vilka spel är ett måste till wii?

Permalänk
Medlem

vilka spel är ett måste till wii?

jo jag undrar vilka är dom bästa spelentill wii just nu, jag undrar också om det laggar i cod 3? asså hur kan en kontroll ( handkontroll och nunchuck) kosta över 700 kr... asså det är ju sjuktdyrt...finns det inget ställe man kan hitta dom billigare?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Nunchuck kostar 299kr har jag för mig här i Växjö på GVG... och den vanliga för 399kr.

EDIT: oj såg vad du menade. men ja det är alldeles för dyrt, men sen är det ju en ny teknik så.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

De bästa spelen till wi förutom wii sports då är Zelda TP och Rayman raving rabbids.

Zelda ja behövs det sägas något mer?
Långt och välgjort spel med stämning.

Rayman raving rabbids.
Många roliga minispel som drar nytta av den innovativa kontrollen, dock rätt så lätt och kort storymode. Man kan dock jaga highscore med kompisarna vilket är rätt så roligt

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Någon som har provat Madden NFL 07? Verkar riktigt kul på videos jag sett på youtube...

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Grejjen är ju det att kommer släppas på tok för lite A-spel till Wii .. nästa zelda tar väl 2år ? sen har man ju metroid, mario å dom.. men känns som utan deras gamla trotjänare så finns det inte så mycket att hänga i granen (förutom vissa partyspel)

Visa signatur

sad panda

Permalänk

kikade lite grann på det där fiske spelet.
såg faktiskt kul,avkopplande och bra ut.
skulle tippa på att kontrollen är som gjuten för detta spel.
det är ett måste spel för mej iaf.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

jag tycker det är lite småkul att fiska i zelda iaf, så ett renodlat fiskespel i trophy bass-stil vore nog ganska kul

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

som jag ser det finns det än så länge bara Zelda som är ett mycket bra spel. Raving Rabbits ska visst vara kul också, men har inte testat.

Permalänk
Medlem

aahh tack så mkt då drar jag å köper zelda imorron fan handkontroll,nunchuck å zelda kostar över 13xx kr i webhallen känner sig rånad

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Vad ska man köpa? Red Steel eller COD3? Eller ska man vänta på Far Cry?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Vad ska man köpa? Red Steel eller COD3? Eller ska man vänta på Far Cry?

Crysis ?:rolleyes:

Permalänk
Medlem

Om du har flera kontroller och polare så är Wario Ware: Smooth moves ett måste.

Släpps 7e januari om jag inte minns fel.

Zelda är såklart ett måste också.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Vad ska man köpa? Red Steel eller COD3? Eller ska man vänta på Far Cry?

Med tanke på att Farcry till Wii inte fått speciellt bra kritik så borde väl det inte vara ett svårt val.

Permalänk

Re: vilka spel är ett måste till wii?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
jo jag undrar vilka är dom bästa spelentill wii just nu, jag undrar också om det laggar i cod 3? asså hur kan en kontroll ( handkontroll och nunchuck) kosta över 700 kr... asså det är ju sjuktdyrt...finns det inget ställe man kan hitta dom billigare?

Import? Wii Nunchuck 220 sek Wii Remote 345 sek

Blir 565 kr ink frakt på dvdboxoffice
Och JA dom funkar på svenska Wii

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.