Permalänk

hårddisk xbox

tjo
Hur kollar man hur stor hårddisk man har på xboxen. Har evo X om det kan hjälpa...

tacksam för hjälp

Visa signatur

Will the great

Permalänk
Medlem

Om du inte har bytt så har du runt 8GB - standard.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

jag har fått en ny isatt men jag kommer inte ihåg hur stor den var

Visa signatur

Will the great

Permalänk
Medlem

Öppna locket och kolla!

Permalänk
Medlem

hurfan glömmer man hur stor hdd man har i sin xbox? antingen så är man senil eller luktar det stöldgods, ursäkta om jag är cynisk.

Permalänk
Medlem

spelar det nån roll? annars om du använder FTP program så ser du i det. annars skruva upp skiten och kolla inte så svårt

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
hurfan glömmer man hur stor hdd man har i sin xbox? antingen så är man senil eller luktar det stöldgods, ursäkta om jag är cynisk.

ja du är riktigt j-vla cynisk... ska egentligen inte behöva förklara mig men jag gör det ändå.
Jag köpte mitt xbox på blocket för ca 2 års sedan. Nu är det så att jag själv inte är så kunnig på detta, jag använder bara xboxen till att spela med det är typ allt jag kan. O nu när man frågar om lite råd och hjälp så känns det riktigt surt att bli anklagad för tjuv

Visa signatur

Will the great

Permalänk
Medlem

Han anklagade dig inte, men har man ett chippat Xbox kan man antagligen lite grann.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

njaa inte så säkert faktiskt, endel köper det så dom ska kunna lira backup spel och se film, ber en polare om hjälp sen kan dom spela och se film. Man behöver inte kunna ett skit egentligen för att kunna använda det bara man får hjälp med att komma igång.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

kolla igenom dina skins och se om det finns någon skin som visar hdd data.

evox dashboarden som jag antar att du har brukar visa sådan data.

Permalänk

lite offtopic:

vad är det för sorts hårddisk i en xbox?

3,5 eller 2,5?

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem
Permalänk

ok då är det ju bililgt :D. tack för svaret :D:D:D

i denna länken står att man måste ha moddad xbox för att kunna byta hårddisk är det sant?

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=773741

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
hurfan glömmer man hur stor hdd man har i sin xbox? antingen så är man senil eller luktar det stöldgods, ursäkta om jag är cynisk.

Microsoft har använt 2 olika leverantörer på Hårddiskar men 3 olika sorter
1# Seagate 10GB Smal model tyst som fan!
2# Seagate 10GB Standard storlek låter lite mer
3# WD dom låter som en liten jet plan...från avstånd! 8,4 GB

Och 4,5 GB av den brukar vara låst...reserverat...resten används till Uppgradering...live...save...men mer en 10GB fins inte som standard...om man inte chippar den och lägger i en 750GB hd...

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkwingduck
i denna länken står att man måste ha moddad xbox för att kunna byta hårddisk är det sant?

visst du kan ju byta, men om du vill att det skall funka så måste den vara chippad

/Daniel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
visst du kan ju byta, men om du vill att det skall funka så måste den vara chippad

/Daniel

går det med softmod?

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

jag ser inte softmod som ett riktigt alternativ... och vad jag vet så skall det vara riktigt krångligt att byta hdd med softmod

/Daniel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
jag ser inte softmod som ett riktigt alternativ... och vad jag vet så skall det vara riktigt krångligt att byta hdd med softmod

/Daniel

ok men går det med vilken chip som helst om ma ska byta hdd?

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

Softmod om ni menar "flasha bios" (som endast går på gamla xbox)
Så är det minst lika bra som ett chipp om man inte spelar xbox live.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

då r det chip som gäller och btw kvittar det väl om hårddisken är ATA100 eller ATA133?

Vad är ens skillnaden?

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkwingduck
då r det chip som gäller och btw kvittar det väl om hårddisken är ATA100 eller ATA133?

Vad är ens skillnaden?

Spelar ingen roll då kabeln är ATA33 eller ATA66, men släng in en ATA100 för det kommer inte gå snabbare än ATA100 ändå.
Rekomenterar starkt att byta ut kabeln i boxen till ATA100-133, laddar spelen snabbare från HDD(ett par sec men ändå snabbare än orginal).

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkwingduck
ok men går det med vilken chip som helst om ma ska byta hdd?

mjo, mer eller mindre ja, men det är bios som styr allt sådant (rekomenderar chippet duox2 och x2 5035 som bios)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Softmod om ni menar "flasha bios" (som endast går på gamla xbox)
Så är det minst lika bra som ett chipp om man inte spelar xbox live.

nej, de menar inte tsop flash de menar softmod, ett annat sätt... och nej, jag tycker inte tsop flash är lika bra (och det fungerar inte på 1.6 xbox) , men klart bättre än softmod

/Daniel