Permalänk
Medlem

Hjälp! Samsung D900

Hej, min första mobil på jättelänge.

Min Samsung vägrar nämligen att låta mig använda/ändra/aktivera vissa funktioner. Följande mål som jag vill gå in på är gråmarkerade:

Från:
"Meny-Inställningar-Displayinställningar" kan man inte trycka på "Kalender" och "Uppringningsdisplay"
"Meny-Inställningar-Telefoninställningar" kan man inte trycka på "Avancerad genväg"
"Meny-Inställningar-Ljudinställningar" kan man inte trycka på "Knappljud"

Det är rätt konstigt och frustrerande varför jag inte kan trycka på dem, speciellt "knappljudet" eftersom jag vill ha bort knappljudet bums! Och det finns säkert fler än dessa som har grå text.

Är det nån som vet vad jag ska göra för att lösa det? Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

det står i manualen. du får byta tema till "Normal"

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk

Vet inte om det är samma på d820.. men det är iaf det jag ahr problem med. Med temat "normal" menar du det som inte är ljudlöst? för det finns bara 2? Jag är sån jefla n00b när det gäller samsung så jag uppskattar hjälp

Permalänk
Medlem

Gå in under "Settings" -> "Display Settings" -> "Wallpaper" och ändra det första alternativet från "Theme" till "Normal".

Visa signatur
Permalänk

"theme" menyn verkar inte finnas på min mobil:S Nån som har en 820 som vet hur man fixar det här?

Permalänk
Medlem

Knappljudet ändrar du genom att trycka på volymknapparna när du låst upp telefonen. Du behöver inte gå in i menyn.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Ännu mer problem med Samsung D900 …

Jag köpte en Samsung D900 för mer än en månad sen 12/12-2006, och några dagar senare fick jag hem telefonen.
Men vad än jag gjorde så gick det icke varken spara ett telefonnummer eller ens öppna telefonboken ”Den telefonen skickade jag tillbaka och eftersom det var slut på lager så fick jag vänta nästan en månad tills jag fick mitt andra för hoppningsviss fungerande D900 telefon"

Jag fick min andra telefon 11/1-2007 där telefonboken fungerar på den men här slutar inte den tragiska historien.
Jo jag tänkte varför inte köpa ett minneskort till telefonen så kan man använda telefonen maximalt, och jag köpte ett SanDisk microSD 2 GB kort.

Problem igen:
För at telefonen ska kunna använda minneskortet måste den formatera den först från NTF32 till NTF16 det står i brochyren men det kunde inte min telefon göra det....
Efter många försök med att formatera den med datorn ( med hjälp av den med följande adaptern ) men när jag stoppade minneskortet i telefonen ville den formater kortet igen men det gick ändå inte .

Jag trodde att felet var på kortet så jag ska skicka tillbaks den och har redan köpt ett nytt minneskort av precis samma märke eftersom enligt både SanDisk och Samsung det ska inte var något problem och de ska funka ihop.
Men det var samma vissa igen Mobiltelefonen vill formatera kortet fast den inte kan .... Så nu blev jag riktigt förbannad och ringde och skällde på Samsung och berättade hhhhhhela historien, då erkände de och sa att

"DE HAR HAFT PROBLEM MED VISSA AV SAMSUNG D900 TELEFONER SOM HADE GAMLA DRIVRUTINER SOM INTE KUNDE HANTERA 2GB MINNESKORTEN"

Sen fick jag ringa återförsäljaren ”Tele2 Webbutik" och berätta hela långa historien ... Nu väntar jag på retursedeln från återförsäljaren så att jag skickar tillbaka min andra mobiltelefon och får en tredje ....

Om någon har haft lust och läsa hela sorgsna historien så undrar jag om
Är det någon mer som har råkat för samma problem med Samsung D900?

Eller kanske jag är ensam om att slå rekord i telefon byten, 3 stycken på 1.5 månad. ?

Visa signatur

Bollar över en varm potatis...

Permalänk

Jag har problem med programvaran som man använder på datorn! Datorn startar om varje gång jag kopplar ifrån telefonen från datorn.
Känns som det kan bero på dom usb drivisar som installeras med programmet - dom kanske krockar med mina befintliga usb drivisar eller nåt!?

Nån som har en lösning?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD