Permalänk

Något som är helt fel?

Hej. Jag ser att det finns massvis med frågor om systemförslag och jag ska tyvärr komma med ett jag också.

Asus p5b delux
CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME (2X1GB) HEATZINK
2*HITACHI DESKSTAR 7K160 160GB 7200RPM SATA/300 8MB i raid
INTEL CORE 2 DUO E6600 2.4GHZ 4MB 1066MHZ S-775
BFG GEFORCE 8800GTS 640MB HDTV DVI-I HDCP PCI-E
MICROSOFT WINDOWS VISTA HOME PREM 32-BIT SVE DVD#OEM

jag såg att p5b inte stödjer sli men jag har fan inte råd med två 8800GTS
Diskarna kan ju se ut att vara i minsta laget men det är en kostnadsfråga och jag vill köra raid och dessa verkar ändå rätt snabba. Minns inte om det är raid noll eller ett man ska köra för prestanda men det ska jag väl lyckas ta reda på själv.

Som ni ser köper jag Vista, kollade på asus hemsida och det var oerhört dåligt med info om drivrutiner till Vista. Någon som vet om man hämtar drivisar från Intel och så vidare istället?

BFG-kortet är ett av de dyrare 8800GTS jag hittat men de har jävligt frikostiga garantier så jag tänkte det var värt någon hundralapp.

Sen var det det här med minnnena. På Dustin har de ju bara Corsair om man vill ha något bättre än orginalminnen och jag har sett att p5b har problem med minnen, Asus rekommenderar ju Kingston.

Har sedan tidigare ett Antec NINE HUNDRED och ett Aspire nätagg som ska räcka till. Angående nätagget, det har en fyrpolig kontakt och jag ser på bilderna på asuskortet att det ser ut att funka utan adapter. nån som vet om det stämmer?

Visa signatur