Produkttest: Zalman Fatal1ty FC-ZE1

Permalänk
Medlem

Den Lådan är inte värd Pengarna------Termaltake bygga bättre--------.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Gör ni något annat än att klaga på 99 procent av alla nyheter som skrivs på swec?

Det är chassit vi klagar på, men för att klargöra, bra jobb med artikeln swec
Den har övertygat mig om vad jag inte ska köpa.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Gör ni något annat än att klaga på 99 procent av alla nyheter som skrivs på swec?

Den bästa produkt som finns är den som ingen kan anmärka någonting på. Att man inte säger någonting betyder ju i värsta fall att det passerar godkänt, vilket gör att man för det mesta bara ser de negativa kommentererna, eftersom det är dessa som har ett behov av att yttras.

Men som sagt, Artikeln var bra, chassit inte lika så bra, eller ens bra alls verkar det som.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det luktar jätte flopp..

Fult chassi.
Synd att dom inte fattat att lampor är totalt ute när det gäller chassin.
Fatality loggan sabbar ju oxå chassit, hade varit bättre om man kunde få sin egen logga på chassit.

Jag vill ha ett snyggt chassi med Thxsen ingraverat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
fatality gör ju inte ens skäl för sitt namn, han har inte vunnit en enda quake4 turnering hittils. Hade varit bättre om det hade stått toxic

Japp, för han spelar ju bara quake4 :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett sånt i New York för nån vecka utan att pröjsa ett öre. Ett helt ok chassi men jag skulle aldrig gett 3 papp!

Permalänk
Medlem

Skulle hällre köpt ett Lian Li för dom pengarna. Mer stilrena

Permalänk
Medlem

Det där måste vara bland det fulaste jag har skådat....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Varför skulle man vilja ha någon annans nick på sitt chassi (i detta fall Fatl1ty)??

Precis! För 3k borde de kunna gravera MITT nick på lådan, prima skit det där. Bra recension tycker jag, uppmärksamt att ni hittade alla felen precis som man bör när man gör en recension.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Avstängd

Vem faen vill ha en burk som det står Fattalite på?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Vem faen vill ha en burk som det står Fattalite på?

En dyslektiker?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Frågor:

Det här med 92mm-fläktar i fronten...
Kan man få lika högt luftflöde till lika låg ljudnivå med det som med en 120mm?

Tycker att chassiet i stort är lite intressant ändå,
särskilt som xphaze siar om en "Fatal1ty-fri version", den kan ju bli trevlig.
(Jag gillar inte loggorna jag heller, men bra chassien gillar jag.)

Någon som kanske har pillat både på detta chassie och Silverstones och Lian-Li,
och kan redogöra för eventuella skillnader i byggkvalitet?

Mvh

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Frågor:

Det här med 92mm-fläktar i fronten...
Kan man få lika högt luftflöde till lika låg ljudnivå med det som med en 120mm?

Tycker att chassiet i stort är lite intressant ändå,
särskilt som xphaze siar om en "Fatal1ty-fri version", den kan ju bli trevlig.
(Jag gillar inte loggorna jag heller, men bra chassien gillar jag.)

Någon som kanske har pillat både på detta chassie och Silverstones och Lian-Li,
och kan redogöra för eventuella skillnader i byggkvalitet?

Mvh

1. 92 mm-fläktar är givetvis inte lika bra som 120 mm. Men eftersom det är två fläktar i fronten går det att köra dom tyst och ändå få tillräckligt med luftflöde.

2. Mina spekulationer angående en "Fatal1ty-fri" version grundar sig på att alla andra Fatal1ty-brandade produkter Zalman har i sortimentet även finns obrandade.

3. Silverstone TJ09 kommer närmast i fråga om ren byggkvalité. Därmed är det inte sagt att resten är dåliga, utan bara att Zalmans chassin spelar i en division för sig.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
1. 92 mm-fläktar är givetvis inte lika bra som 120 mm. Men eftersom det är två fläktar i fronten går det att köra dom tyst och ändå få tillräckligt med luftflöde.

2. Mina spekulationer angående en "Fatal1ty-fri" version grundar sig på att alla andra Fatal1ty-brandade produkter Zalman har i sortimentet även finns obrandade.

3. Silverstone TJ09 kommer närmast i fråga om ren byggkvalité. Därmed är det inte sagt att resten är dåliga, utan bara att Zalmans chassin spelar i en division för sig.

Tackar.
I så fall ser jag fram emot den eventuella versionen utan loggor.

Jag har just nu mitt "andrasystem" i en Antec SLK3000 som iofs är bra,
men eftersom "system 1" är mer gaming än sys2 så borde 2:an egentligen
bo i mitt P180 som ju är lämpligare som filserverlåda m tanke på storleken & så.

Skulle då vara lagom med en fin låda i "PC-7-trakterna" & är Zalmanchassiet
denna både bättre & tystare än PC-7 och Silverstones lådor är det ju ett självklart köp.
Dock är ju IMO TJ09:ans grafikkortskylning ett stort plus.

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
fatality gör ju inte ens skäl för sitt namn, han har inte vunnit en enda quake4 turnering hittils. Hade varit bättre om det hade stått toxic

mmm hade vart mkt bättre. Fult chassi sen så har dom skrivit fel. Skulle varit något stilrent utan fönster ist sen var priset högt som fan! Inte smarta lösningar heller. Skulle inte pröjsat mer än 1-1.5k för detta.

Permalänk
Medlem

seriöst hur kunde dom slarva ? stavfel & måttfel.
är det fatalty(stavning) själv som har suttit och monterat varje chassi.
och priset verkar lite för dyrt med slarvfelen som har begåtts

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

hade det kommit i bostad aluminium så.... mums

Visa signatur

AMD 4000+@2700MHz , Asus A8N-SLi Premium, Corsair XMS PC3500LLPRO 2048MB , ATI X850XT , Lian-Li PC-V1000 , Hiper 580W PSU , Samsung 970P 19" +Logitech tbord m. mus.

Permalänk
Medlem

Hade dom satt mitt namn på chassit så hade jag lätt pungat ut 3k.

Tänk vilken respekt! Zalman DrStup1d FC-ZE1!

Permalänk
Medlem

om inte priset var så j*vla högt så skulle jag kopa den direkt........

Visa signatur

|| Win7x64 | | i7 sandy 2600k | 8GbDominatorGT | CorsairAX850w | 2xXFX6970 | 80GbSSD |
| 1,5kGbHdd | LanBoyAir| Dell22" och Acer22" | MacbookAir 13"-11 i7 | Erik ||

Permalänk

borra i 5 mm alu

Hej!

har gamla grejer, så funderar på rejäl uppgradering; men det kommer nog att ta ett tag att gå från ord till handling.

hursomhelst, i och med uppgraderingsfunderingarna, är det nån som vet hur lätt/svårt det är att borra i 5 mm aluminium med en vanlig borrmaskin?

mvh travelman

Visa signatur

Train! Train! Train!

Permalänk

Re: borra i 5 mm alu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av travelman
Hej!

har gamla grejer, så funderar på rejäl uppgradering; men det kommer nog att ta ett tag att gå från ord till handling.

hursomhelst, i och med uppgraderingsfunderingarna, är det nån som vet hur lätt/svårt det är att borra i 5 mm aluminium med en vanlig borrmaskin?

mvh travelman

det är nog inga problem med själva maskinen, hitta rätt borr bara

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk

Grymt fult chassi. Ser ruskigt biltema ut hela konceptet.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Synd att datatillverkare i likhet med tatuerare, hevaymetalomslagsritare och dylika verkar anse att en produkt blir snyggare ju mer bling-bling, tribals, neonfärger och allmänt smaklöst vulgokonst man slänger på det.
Det har chassit hade ju varit rikitgt snyggt i helsvart eller borstad aluminium med svarta fläktar. Dock ALDRIG värt 3000:-. Då köper jag hellre Lian-Li eller Silverstone.
Ja, jag är medelålders.

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst igenom allas illalucktande komentarer om ett snyggt chassi som tyvärr måste ha en gamer tjändis nick kletat lite var stans. Jag har köpt mig ett Lian-Li och ska modda det i "stil" med fatal1ty chassit. alltså en snygg modell men utan Fatal1ty's gratis reklam. Snyggt med ett stilrent fönster och det var inte illa med iden att "dekal trimma" shassit genom att skriva med vit text vad det är man har i burken. Jag gillar Fatal1ty shassit, det är snyggt... men jag skulle ALDRIG betala 3K för det!! O inte skulle jag vara nöjd med att ha en annan gamers nick på lådan!! Hoppas kunna visa er lite bilder senare på mitt bygge senare

Visa signatur

Athlon 64 X2 dual-core 4200+ 2200MHz | Asus M2V VIA K8T890 | Corsair XMS2-5400 2x512MB 667MHz | 400 GB HD

Permalänk

ja det är ju synd att det ska kosta så jävligt, till det priset borde det inte vara både stavfel och design fel.

men annars tycker iallafall jag att lådan i sig ser rätt schysst ut..

Permalänk
Medlem

Fint chassi enligt mig, men datorbutiken vägrar montera min beställning pga. att lådan inte är CE märkt. För mycket magnetisk strålning läcker ut från fläktgallret på framsidan. :S

Permalänk
Geeks
SweClockers
Permalänk
Medlem

Chassiet i sig är det väl inget fel på, men dom kunde skippat att försöka skriva en roman på den (all jävla text överallt!). Droppa priset med 2 tusenlappar och jag köper det utan tvekan, fast jag skulle nog lacka om det helt i svart det första jag gör.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Nu finns detta chassit utan lika mycket kladd på.
http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=275&code=031

Det roliga är bara att den är ännu dyrare ^^