Permalänk
Medlem

tänker någon på strålningen här?

ni som kör utan sida på eran sida tänker ni något på strålningen från datorn?

Permalänk
Medlem

jag brukar skifta sida på min dator så jag får en jämn solbränna.

seriöst?
visst finns det strålning men jag tvivlar på att sidan kommer göra några underverk.
om du tittar dig omkring så tror jag du kommer hitta större bovar om du är rädd för strålning.
mobil, mobilmaster, radiomaster, tvmaster, fabriker... osv.
jag är gansk lugn trots att jag kört utan sida nu den senaste månaden. om nån dag ska den på igen

Permalänk
Medlem

Hur menar du med "tänker på"? Om det börjar störta flygplan på tomten p.g.a. datorn bör man nog överväga att ha sidan på.

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte ett dyft.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Re: tänker någon på strålningen här?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_elk
ni som kör utan sida på eran sida tänker ni något på strålningen från datorn?

det positiva är att man med självlysande fingrar slipper tangentbordsbelysning.
cant say that i care! MAO.

Permalänk

Strålningen från datorn är inte sådan så du som människa tar någon skada, snarare kan den orsaka problem med annan elektronisk utrustning. Har dock aldrig hört talas om någon som har problem med det.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Tror du får mer strålning på dig om du går ut och är i solen den tiden du sitter vid datorn... Så mja, jag bryr mig inte så mycket om det.

Permalänk
Medlem

OH MY JESUS HOLY BALLS, WERE ALL GONA DIE !!!

Nej men, om man ska oroa sig över sånt, så ska man nog akta sig för mobiler mer...

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk
Medlem

Om man inte har sidan på datorn så är det större chans att mobilen pajjar datorn än tvärt om. Tänk på det ni som spelat i 24 timmar i sträck utan att sparao ch som får blåskärm när mobilrn ringer..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

ni som kör utan sida på eran sida tänker ni något på strålningen från datorn?

Det var en rolig fråga ..och nej, det har jag inte funderat på alls, visste inte ens att det skulle kunna vara skadligt.

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1070 - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schattiz
Det var en rolig fråga ..och nej, det har jag inte funderat på alls, visste inte ens att det skulle kunna vara skadligt.

Det finns inte mycket som pekar på att det skulle vara det heller... the_elk kanske bara inte riktigt har koll.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Avstängd

Strålning? det var som fan, nåja nu vet jag varför pungkulorna lyser i mörker

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

hahaha, om det skulle funnits någon strålning i min data skulle jag ligga på dödsbädden med cancer i hela kroppen

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Medlem

hahha stålning... hum då får man gå till ritbortet och uppfinna pungskydd...
bättre att dö framför datorn än att dö av ex: ålder eller nått:P

Permalänk
Medlem

Big deal, som man säger

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkiZoR
hahaha, om det skulle funnits någon strålning i min data skulle jag ligga på dödsbädden med cancer i hela kroppen

Jo samma här. Som programmerare kommer jag i kontakt med väldigt mycket data, säkert flera gigabyte / dag...

Permalänk
Medlem

citerar Afasi & Filthy "Jag kunde inte bry mig mindre", den dagen den sorgen.

Permalänk
Medlem

Gigabyte ja de ä tunga droger de.

Jo det skulle vara en rubrik "Programmerare dog av digital pungcancer"

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Avstängd

"Strålningen" riskerar endast att störa kringvarande elektronik, och som någon påpekade är risken att datorn störs av exempelvis en mobiltelefon större än vice versa. Emellertid finns det sällsynta fall där öppna - eller dåligt konsturerade - chassin har stört TV- och radio till den milda grad att PTS har blivit intresserat, om det nu inte bara är vandringssägen.

Någon fara för personskada genom elektromagnetiska fält kan jag inte se. Risken borde vara mångdubbelt större att någon gör illa sig genom att peta i chassit och stoppa valfri lem i en fläkt.

Edit: Den som roas av det kan pröva att stoppa in en FM-radio (antennen) i ett datorchassi och lyssna lite. Åtminstone på äldre datorer kunde man snabbt lära sig vad datorn sysslade med genom ljudet från radion.

Gamla hederliga Commodore PET (min 'avatar') gav i från sig ett typiskt ljud när den exekverade en FOR-loop. Jag vill minnas att det var stigande ljud om man körde en nerräknande slinga, och vice versa.

För det mesta stör elektronik bara annan elektronik och det finns ingen anledning att oroa sig för varesig datorer eller mobilmaster o.dyl.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Sötast

Jag svetsar 8.5timmar om dagen, så det är nog fan datorn som ska vara rädd för mig när jag kommer hem

Permalänk
Medlem

min mobil kontaktade nätet nyss och låg nära tgbordet, det slocknade och försvann från enhetshanterarn för att 1 sek senare komma tillbaks, så jag tror nog att grejer runt skadar dig mer än datorn gör.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag svetsar 8.5timmar om dagen, så det är nog fan datorn som ska vara rädd för mig när jag kommer hem

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1070 - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
http://vet.hut.nu/?id=2

lmao :D. skön sida.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Geeks
SweClockers

...och där stannar vi.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015