Ritverktyg-plugin till Photoshop?

Permalänk

Ritverktyg-plugin till Photoshop?

Jag har Photoshop till mycket, till och med att skapa saker från scratch. Men ibland är det riktigt svårt. Jag saknar bra rit-/målarverktyg.
T.ex splines-verktyget i MS Paint är ju helt underbart.
Raka linjer, och fyrkanter finns ju, och nån skum typ av splines.
Cirklar får man göra av en rund markering. Även polygoner. Men sen är det stopp.

Så, finns det något bra plugin så man får vanliga ritverktyg?

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk

Vore det oförskämt att rekommendera ett illustrationsprogram om du vill göra illustrationer? T.ex. Illustrator eller Inkscape.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

Naturligtvis inte, men jag gillar Photoshop. Vilket program jag än använder slutar det ändå alltid med att jag fixar och donar i Photoshop. Vore trevligt med allt i ett.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk

Känner igen känslan. Photoshop känns hemma. Men beroende på vad du gör tror jag nog ändå att du vinner i längden på att lära dig ett illustationsprogram som komplement. Adobes program integrerar ju rätt bra nu för tiden också. Så Illustrator är nog ett bra tips. Du får ju också fördelen att du har ett bra verktyg för tröjtryck och loggor.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se