22" Widescreen problem i CS?

Permalänk
Medlem

22" Widescreen problem i CS?

Tjo på er!

Fick en Packard Bell 22" Widescreen i julklapp (Väldigt skön skärm, princip samma som Samsung Syncmaster 225BW) och jag satt in på sen timmarna med att pilla ihop den och få den att funka, nu till problemet. När jag lirar CS så får jag ett "hack" var 3:e sekund och jag har nog testat allt, installerat om drivisarna och steam, men jag har märkt att om jag skriver in fps_max 72 och sen ändrar tillbaka det till 101 igen så slipper jag hacken!?

Någon som förstår vad det handlar om?

Jag använder mig också av RefreshLock som låser hz till det högsta man kan ha på just den upplösningen jag kör på, kan det ha nå med det att göra?

Har också Vertical Refresh ON, för om jag stänger av den så får jag märkliga horisontella streck som kommer när jag rör på musen i CS men jag slipper hackena.

Mitt windows startar värkligen långsamt nu när jag installerade skärmen, typ 4-5min (innan 1-2min), hur kan skärmen påverka det?

Om ni har några frågor angående skärmen så är det bara att fråga!

//BorN - ?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Prova använd VGA-kontakten istället.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk

Har inte ngn lösning på ditt problem tyvärr, men exakt vad för skärm e dt du har?

Permalänk
Medlem

Testa att ställa hårt (i drivrutinen) 60Hz med vsync på, sedan i consolen (i cs) skriv fps_max 60.

Visa signatur

| e6600@3GHz 1.25V Ninja Passive | P5W DH Deluxe | 8GB 6400 Dom CL4 | X1800XT vf900 | P180B | 8x3TB Raid5 + DAS 4x8TB Raid5 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon-The-Killer
Har inte ngn lösning på ditt problem tyvärr, men exakt vad för skärm e dt du har?

En Packard Bell Maestro 220W
http://www.packardbell.fr/products/at-home/moniteurs-et-tv-lc...
Samma panel som sitter i dom flesta 22" Widescreen monitorer, enda skillnaden med den här är att den har en blank yta som ger mer kontrast men blänker mer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Se7en
Testa att ställa hårt (i drivrutinen) 60Hz med vsync på, sedan i consolen (i cs) skriv fps_max 60.

Får det inte att funka tyvärr =/

En fråga bara, mitt grafikkort har en DVI ingång (x800pro AGP) men skärmen vill inte gå igång med den i, är det nå man måste ställa in?

Får väll pilla lite till men i värsta fall får man väll lägga ner cs, inte fan ger jag upp det här monstret för ett skitspel som cs

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Kan ju vara så att du måste ställa om till digitalt "läge" i skärmens mjukvara...?