iTunes CPUanvändning

Permalänk
Medlem

iTunes CPUanvändning

Mitt iTunes håller på att driva mig till vansinne och jag vägrar byta bort det för jag gillar allt med det i övrigt.

Problemet är att några sekunder efter att jag gör ett låtbyte går CPU-användningen upp i 50% i några sekunder. Jag har stängt av alla extrafunktioner som jag kunnat hitta i inställningarna men problemet kvarstår. Det spelar ingen roll om jag har shuffle eller inte eller hur stor playlisten är. När man kolla på processer så ser man att det inte är iTunes som får hög användning utan System.

Någon som har samma problem eller en lösning? Annat än att byta spelare då.

Visa signatur

E6400 / GA-965P-S3 / 2GB Kingston 533 / Samsung SP-250 / GigaByte 8800GT 512mb / Hiper HPU-4M530

Permalänk
Medlem

En av många anledningar till varför flertalet bytt.
Tyvärr är det väl nått du får leva med.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Hittade en lösning nu efter en tids googlande. Problemet var att NOD32s autoscanning genomsökte tempfiler som iTunes skapade vilket hindrade iTunes från att ta bort dem. Men när jag exkluderade iTunesmappen i "min musik" från dess autoscanning så slutade problemet nästan helt. Nu stiger den till 20% i en sekund istället. Det kan jag leva med för att få ha mitt älskade iTunes.

Visa signatur

E6400 / GA-965P-S3 / 2GB Kingston 533 / Samsung SP-250 / GigaByte 8800GT 512mb / Hiper HPU-4M530