Vad saknar ni / längtar ni efter just nu?

Permalänk
Medlem

Jag saknar en enhetlig standard och ett nytt X som är mer responsivt och snabbare.

Permalänk

Direkt X till linux..
En flickvän.. =/
Mitt Mplayer slutar vara så knepigt.
Ett liv.

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

En MSN-klient till OSX som är snygg, har bra filöverföringshastigheter och har stöd för "personliga meddelanden".
Varken Adium eller MSN 6 levererar på alla punkter.
En bra, avancerad torrentklient. Transmission är en bra motsvarighet till typ bittornado, men jag vill ha något i stil med uTorrent. Om BitRocket utvecklas vidare kan det kanske bli ett alternativ.
Ett officepaket som inte behöver köras under Rosetta(och som inte är lika segt som NeoOffice).
iPhone.
10.5

Sen är jag nöjd

Permalänk

Jaha, jag antar att vi får vara hur orealistiska som helst :). Då ska vi se:

En önskan går ju faktiskt i uppfyllelse snart då Java blir GPL. Nu ska bara Flash gå samma väg så blir det bra.

En ny, modern X-server vore väl inte fel. När vi ändå är inne på det grafiska så kan vi slå ihop GTK+ och QT, eller nåt... ja, meningen är i alla fall att programmen ska använda samma widgets. Beryl bör avskaffas, den funktionalitet som compiz erbjuder borde kanske finnas inbyggd i Metacity eller KWin eller nåt... 3d-accelererad desktop har vi förstås i vår nya X-überserver :).

NVidia samt en hög med andra utvecklare råkar plötsligt göra sina drivrutiner öppna. Spelutvecklarna blir så förvånade att dom utan att tänka på vad dom gör börjar utveckla spel för *nix. Ballmer blir så arg att han exploderar.

Realistiskt? Nej. Genomtänkt? Knappast :).

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

ZFS till Linux.

Permalänk
Medlem

ZFS till linux låter som en rätt bra idé.. undra hur det går för killen som försöker fixa det till linux via Fuse. annars så blir det väl FreeBSD.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twan
Att begränsa hastigheten på portar går att göra med iptables (TROR jag). Tyckte iallafall att jag såg något sådant i någon shorewall-conf-fil.

Jorå, fast verkar onekligen knepigt. Finns ju wondershaper, men den kan ju inte begränsa till vissa portar. Om det är någon som har en fin guide/gui för att lösa detta med iptables blir jag glad till jul

Permalänk
Medlem

Spel! Finns inget annat jag saknar nu mera.
Möjligtvis att Solaris "zoner" skulle fungera i Linux.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av depeo
Spel! Finns inget annat jag saknar nu mera.
Möjligtvis att Solaris "zoner" skulle fungera i Linux.

Om du inte behöver kompatabilitet med solaris så finns det ju alternativ som gör samma sak för linux, bland annat linux-vserver och xen. Jag kör själv linux-vserver och tycker att det fungerar riktigt bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyEr0n
Utorrent till Mac!
Winamp till Mac!

Word!
iaf en vettig bittorrent klient.

Sen saknar jag en funktion i Mac OS X som är typ "visa alla mappar enligt detta schemat", ungefär som Windows har.

Sen längtar man väll även efter ny version av OS X (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk
det skulle också vara skönt att kunna skriva på ntfs men det kanske är en omöjlighet

http://www.ntfs-3g.org/

Permalänk
Medlem

Tja, det var inget brett stöd direkt, verkar .. kanske .. fungera på 3 distar bara dvs _om_ man också lyckas installera FUSE(vilket verkar vara svårt). Men det är en början förstås ... tack för länken!

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e5150
Jag längar efter att myten om att skrivstödet till ntfs är osäkert, ska dö ut.
Som min gamle gode vän en gång sa:

(ja, visst linux 2.5.nånting, hade osäkert skrivstöd, men alla 2.6.x-kärnor som jag har kompilerat vill jag minnas att har haft samma meddelande angående ntfs_rw)

Säkert kanske det är, men begränsningarna (nya filer kan inte skapas och filstorleken på befintliga filer kan inte ändras) gör skrivstödet för NTFS i praktiken helt obrukbart.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Redan kommit ju.

Märk inte ord

Jag menar såklart apples telefon som ska köra en portabel version av osx.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Vad är det för fel på shakespeer (seriös fråga, är ingen DC-användare själv)?

Skiten krashar hela JÄVLA tiden. Annars så funkar den väl helt okej.. Kommer inte i närheten av DC++ dock. Själv skulle jag gärna se att folk skippar DirectX så att det går lite lättare att porta spel till OSX.

Webcamstöd i Adium
Stöd för custom smileys i Adium
Snabba filöverföringar i Adium

För dom tre hade jag LÄTT kunnat ge fellatio till en herointorsk på Gullmarsplan..

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Att någon portar RevConnect till OS X, bättre DC-klient finns inte, så underbart att kunna ladda samma fil ifrån många personer samtidigt.

Permalänk
Medlem

Om man vill skicka filer till polarna är Pando riktigt trevligt. Kort går det till så att man öppnar de filer man vill skicka med Pando och uppger mottagarens e-mail. En liten .pando-fil skapas då och mailas direkt till mottagaren. Denna öppnar filen med Pando, och en P2P-överföring startas. Riktigt bra hastigheter, och allt fungerade utan krångel.
Inte smidigt för småfiler, men för lite större saker är det en gudagåva jämfört med Adium's och MSN's hastigheter.
Maxstorleken är 1 gb per fil.

Permalänk
Medlem

Ser att många önskar sig utorrent, men utorrent har ju sålt sig som en h*ra:
http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=17278

En uppstickare är deluge som bara blir bättre och bättre:
http://deluge-torrent.org/

Permalänk
Medlem

Verkar fint, ska prova genast, tackar för tipset,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loopback
http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=17279

Permalänk
Medlem

Gör det
Jag gillar den skarpt även om den saknar vissa features, men dessa är på gång. Deras officiella forum:
http://www.ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=172

Som det är nu så måste man lägga till torrent-filerna manuellt, går ej att öppna direkt i webbläsaren, men det kan jag leva med tillsvidare..

Permalänk
Medlem

Kan man inte anta att uTorrent nu kommer till Linux då bittorrent kanske portar den?

Ah, utorrent.com är redan fylld med reklam, minns inte att det var nån reklam där alls tidigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loopback
http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=17278

Jag har inte riktigt förstått vad som är det stora problemet med uppköpet av µTorrent. Planerna är ju, vad jag förstått, inte att ändra på µTorrent, utan att eventuellt använda teknik därifrån i andra program.

Edit: OM det faktiskt går så att µTorrent blir kontrollerat och spywareinfekterat osv. så är det ju en förträfflig hämnd mot alla som nödvändigtvis ska ta upp µTorrent i varje tråd där någon ens råkar nämna ordet "bittorrent". Då är det ju deras fel att programmet blev så populärt att det blev uppköpt och förstört :D.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Att novell köper Reiserfs och speedar utvecklingen av reiser4. Snabbare än zfs och packar bättre (dock så är det enligt mig halvfärdig och idag så är zfs mycket bättre)

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

En väl fungerande Venrilo Klient till Linux

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

Snö!

Vad gäller programvara så vet jag inte riktigt, det finns så mycket bra faktiskt. Ett Inkscape (eller motsvarande) som inte blir segt som sirap när man handskas med figurer som innehåller några tusen noder kanske.

Permalänk

Tror faktist jag har allt som jag behöver i OS X...

Mer ram och söttre hårddisk får jag väll säga då.

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

* PHP 6
* Att Gaim blir lika bra som AMSN fast snyggt
* Att E17 blir stabilt (lär ju aldrig hända men ändå...)
* Att Trac börjar stöda blame

Hm kommer inte på mer...

Permalänk
Avstängd

Att man kan spela upp WMVA i OS X också. Känns ju inte som VÄRLDENS största grej att fixa x(

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Wine 1.0 skulle sitta fint

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

- Xen för OpenBSD (både dom0 och domU).
- ZFS för OpenBSD och Linux

Angående den där X-servern som eftertraktades, hoppas innerligt inte att ni menar att den hårdvaruaccelererade eye-candy window managern skulle vara intergrerad i X, om något sådant skapades skulle jag bli ledsen. De saker jag gillar med X är konfigurationsmöjligheterna och vilken window manager jag kör. =/

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.