Delikat bekymmer, skriv ut funktion hemsida

Permalänk

Delikat bekymmer, skriv ut funktion hemsida

Jag har ett litet bekymmer, jag vill skriva ut en hemsida.
Jag behöver någon funktion som gör att man slipper länken till webbsidan samt datum med mera som man får när man använder window.print(), finns det någon lösning på mitt problem eller måste jag tänka om rejält?

Permalänk
Medlem

om du inte har gjort allt via en sån där äcklig grafisk hemsideeditor så känner du kanske till stilmallar, css. Du kan göra stilmallar som är anpassade för utskrift, så där kan du bestämma helt vad som ska synas och hur det ska visas när du skriver ut.

Permalänk

låter ju suveränt det, visste att man kunde göra en hel del i css dock inte hur mycket. hur går man tillväga för att slippa länkarna och datumet?
har tyvärr ganska dålig koll på css mallar över lag...

Permalänk
Medlem

googla på css print så hittar du allt du vill ha

Permalänk

har kikat lite snabbt, är alltså titeln på sidan man är inne på, dagens datum och länken till sidan som jag vill bli av med.. .det som skrivs ut som "standard" sida 1 av 1 osv...
någon som har koll på vad de grejorna heter, så att jag slipper de sedan?

Permalänk
Hedersmedlem

Varför vill du ha bort sådant? Det är användbart.

För den delen, tveksamt om du kan få webbläsaren att inte lägga till sådant. Är nog upp till användaren om denne vill ha med dem (tror man kan avaktivera dem i de flesta webbläsare när man skriver ut), om inget annat så bör det vara så.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Varför vill du ha bort sådant? Det är användbart.

För den delen, tveksamt om du kan få webbläsaren att inte lägga till sådant. Är nog upp till användaren om denne vill ha med dem (tror man kan avaktivera dem i de flesta webbläsare när man skriver ut), om inget annat så bör det vara så.

Sidan ska användas på en receptionists dator. Besöksbrickor ska skrivas ut med hjälp av sidan. På besöksbrickorna så är det inte så användbart med länkar, titeln på dokumentet eller om det är sida 1 av 1...

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla upp det senare då, borde gå att få webbläsaren att inte lägga till dem vid utskrift.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Inaktiv

Det går att få bort url och datum på utskriften.

Firefox
---------
Arkiv->Utskriftsformat->Marginaler och sidhuvud/sidfot

IE
---------
Arkiv->Utskriftsformat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Det går att få bort url och datum på utskriften.

Firefox
---------
Arkiv->Utskriftsformat->Marginaler och sidhuvud/sidfot

IE
---------
Arkiv->Utskriftsformat

Suveränt, tackar så mycket för detta.

Går det på något sätt att skicka med webbläsaren detta när den startar, så att man får länk + datum och allt detdär på alla andra sidor man skriver ut?

Permalänk
Medlem

oj, det blir nog svårt skulle jag tro.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
oj, det blir nog svårt skulle jag tro.

Man blir nästan nostalgisk när man börjar skicka med parametrar och grejor, var ju ett tag sedan man höll på med sånt...