp det en bra bit. Sen är det bara att soultrappa i en soulgem (ha helst bara Grand Soul Gems) ta nåt någorlunda kraftfullt monster, sen drar du gemmen på gubben (paperdollen i inventoryn) och så kommer menyn upp.

Permalänk
Medlem

Fasen, har kört fast på en FG-quest i Vas. Ska upp dit och döda nån necromancertyp nere i en grotta, problemet är bara att mitt vapen inte gör någon effekt. Helt vanlig battleaxe jag kör med, och någon vidare magiker är jag inte så jag kan helt enkelt inte döda honom. Vet någon vad som krävs för att man ska kunna klara såna typer?

Jobbigt att behöva simma/gå hela vägen tillbaka till närmsta ställe som säljer sådant dock

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast

Silver ska funka bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Silver ska funka bra

Silvervapen?

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast

japp
tror iofs att t.ex daedric o sånt går också, men silvervapen är väl ett säkert kort och lätt att få tag på

Permalänk
Medlem
Citat:

Robhed08 : Gå till en trainer i mage guild (ta me mycket pengar) så kan du öva upp det en bra bit. Sen är det bara att soultrappa i en soulgem (ha helst bara Grand Soul Gems) ta nåt någorlunda kraftfullt monster, sen drar du gemmen på gubben (paperdollen i inventoryn) och så kommer menyn upp.

Då kör jag en vanlig soultrap spell på monstret och dödar honom va? Hm, behöver jag några andra ingredienser för att öka på effekten lite?
Och vilka spells ska jag använda, som funkar på de flesta monster.....?

Permalänk
VR-fantast

Om du kan få tag på Umbra sword funkar det bra... SoulTrap 120secs on target med ganska många charges

Det är bara att utmana umbra för att få svärdet, han är nordöst om suran, uppe i bergen, han har orc armor på sig.
Annars är det bara o ta en soultrap och om du lyckas så ser du nåt bajs flyga runt deras huve, sen slår du ner dom, så trappas dom

Permalänk
Medlem

Kom på hur man fick constant enchants
Rättare sagt, läste på andra forum
Har en amulett som ger constans invisibility
samt så ger det mesta jag har restore health och restore agility, några ger shield med
Sen så klämde jag inte lite night eye och light om det fanns nån plats kvar

Visa signatur

0

Permalänk
VR-fantast

Jaha... berätta för oss nu då hur man får constant effect

Permalänk
Medlem

Hmm, ett par frågor... a) var hittar man silvervapen? b) fick ett svärd med 30 secs soultrap (ingen aning om hur sånt funkar) efter en guildquest för magikerguilden, märkte nyss att det är värt 11000 spänn. Är det något jag kommer att ha användning för, eller kan jag (om jag nu skulle stöta på någon försäljare med så mkt pengar) sälja det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Kom på hur man fick constant enchants
Rättare sagt, läste på andra forum
Har en amulett som ger constans invisibility
samt så ger det mesta jag har restore health och restore agility, några ger shield med
Sen så klämde jag inte lite night eye och light om det fanns nån plats kvar

då kan du juh vara så snäll att du berrättar det för oss som inte vet då

Visa signatur

<<Speldator>>| Athlon XP 2400+@2GHz| EPoX EP-8RDA+ nForce2 | 2x 256 och 1x 512 TwinMos DDR400| 290 Gb 7200 rpm | Creative Geforce 3 Ti 200 @ 240/440 | Creative Soundblaster Live! 5.1 | Logitech Cordless Keybord | Logitech MX 700 |

<<Bärbar>> AMD Turion 64 ML-43 | ATI Mobility Radeon X700 /128 mb vram | 1 GB DDR Ram | 100 GB HDD |