Permalänk
Medlem

LG LW20-J2MV vs. HP dv2115

Det har blivit dags att köpa en bärbar nu till slut och jag har fastnat för två olika.

LG LW20-J2MV

http://www.inet.se/artikel/1969029

och

HP dv2115sc

http://www.inet.se/artikel/1968055

Det jag tänker använda datorn till främst är skolarbete, chatt, surfa, se på film, lyssna på musik.
Det jag undrar nu, vilken är bäst?

Hp:n verkar ju klart ha bättre komponenter men skulle man märka en uppenbar skillnad? Är skillnaden så stor mellan processorerna och inbyggd grafik vs grafikkort?

Att jag gillar LG:n beror helt klart på dess format, men 14,1" är kanske inte så mycket större.

Visa signatur

| ASUS A7N8X-X | AMD Athlon xp3200+ 400fsb | 2x512 pc2700 333MhZ | 160 gb HDD Seagate |
| 200 gb HDD Seagate | GeForce FX5600 256 Mb | Creative Soundblaster Audigy LS | Creative T5400 5.1 |

Permalänk
Medlem

Jag är i samma situation exiox! Det lustiga är att mina 2 primära alternativ är precis de du listat! Kul att se att vi har kommit fram till samma sak iallafall Jag passar på att tjuva in mig lite i din tråd exiox då jag misstänker att vi söker svar på samma frågor.

Jag är ute efter en liten och lätt dator som jag ska kunna bära med mig överallt utan att behöva ha en separat datorväska - därför lutar det mot en lätt 12" (kopplar ändå in till separat skärm hemma). Det är även väldigt viktigt för mig att jag tycker att burken är snygg.

Dock har jag fallit för samma HP som exiox. Det känns som att man får mer för pengarna, åtminstone hårdvarumässigt. Mina funderingar är väl i stort sett följande:

1) Hur är LG som märke? Kvalitetsmässigt osv?
2) Vet någon om en butik i sthlmsområdet där man kan se båda dessa datorer? Eller tips på någon butik med mycket stort laptopsortiment?
3) HPs fjärrkontroll, vad kan man använda den till?

Mvh

Johan

Permalänk
Medlem

Jag ser att vi har i princip exakt samma krav på dator och jag kan hjälpa dig iallafall med fråga nr 2. Sist jag var där (dagarna innan jul) fanns båda på ComputerCity på Kungsgatan.

Är det någon som har erfarenhet av HP:n? Jag har hört en hel del om LG:n men det verkar inte vara någon som har HP:n.

Karl

Visa signatur

| ASUS A7N8X-X | AMD Athlon xp3200+ 400fsb | 2x512 pc2700 333MhZ | 160 gb HDD Seagate |
| 200 gb HDD Seagate | GeForce FX5600 256 Mb | Creative Soundblaster Audigy LS | Creative T5400 5.1 |