Permalänk
Medlem

Datorproblem.

Plockade ihop en dator åt en polare idag.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321532
Där är paketet ^^

Hiper Nätaggregat ATX 530W Svart, 120mm Fläkt, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt
Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB
MSI K9N NEO-F, nForce 550, Socket-AM2, SATAII, DDR2, GbLAN, ATX, PCI-Ex16
Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM
Gainward GeForce 7950GT 256MB,1,2ns DDR3 ,PCI-Express, "BP7950GT-256-GS-TV-DD"
NEC DVD-brännare AD-5170 IDE Svart OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)
Sony Diskettstation 3,5" 1,44MB Floppydisk Intern Svart

Hur som helst så gick allt fint och vi starta up pdatorn och allt var som det skulle.
Jag installerade windows och drivrutiner utan problem men sedan efter någon halvtimma slog datorn av sig.
Jag startade då om datorn för att se om samma problem uppstod och det gjorde det inom 5 minuter.

Jag öppnade då självklart datorn för att se om något var skadat men allt var som det skulle utom att southbridge var väldigt varm.

Men efter att ha väntat 10 minuter så starta jag upp datorn igen i bios för att eventuellt se några temperaturer. Men hann självklart inte se dessa innan datorn slog av sig igen...

Så nu är min fråga vad tror ni det kan vara för fel?
För Grafikkortet var svalt och denna gång var southbridge sval med.
Jag funderade ett tag på att provessorn inte fick tillräcklig kontakt med kylaren men borde det inte komma varningar då? över att den är överhettad...

För andra datorer jag har haft som har gått varma så har de i alla fall startat om sig och inte slagit av.

Visa signatur

Moderkort: Asus K8N, Processor: Amd Athlon 64 2800+, Grafik: Asus V9570TD gf 5700, minne: 512 3200 ddr

Permalänk
Medlem

Vissa har haft problem med att Neo-F:s nordbrygga blivit tokhet och gjort att datorn stängt av sig. Har du bra luftflöde i lådan? Har du möjlighet att kyla överdrivet bra en stund med t ex öppet chassi och en bordsfläkt så borde du ju märka om det kan vara det.