Permalänk
Medlem

Ventrilo problem.

Tjena
När jag startar och använder ventrilo så fungerar ljudet bra i min mic. Om jag sätter på musik och tabbar tillbaka till Ventrilo så blir det bra brus, det säger alla är väldigt störande. Vad är det för fel vad kan jag göra för att återgärda felet ? Kan vara samma sak om jag tabbar ur från ett spel sen in igen så blir det brus(väldigt högt). Har ett Creative SB Audigy LS (ljudkort) och Icemat Siberia Headset.

/tack för alla svar
//CJ

Permalänk
Medlem

Jag hade Samma problem med min "5h Steelth Sound" vet inte hur de är nu med min "Sennheiser pc150" eftersom jag inte har lirat någon pcw jag tror iaf att felet låg på min headset..

Permalänk
Medlem

Har testat flera olika headset blir samma sak med alla.

Permalänk
Medlem

Kan Säga samma sak jag tror felet liger i ljudkortet =/ jag har en bärbar så det är inte så lätt att bytta i de, men ska se om jag kan få den bytt genom garantin.

Permalänk
Medlem

äää om man måste byta ljudkort så tror jag att jag hoppar över o fixa det man kan ju trycka på setup sen ok om det blir brus sen är det borta, det kan jag stå ut med ....

Permalänk
Medlem

USB-headset har ju sina egna ljudkort, så med ett sådant borde det fungera bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darknez
äää om man måste byta ljudkort så tror jag att jag hoppar över o fixa det man kan ju trycka på setup sen ok om det blir brus sen är det borta, det kan jag stå ut med ....

Gör samma sak men om jag kan få en ny dator, varför inte

Permalänk
Medlem

joo men du kan ju byta te en ny ... i can´t