Permalänk
Geeks
SweClockers

OCZ GameXtream 700W. Driver systemet i signaturen samt 8 diskar. Mycket fint nätagg.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

8 diskar, jag måste bara höra vad du ska med så många till eller är de raid?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd med mitt bZerk 500W. Tyst, stabilt och modulärt
Dock var Hiper 580W en besvikelse, dött vid leverans. Skräpmärke

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Medlem

Enermax 500 watt. supernöjd

XION 400W nöjd . driver dator nr. 2 i sign utan problem och låter inget. kostar 300kr

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk

Nej, det är jag inte eftersom skiten har brakat ihop idag!

Permalänk
Medlem

jag har ett chieftec 300w .ass kast och är nte nöjd men ska slänga ut en 1000-lapp på ett tagan med modulära kabla.......480 w
=(

Visa signatur

|| Win7x64 | | i7 sandy 2600k | 8GbDominatorGT | CorsairAX850w | 2xXFX6970 | 80GbSSD |
| 1,5kGbHdd | LanBoyAir| Dell22" och Acer22" | MacbookAir 13"-11 i7 | Erik ||

Permalänk
Medlem

Detta hör nog inte hit, men vet någon vart man kan köpa motstånd i hudiksvall?
Med kontakt o allt ihop satt?
Blev inge köp i östersund p.g.a att det var röd dag i lördags
Enda gången jag har hatat röd dagar nu

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Hiper 530W, riktigt nöjd, tyst och bra (änsålänge efter 3 dagar):D

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Medlem

Japp, Hiper Type-R 480W. Mycket tyst och stabilt, dock tror jag det blir lite problem med 8800GTX +E6600 @~3.2GHz, vad tror ni? (samt endast 1x400GB hårddisk).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Japp, Hiper Type-R 480W. Mycket tyst och stabilt, dock tror jag det blir lite problem med 8800GTX +E6600 @~3.2GHz, vad tror ni? (samt endast 1x400GB hårddisk).

Jag tror inte det blir några problem, OM agget kan leverera det som utlovas. Det vet vi inget om, bara att de siffror som står räcker i teorin.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

FSP 400-60THN-P som jag är nöjd med.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Kollat upp det och det är samma. Köp ett billigt FSP istället.

Du har fel det är INTE samma tillverkare. Kolla bättre innan du skriver.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barca
Du har fel det är INTE samma tillverkare. Kolla bättre innan du skriver.

Plexiglasmodellerna är samma (eller identiska kopior). Kan lägga upp foton på kretskorten sen när jag har tid över.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Plexiglasmodellerna är samma (eller identiska kopior). Kan lägga upp foton på kretskorten sen när jag har tid över.

Tro mig, jag vet. Jag jobbar som distributör för dessa produkter.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barca
Tro mig, jag vet. Jag jobbar som distributör för dessa produkter.

www.aspireusa.net

Apevia Corporation is the new name for Aspire International Corporation which was established in March 1999. Due to lots of confusions between Aspire cases, Acer's Aspire Notebook systems and Aspire Credit Cards, we have decided to change our name to Apevia Corporation in June 2006.

Kanske borde hålla dig uppdaterad som distributör.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
www.aspireusa.net

Apevia Corporation is the new name for Aspire International Corporation which was established in March 1999. Due to lots of confusions between Aspire cases, Acer's Aspire Notebook systems and Aspire Credit Cards, we have decided to change our name to Apevia Corporation in June 2006.

Kanske borde hålla dig uppdaterad som distributör.

Men nu var ju det inte det som det gällde utan Atrix=Aspire. Så du borde kolla vad du svara på då.

"Är inte Atrix = Aspire? I så fall bör du se upp. Ett sånt nätagg tog med sig en halv dator för mig."

Permalänk
Medlem

Sitter på ett Cooler Master Extreme 500W. Var inte nöjd alls med detta nätaggregat eftersom orginalfläkten lät som en hårtork. Bröt garantin o satte i en tystare Cooler Master Fläkt 120mm istället. Nu låter den knappt något och det strömmar ut en aning ljummen luft. Får hoppas det håller... Nöjd än sålänge iaf.

Visa signatur

C2D 6600@ORG, GigaByte-DS4, 1024mb RAM PC5300, 250GB WD Caviar 16MB, Radeon X300SE 128mb.

Permalänk
Medlem

Noz_ ..

Låter ironiskt att köpa ett coolermaster agg och sen sätta i en "tystare" coolermaster fläkt. Men vi får hoppas din lösning håller men jag räknar med att de inte ska vara några problem. Spinner den upp vid load eller den håller sig tyst?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Codegen 300w (300x) nätagg: Elsäkerhetsverket gillade ju inte dom.
Men funkade bra med min Palomino 1800+ men efter uppgradering till Barton 2600+ så fick jag frysningar ofta. Lät ganska mycket.

Bytte sedan till en Q-tec 650w triple fan och de lät som f**
så jag bytte ut 120mm fläkten i den och ena 80an och stängde av andra 80 fläkten. Då blev nätagget väldigt tyst. Men efter ett otrevligt åskväder så gick det sönder.

Så nu har jag ett Q-tec 350w low noise och de låter inte så mycket faktiskt.
Fast luften bakom blåser ganksa varmt så jag skulle tro att de gick på gränsen. Men så länge de funkar så är jag glad. Har haft de snart ett år och datorn är väldigt stabil.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barca
Men nu var ju det inte det som det gällde utan Atrix=Aspire. Så du borde kolla vad du svara på då.

"Är inte Atrix = Aspire? I så fall bör du se upp. Ett sånt nätagg tog med sig en halv dator för mig."

Mitt fel. Blandade ihop Atrix med Apevia.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
Noz_ ..

Låter ironiskt att köpa ett coolermaster agg och sen sätta i en "tystare" coolermaster fläkt. Men vi får hoppas din lösning håller men jag räknar med att de inte ska vara några problem. Spinner den upp vid load eller den håller sig tyst?

Fläkten som satt i Cooler Masters nätaggregat var ej av märket coolermaster utan av märket "MAGIC" (För mig okänt)

Den är tyst hela tiden, å andra sidan har jag inte stressat datorn särskilt mycket ännu. Vi får se när jag köpt ett nytt grafikkort om nätagget pallar...

Visa signatur

C2D 6600@ORG, GigaByte-DS4, 1024mb RAM PC5300, 250GB WD Caviar 16MB, Radeon X300SE 128mb.

Permalänk
Medlem

Någon som har bra förslag på nätagg för omkring 600:- ? Måste skaffa ett nytt, det jag har klarar knappt driva datorn längre.. hehe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN
Någon som har bra förslag på nätagg för omkring 600:- ? Måste skaffa ett nytt, det jag har klarar knappt driva datorn längre.. hehe.

Förutsätter att du har ett system med en Pentium med MMX.
Isåfall har jag ett 150 watts-agg som ligger hemma. Det fungerar kalas, sjukt tyst då fläkten körs på 5 volt.
Klarar lätt av en uptime på 200 dagar på burken det skeppades med.

Ja, jag är halvironisk. Nätaggregatet är kalasbra.
Dock är det svårt att säga något lämpligt aggregat då du inte skriver vad du har för övriga komponenter

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barca
Men nu var ju det inte det som det gällde utan Atrix=Aspire. Så du borde kolla vad du svara på då.

"Är inte Atrix = Aspire? I så fall bör du se upp. Ett sånt nätagg tog med sig en halv dator för mig."

Jag undrar vad xphase menade med frågetecknet efter Aspire samt det efterföljande "I såfall bör du se upp"..

OnTopic. Ja jag är nöjd med våra FSP agg vi har, ett 400 watts samt ett 350 watts.. sen har dottern ett HEC 300 watts agg som är rugigt bra tycker jag... LC-power agget ett LC6550II som grabben har duger.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Hiper 580w, inte nöjd då det levde om för mycket bytte till ett cooltek 600w som jag är nöjd med.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Har ett Zalman 400W, tycker att det är lite tråkigt att det bara ger 18A på 12V..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Vilket Zalman har du Matte ?

Har du inte mer än 1st 12v lina på ditt agg ?
Bara en lina på 18Amp låter lite... Har du inte 1 lina till ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Vilket Zalman har du Matte ?

Har du inte mer än 1st 12v lina på ditt agg ?
Bara en lina på 18V låter lite... Har du inte 1 lina till ?

Nope, det är ett rätt gammalt agg... Det är ett Zalman ZM400B-APS..

http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=76

"Designed with a high switching frequency and low power-loss circuitry, the efficiency of this product exceeds 75% (at full load)." Det har säkert något med saken att göra :)..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Där ser man...verkar ligga attans mycke på andra volt dock...
Kolla detta agget, så förstår du varför jag undrade.
http://butik.microstore.se/ItemInfo?itemId=62914729&itemName=...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Där ser man...verkar ligga attans mycke på andra volt dock...
Kolla detta agget, så förstår du varför jag undrade.
http://butik.microstore.se/ItemInfo?itemId=62914729&itemName=...

Ja jo

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold