Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superchu
Bombur: Som jag sagt tidigare i tråden så ska jag inte göra någon klon av dobedo.
Anledningen till att jag nämner dobedo är för att folk ska förstå att det är den
typen av chatt.

Detta är inte den första sån här chatten jag gör. På gymnasiet gjorde jag och en
polare en liten community som vi kallade för "myslandet"... så man kan väll säga
att jag påbörjade detta innan din tråd.

I daxläget tänker jag nog inte släppa detta som open source. Men det kan hända
att jag skriver ihop en liten guide om hur man kommer igång med något sånt
här.

Okej :P. Var det svårt att koda?

Permalänk
Medlem

Hehe. Svårt och svårt. Beror på hur mycket man kan sen innan.
Men den här chatten är avsevärt mycket bättre kodad än den jag
gjorde på gymnasiet iaf,

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe. Svårt och svårt. Beror på hur mycket man kan sen innan.
Men den här chatten är avsevärt mycket bättre kodad än den jag
gjorde på gymnasiet iaf,

Okej, den du gjorde på gymnasiet. Kan man få den då? Som Open Source? Även fast/om den är dåligt kodad.

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte.

Permalänk

Vem är krokodilen med horn och mustash?

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tyvärr inte.

Okej.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallebunka
Vem är krokodilen med horn och mustash?

haha det är jag..men det är väl en drake med vingar? eller?

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk

Hahahaha ah kanske är vingarna ja men ser ut som horn

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Har ett förslag till den slutgiltliga versionen eller när ni blir större, jag och nån till dansade runt lite så varför inte anordna "rave" i chatten sen, lär se rätt skoj ut

Permalänk
Medlem

borde stå om någon byter rum. gubben borde inte bara försvinna.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Borde gå att skriva utan att behöva klicka i textfältet.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Testpilot

Folk borde läsa tidigare inlägg i tråden

Jävligt grym chat iallafall, var inne sent igår när du kom in och bytte till nån fuskgubbe med skägg som kunde gå även där det var himmel

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Kul att ni gillar chatten. Tack för alla förslag!
Har haft strömavbrott tillochfrån under kvällen, så servern har varit nere.

Ska försöka fixa era förslag när jag har tid över, men det som är prioritering
är buggfixar samt att få igång en registrering av användare, så jag kan låta
folk samla på sig saker... har massa roliga idéer för vad man ska kunna göra, ;).

Permalänk
Medlem

Har gått i tankarna att själv göra en liknande grejj men naturligtvis har jag inte orkat.
Jag hade byggt på en befintlig standard för servern, nämligen IRC. Och låta förflyttningar och sånt ligga i själva MSG-delen.

Permalänk
Medlem

iXam: Mjo, tankarna har slagit mig att bygga på IRC-protokollet. Men har kommit fram till
att det egentligen inte finns nån större anledning till det.

Testade engång att koppla en sån här chatt till en IRC-kanal, men problemet är att flash
i sig har svårt att prata med IRC.. så jag la all sån kommunikation på servern. Då uppstår
nästa problem: Man får ju inte ansluta hur många gånger som helst från samma ip...

Så jag har lagt det projektet lite på is. Men nån dag kanske jag kommer på nån skön
lösning på problemet, ;).

Liten update:
- Har nu kodat om servern igen (blir ju aldrig nöjd ) å fixat lite buggar där.
- Fixat buggen med textrutorna.
- Fixat buggen med att användare ibland inte syns, men det dom skriver syns.
- Fixat buggen med att två användare på samma position börjar blinka.

Permalänk
Medlem

bugg, om någon har en pratbubbla och byter rum så hamnar bubblan i det vänstra övre hörnet

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem

Power: Åh, klantiga jag glömde ändra en variabel när jag fixade en annan bugg. Tack att
du såg det! Har fixat nu,

Permalänk
Medlem

om man skriver tillräckligt mycket så står det 'spammskydd....' men hoppar man in i rum 2 så kan man 'spamma' där tills man nått din limit, och sen hoppa in i rum 1 igen och spamma vidare.

har du flera rum och någon tattare som vill spamma så kan han hoppa runt till nästa rum och fortsätta sitt spammande när han nått gränsen för vad som räknas som spamm.

kanske ingen bugg, men en sak att tänka på om chatten skulle bli stor nån dag

Permalänk
Medlem

Åhå.. SÅÅ imponerad.. kommer fortfarande ihåg DoBeDo Såå skojjigt det va..

Vart av med min "internet-oskuld" där.. ;P Ett gäng utklädda tjejer våldtog mig ^^ Haha.. Osås Massa tävlingar o kräftskivor.. Oså hade jag en sån där stöt-pistol.. ÅH va skojjigt

Minns det som igår..

mvh Jim

EDIT: Zapp-wand!!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

man kan inte skriva "<"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Karate Taco: Skitstörande grej, vet. Har fixat nu iaf,

Denil: Åh. Hade inte tänkt på det faktiskt. Tack att du uppmärksammade det, fixat nu!

Jine: Kul att du är imponerad, ;). Ska se om jag inte kan slänga in nån liten "zapp-wand" åt dig,

Softnux: Hm.. det där var lite klurigare att fixa.. men jag ska kolla på det!

Tack till alla som kommer med idéer och hittar buggar, :). Kommer bli bra detta!

Permalänk
Medlem

Behöver du fortfarande någonstans att hosta chatten? Har en server på 2 x 10/10 linor. Så skicka mig ett PM ifall du vill att jag ska hosta den.

Permalänk
Medlem

Icanos: Just för tillfället så klarar den sig på min mac. Men jag hör av mig längre fram i detta projekt om jag behöver något lite kraftigare, ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Jine: Kul att du är imponerad, ;). Ska se om jag inte kan slänga in nån liten "zapp-wand" åt dig,

Tack till alla som kommer med idéer och hittar buggar, :). Kommer bli bra detta!

ÅH.. JA!

Vill du ha nån med professionell betatestare så har jag erfarenhet Dock inte från just flashspel men blivit "anlitad" av Steam/Valve och testa HL2 när det va nytt Hittade 3st buggar som dock inte va så stora, men endå fanns där

Hör av dig

Mvh Jim

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan va skoj om det skulle funka... :p....Länkarna i början funkar ej.!!

Det gör inget om det blir en kopia av Dobedo. Det är bara roligt då.

EDIT: Nu funkar det.

Permalänk
Medlem

Med den senaste updateringen försvann gubben som man e.. man kan heller inte skriva. .:(

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

Nu funkar det. Kan du inte fixa så att man kan använda logg in. :p... det skulle även va roligt om du kunde fixa Dobedo rummen som någon postade tidugare i den här tråden.

Permalänk
Medlem

Som sagt så är jag inte ute efter att göra en Dobedo-kopia... överlåter det åt någon annan, ;).

Tror inte heller att det är helt tillåtet att sno dobedos rum rakt av sådär ;).

Permalänk
Medlem

Nej nej, finns faktist internet lagar. även om vi pirater och nördar inte alltis uppmärksammar dom

Mvh Jim

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok..hehe